Nä nu jävlar!

Måttet är rågat! The botten is nådd! Droppen har fått bägaren att rinna över! