Vad händer?

Ja va fan händer, kan man undra. Tiden rusar iväg från en o man hinner knappt blinka så har det gått en vecka. Två veckor. Tre veckor.  Sex månader. Sju år. Tio år. Ett helt jävla liv. HJÄÄÄÄLP!

Jag får faktiskt smått panik. Fick ett sms från min kära Niinis i morse som gjorde att jag nästan fick tårar i ögonen. Inte kunde jag väl tro att jag var saknad här på bloggen. Vem fan orkar läsa en gammal trebarns-haggas blogg?!

Som ni märker så är jag lite neggo nu. Vet inte varför. Jag är inte på dåligt humör egentligen. Jag är faktiskt  glad. Började ju jobba för 2,5 veckor sedan och det känns BARA bra. Jag har inget negativt att säga här. Jag älskar min arbetsplats o mina kollegor (njae inte alla men nästan). Jag tjänar skapligt med pengar. Ja ja, självklart skulle jag vilja tjäna MER men vem vill inte ha mer i lön? Nåväl, jag skall inte klaga iaf..

Det enda som känns jobbigt nu är att jag inte träffar mina barn. Det har "bara" gått ett par veckor men det räcker för att jag känner en OTROLIG saknad. Det fattas en bit i mitt hjärta liksom. Jag får typ en timma med tjejerna (och  han den där väldoftande vackre) varje kväll men den innehåller mest duschning, nagelklippning, nattning o sånt som de små tycker sisådär om... jag vill ju att de skall vara GLADA när jag är hemma. Jag som längtar så om dagarna.

Men!! Jag får mitt kaffe när helst jag vill på dagarna. Jag kan gå o kissa när vill och jag kan äta lunch utan att bli störd. Jag får umgås med vuxna, trevliga människor. Jag slipper byta blöjor o plocka upp leksaker o mat från golvet.

Min familj betyder dock ALLT för mig och tänka sig... jag är ju en bättre mamma nu när jag jobbar. Jag är ju glad när jag kommer hem. Glad o fylld av energi för barnen!

Det har varit mycket på helgerna också. Barnvakter hit o dit. Det är därför jag bangar bloggdejten på lördag. Skönt att ni har förståelse, tjejer. Tack. VIll jättegärna bjuda er på fika på söndag!! Vi får styra ihop en tid sen.

O så lite ÄKTA pendelilska:


Har ni tänkt på hur många människor det finns med... hur skall jag uttrycka det milt... ofördelaktiga utseenden? Alltså ta mig på rätt sätt nu. Ja ja jag är så jävla bra att kritisera o döma ut människor och visst, många tycker säkert jag ser helt förjävlig ut också men det bjuder jag på isf. Varsågod! Tyck det då, det skiter jag fullständigt i faktiskt... det här är MIN blogg o jag får skriva vad fan jag vill.

Jag undrar bara hur skäggiga damer tänker när de sätter på mascara på morgonen framför spegeln. Någon som vet? Har de gula fläcken i ögonen kanske så att just haka o kinder döljs? VARFÖR NOPPAR/RAKAR/RYCKER man inte bort stora, grova o svarta hårstrån från hakan? Stötte på skäggiga damen i morse på t-banan. Uäk.
Det är heller inte första gången jag ser en skäggig dam... En kärring i luckan på Posten på Fleminggatan när jag bodde där hade grov skäggväxt.

En annan sak jag undrar över är hur man tänker när man sitter och petar sig ögonvrån för att sedan direkt titta på fingertoppen och i nästa steg antingen skjuta iväg lortet eller kladda av sig på byxan. FÖRSTÅR MAN INTE ATT DET FINNS FOLK SOM SER??? Uäk.

O så fastnade jag i eftermiddags i någon sorts pervers trans. Jag såg mig omkring o fantiserade hur folk var i sängen. Kan lova att jag nästan fick kvälvningar!! Kunde inte sluta heller, såg en sado-masochist (eller hur det stavas), såg en Duracell-kanin (en flintig fet gubbe med mjäll i öronen) och en massa annat äckligt.

HUR SJUK ÄR JAG PÅ EN SKALA?


