Grisbuktsinvasionen, krigsårtal, 112, julmatsångest, Van Veeteren...


God fortsättning alla fina människor!

Julmatsångest? Jag? Nej faktiskt inte. Jag åt med måtta o det är jävligt skönt så här efteråt. Mammas mat (och hennes gubbes) är tamigfan den godaste man kan äta o det var inte lätt att stå emot backning ett o två men jag gjorde det! Höll mig ganska långt ifrån allt vad GI heter dock - men va fan. Det är ju jul en gång om året bara.

Säger som min svåger J sa (på östgötska):
"Det spelar ingen roll vad man äter mellan jul o nyår. Det som spelar roll är det man äter mellan nyår o jul!"
Klokt.

En sak till jag lärt mig denna jul är att det inte heter "Råtthår i pizzan". Inte heller "Råtthål i pizzan" som syrran trott. Utan efter lite googlande så fann vi att det heter "Råttan i pizzan".

Lustigt. Tänk va man går omkring o säger som är helt jävla käpprätt??!! Skulle kunna göra en låååång lista på allt jag sagt fel. Härom året t ex så uppdagades det att jag i alla jävla år sedan åttiotalet gått omkring o sjungit "Obey obey, watch them all fall down..." (Pet Shop Boys) Jeppe skrattade så han grät.

Jeppe har förresten skrattat så han gråtit MÅNGA GÅNGER under våra åtta år tillsammans. Jag bjuckar på det. Sån är jag. Som min mamma har sagt vid tillfälle - jag saknar ett litet filter mellan hjärna o mun. Brukar sällan tänka efter innan jag babblar...

Nåväl.

Jag funderar en del kring framtiden. Hur skall jag kunna vara svara på alla frågor som mina tjejer kommer att fråga? De kommer ju i skolan läsa om historia o religion. Krig, kungar, Jesus o fan o hans moster. Vad kan jag?? Inte ett jävla dugg. Jag minns typ att vi läste att en av kungarna dog av ärtsoppa. Så mycket har jag sparat där inne från plugget.

Jag dagdrömde mig genom lektionerna o kan bli så arg på mig själv när jag tänker på det. Tycker ju för fan att vår historia är AS-INTRESSANT! Jag vill veta allt!!! När ska jag ha tid att läsa igen allt?

Grisbuktsinvasionen. Visst, hade hört talas om det men visste jag va det var? Nej. Frågade min mammas gubbe o där har jag svar på ALLT. Fattar inte hur han får plats med allt.

Chattade med en kollega idag också. Han kan också massor om det mesta. Testade honom lite o visst fan kunde ha det också. VARFÖR KAN INTE JAG??

Har jag mindre hjärna än dom eller har jag annat i huvudet som dom inte har?

Alla jävla krig då. Årtalen. Jag skall erkänna en jävligt pinsam sak - jag kan inte årtalen på första o andra världskriget!!!!!!!!! Jag veeeeeet. Det är för jävla hemskt.

Men jag kan hela texten till "Ice ice baby" utantill!

Men jag är faktiskt en jävel på språk. Alltid något. Högsta betyg i engelska o spanska. Jo jo.

Men helt ärligt. Hur skall jag kunna vara ett stöd till tjejerna när de växer upp o har värsta läxorna i plugget?

Matematik då. HA HA HA HA - vilket jävla skämt. Jag kan knappt multiplikationstabellen. Trots att pappa nötte o nötte o nötte o nötte. "Om jag väcker dig fyra på morgonen så skall du kunna svara utan att blinka" sa han.
JOOORÅÅÅSATTEEEEEE.

Läste in matte A i vuxen ålder. Gick hyfsat. Skulle ge mig på matte B härom året. Gick på två lektioner sen gav jag fan i det. Pythagoras (fick fråga jeppe hur det stavades, ha ha) sats??????? Näe, fy fan för allt va matematik heter. Tur det finns miniräknare (det hjälper knappt ibland det heller).

Så... när jag får frågorna så får jag hänvisa vidare till annan källa. Typ deras pappa, deras morfar, mammas gubbe eller google.

Men jag sjunga kanon med dom!

Nu till något helt annat. En liten kul grej. Eller jag tycker det i alla fall. Skrattade så tårarna rann idag när Fröken Mitten klämde ur sig en spydig kommentar. Vi hade grälat (gör vi typ fyrtio ggr om dagen) o jag var superirriterad för att hon kastade runt massa spelkort o hotade henne med att slänga spelet  (som hon fick i julklapp) om hon inte slutade genast.

Hon ställer sig med ena handen på höften, tittar på mig med tonårskaxig blick o säger "Då tänkejjj jag jjjinga 112!"

