Fotoalbum

Har tänkt att jag någongång ska leta fram gamla bilder från min barndom o lägga in här men det är ju ett litet projekt så det har liksom inte blivit av...

... förrän idag. Jag började bläddra i gamla album o letade fram scannern o satte igång. Hade tänkt att gå o lägga mig tidigt då jag är jättesjuk men se det gick inte. Här sitter jag fortfarande helt upprätt i soffan med datorn i knät o scannern på soffbordet.

Fullproppad med pepparkakor skall jag snart gå o lägga mig men först...

... THIS IS ME GUYS!

image295
En liiiiten Fröken P i pappas famn...

image296
En lite större Fröken P i pappas famn...

image297
Jag själv kan se alla tre mina tjejer i mig här!

image298
Gulligull.

image299
Mamma satte alltid på mig för små kläder. Varför morsan?

image300
Mallgroda. Men jäääävligt cool tröja måste jag säga. Önskar jag hade kvar den.

image301
Dagisfoto. Varför tvättade inte fröknarna bort min O'boy-mustach???

image302
Vet inte vad jag ville åstadkomma med denna make up? Var stekhet tyckte jag då iaf.

image303
Trådlösa telefoner fanns inte på min tid, ungdomar.

image304
Från klassresan till Köpenhamn. Girls night out. Jag har kvar dessa vackra flickor i mitt liv. Love you A o L!

image305
Ge mig ett H! Ge mig ett K! Ge mig en tvåa! Ge mig ett A! Vad blir det? HK2A!!!!! Jag höööör inte? HK2A!!!!!!

image306
Kreta, Playa Inglés... mina första resor utan förmyndare. Hoolabaloooooo! Uj uj uj... det hände grejer...

image307
Vad fan hände? 33 bast. 3 ungar. Villa. Vuxen. Rynkig. Krämpor. Hjälp.

Kommentarer
Postat av: Garbo

Vilken nostalgitripp!
Ja man kan verkligen se flickorna i dig,tror den äldsta e mest lik :)
Å så söt fröken P och man ser att det är du på alla bilder.
Jättekul att du delar m dig/Stor NattisKram

Ps:I got the job! =)
/Garbo

2007-12-19 @ 22:48:10
Postat av: Nellan

Hihi, vad kul att se! :-) Tänk att du på riktigt haft den där mejken och sedan frågar du mig om du verkligen kan sätta på dig glansiga tights? Hahaha

Ses imorrn!

2007-12-19 @ 22:57:51
URL: http://nellan.net
Postat av: Cian

*så söt så*

Och du är dej fasiken lik..och ja...Stora är så lik dej..

Hmm läser Nellans kommentar och skäms lite..just nu sitter jag med glansiga tajts och benvärmare *flin*

Lost in the 80:s?

Pöss på dej och hoppas du mår bättre

KRAM

2007-12-20 @ 07:34:48
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Nina

Hihiiii...ooooo va kuul o se!! Måste skaffa mig en scanner! :)

Tjejerna är jättelika dig allihop ju! :D

Lilla gumman..... jag blir jättenostalgisk av att se alla dessa bilder! Jag såg ungefär liadan ut, hahaha...

Super! :)

Sen måste jag gratta Garbo, såg att hon fick jobbet!!! GRATTIS GARBO!!

O du snärtan...vi måste se till o ses snart.... Jag finns ju här för dig gumman!!

Massa kramar på dig! MISS YOU!

2007-12-20 @ 08:18:17
Postat av: Fru P

Garbis, jag delar gärna alltid med mig - av allt möjligt. Sån är jag :-) O grattis som faaaaan!

Nellan, ha ha ha ha ja det kan man fråga sig hörru... men jag ska ju köpa de där glansiga tajtsen. Hade jag tänkt. Me love da 80's you know.

Cian, lost in the 80's. Det är jag gärna. Det ÄR jag nog faktiskt. Hänger kvar där mentalt i alla fall. Det var bättre förr. Musiken åtminstone.

Mrs P

2007-12-20 @ 08:20:14
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Fru P

Niinis baby. Skulle väldigt gärna vilja se bilder på dig också :-) Man har ju en del foton genom åren... ehum... gud så man såg ut. Valde att INTE ta med skolfoton från typ fyran-femman. Guuuuud va FUUUUUUL jag var då. Pottfrilla, stora sockerbitetänder o neonfärgade plastblixtar i öronen...

2007-12-20 @ 08:51:17
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: I-or

Men gu va häftigt att se!!! Lilla H är jättelik dig när du var som minst, och fröken mitten en kopia av dig när du var mitten, och så äldsta när du är äldre. Snacka om lika som bär!!!!!!

Massa kramar!!

2007-12-20 @ 10:26:01
Postat av: Anna

Helt underbart!!! Så kul, man känner ju igen sig själv också om man är samma generation. Och första bilden är ju som värsta reklambilden eller nåt...

Kram

2007-12-20 @ 10:44:58
Postat av: Anna Laurila

Fina bilder, snygg pappa, söt dotter!

Det roliga är att snart sitter man där och är 41 bast, ännu rynkigare och fattar ingenting. Jag lovar. Men det är coolt. God jul!

2007-12-20 @ 15:07:21
URL: http://annalaurila.blogg.se
Postat av: tess

vilken pingla!

egypten låter ju super-najs! skönt att ni får semester och kan koppla av lite efter allt jobb och helgerna!

kram

2007-12-20 @ 18:49:00
Postat av: Lillasyster

Det är så roligt att se foton på det här sättet - som en snabb-repris av nåns uppväxt.

Måste få säga att på student-bilden är du väldigt lik Evangeline Lilly från Lost.

*kram*

2007-12-21 @ 18:47:15
URL: http://lilla-syster.blogspot.com
Postat av: Fibula

Finfina bilder! Jag tycker dock att du är allra vackrast på den sista bilden :)

2007-12-23 @ 09:54:19
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Garbo

...Och nu e det JUL igen...
Kram och ha en fridefull JUL! :)

2007-12-23 @ 10:02:46
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: jama

Nu ska vi se om jag får iväg kommentaren...hakar mig fram här på cp-datorn. Ena stunden kan sidan inte visas alls o nästa går det prima, i typ 10 sek. Fan så frustrerande när datorn krånglar.

Måste bara säga.
Andra bilden.
OH - MY - GOD

Det ÄR ju lilla Hon!!!!!!!!!

Ska jaga rätt på en scanner jag med för sånt här är kul :-)

Kramis

2008-01-03 @ 23:47:45
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Buzan

UNDERBART!!!!

2008-02-08 @ 09:18:45
URL: http://buzprat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0