Förresten, när jag kom till Centralen o till SJ's perronger så var det värsta pådraget av poliser, sjukvårdspersonal osv - tåget innan mitt råkade åka iväg med en kärring som försökt hoppa på i farten hängandes emellan vagn o perrong!!! Skitläbbigt. Såg henne ligga där på spåret och tio meter bort hade tåget stannat.

Enligt en kärring bredvid mig så var det blod överallt. Usch va obehagligt.

Nähä.... jaha.... om man skulle ta o läsa era bloggar då innan det är dags för tandborstning o nanna kudde.

Undra vem mannen är som sitter i mitt vardagsrum? Vi har typ inte setts på fjorton år känns det som. Snart är det fredag o då kan man vara uppe längre :) Älsklingen.

Hörs.


Kommentarer
Postat av: Frippo

Det är jag, den vältrimmade hingsten. Eller, det är jag, den något gubbvarningsgubben som halvligger och slumrar framför TV:n likt Homer Simpson. På fredag ska jag ha frack när du kommer hem...=)
-
Men vi ses imorgon när lilla hon och jag ska på äventyr in till stan. Det ser jag fram emot! Lunch med frugan. När hände det senast? Förmodligen när jag va hemma med fröken mitten eller nåt.

2007-08-29 @ 23:01:22
Postat av: ulrica

Jag tänkte jag skulle skrivit nåt bra om din syn på andra människor, men jag vet inte hur jag ska skriva det på ett "osvamligt" sätt så jag struntar i det.
Men jag tycker dock att det vore läskigt om alla såg ut som Barbie-dockor. Och att vi som anses som "fula" i andras ögon också känner oss vackra ibland.
Kram på dig
Ulrica

2007-08-30 @ 08:28:44
URL: http://ulrica.org
Postat av: Garbo

Haha ja jag brukar oxå sitta o fundilera lite på tåget och betrakta och oftast får jag rysningar av alla äckliga folk som är så snubbiga o ohygieniska så numera gör jag vad jag kan för att skydda mig så ser du nån som ser väldigt arg ut upptryckt i ett hörn med en näsduk runt mun med panik i ögonvrån så är det förmodligen jag ;)Haha
(Kram)

2007-08-30 @ 08:36:02
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Nina

Jag är precis som du, jag älskar o kolla in alla människor. En del är så himla annorlunda....men som sagt, vad vore välden med bara likadana människor. Som typ kineser.... hur låter det där när man dejtar nån.
"Hur ser han ut?"
"jooo, han e mörhårig o har bruan ögon" eller vad?
Sååå synd att du inte e me...men jag blev överlyckig av fikelikat hos dig på söndagen!
Massa kramar min hjärtevän!

2007-08-30 @ 08:48:54
URL: http://www.nogg.se/niinis
Postat av: Fru P

Frippo, spännande med frack!! Det har jag aldrig sett dig i förrut :D


Ulrica, asså... ehh... åhhh va frustrerande... jag är ingen ELAK människa som tycker alla är fula och äckliga. Jag står fast vid att om man är skäggig som tjej så är något fel. Eller om man går ut med svart under naglarna, flottigt hår och svettluktande kläder. Jag tycker att när man KAN göra något åt sitt utseende så borde man, alltså inte skönhetsoperera sig eller så utan de mest enkla saker så som att plocka bort stråna på hakan, tvätta håret, kanske inte trycka i sig en plusmeny på McD OCH en delicato-boll direkt efter om man är överviktig.


Jag vet att skönhet egentligen kommer inifrån men det är svårt att hitta den skönheten om det där läbbiga står i vägen...


Jag är också väl medveten om att jag inte är guds vackraste kvinna. Jag har massor av brister rent utseendemässigt men jag JOBBAR PÅ DOM HÅRT!! Lovar!


Jag MÅSTE få kritisera här på bloggen - annars vill jag inte ha någon blogg. Jag vill inte känna att jag inte kan skriva vad som helst här i min egen blogg. Jag vill inte tassa på tå för att det kanske finns folk som skall ta illa upp.


O Ulrica... jag tycker faktiskt att Barbiedockor är ganska fula. O jag slår vad om att du inte är ful. Tror nog du är vacker - åtminstone inifrån för det bevisar du ju när du bloggar.


Niinis o Garbo, love you.

2007-08-30 @ 21:24:38
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0