Jag började asgarva o vi var vänner igen :-)

Nähä jaha. Nu skall jag o jeppe kolla på fyrtioelfte Van Veeteren-filmen i rad. We just love it. Tretimmarsfilm väntar så det är bästa att sluta.

Imorrn ska jag nog luncha med Jama på hålans bästa hak. Blir trevligt.

På återseende.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Hmmm...jag har för mig att det finns lite lärare i släkten...

2007-12-27 @ 22:50:39
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Anders Ingvar

Knalin, vem faaaan behöver veta saker om krig o grisbuktsinvasioner? man blir junte lyckligare för det, förutom så man vinner TP :)o det är junte så jävla ofta!

2007-12-28 @ 11:44:22
Postat av: Joel

Tänkte bara upplysa dig om att det bara är tre dagar kvar av det här året, nu gäller det verkligen att äta ordentligt för sen är det hela 358 dagar då det spelar roll vad du stoppar i dig :)

Hoppas ni får ett roligt nyårsfirande med mycket god mat och givetvis mycket bubbel

ps. andra värlskriget varade
mellan 1939 och 1945
Men så länge du inte strävar efter att dominera i TP klarar du dig bra med dina sociala "kunskaper", där är det många som skulle lära av dig :)

kram

2007-12-28 @ 17:47:09
Postat av: Fru P

TUSSE!!! Joel du är så söt. Anders Invar, du med. Magnus, du med. Vikka grabbar jag har runt omkring mig :-)

2007-12-28 @ 20:50:27
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: jama

Hallå!

Nämen nu är det sådär igen - vi e så lika!!!! Ha ha. Och det komiska e att jag o M snacka om det där härom dan, han sa till J att "bra att du snart börjar skolan så mamma o pappa blir lite uppdaterade på allt det där". För man kan ju nada. Ja han har ju koll på krig o grejer medan jag sa att "ja men då får man ju lära sig de svenska sjöarna igen som jag har mindre bra koll på"..hi hi. Ja det e fan pinsamt. Och det där med krigen har jag ingen koll på heller. Skulle va 1939 då, för att det finns en film med titeln. Ha ha. Ja herregud.

Ser din fröken Mitten framför mig...jinga 112. SÅ SÖT!

Tack för idag, jättekul o ses. Och mer blir det, hos
kära I-or i morrn! Men vi får se hur mkt snacka det blir då med alla hundra kids... ;-)

Kram på dig!

2007-12-28 @ 22:25:20
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Garbo

Hoppar in med en nyårshälsning och varm Kram! :D

2007-12-28 @ 22:43:27
Postat av: Malliz

Skulle du och jag hamna vid en karaokemaskin samtidigt och Ice Ice Baby skulle finnas, skulle det defenitivt bli en duett. Jag lovar.

Alright, stop
colloborate and listen, ice is back with a brand new invention
something grabs a hold of me tightly, flew like a hawk daily and nightly
will it never stop, yo, I don´t know
turn of the lights and I´ll glow
ice ice baby........
vanilla ice ice baby

Inte helt säker på tempuset i alla meningar men hör jag låtjävelen hänger jag på. Promise

Jorrrååååsååå@de

Gott nytt år!!!! Massor med kramar

Klockan är cirka 01.44 och jag har inte druckit ett enda glas vin, not
;)

2007-12-30 @ 01:45:31
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: Tania

Jag är en jävel på matematik och historia men sjunger så falskt att speglarna spricker. Ska vi byta lite ? :)

2007-12-30 @ 17:33:22
URL: http://FruHattIgen.blogg.se/
Postat av: Nina

GOTT NYTT ÅR hjärtat......ha nu en superkväll. O så hoppas vi på ett bättre 2008 än 2007 varit för mig...

Puss & kram från oss alla

2007-12-31 @ 12:21:38
Postat av: Fibula

Haha! när jag var liten lärde jag mig att räkna pluttifikationstabellen DJÄVLIGT snabbt på fingrarna så att jag slapp undan obs-gruppen i matte!! Vad ska man med den till!? Det finns ju kalkylator i mobilen!

2008-01-01 @ 12:57:09
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Fibula

God fortsättning på det nya året förresten!

2008-01-01 @ 12:57:55
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Cian

Säjer som Tania

Jag är en jääävel på historia och allmänkunskap men när det kommer till att sjunga..HAHAHAHAHA..det är så att grisarna dööööör!

Pöss på dej gumman och hoppas ni har haft det bra i nyår

KRAM

2008-01-02 @ 09:09:40
URL: http://galencirkus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0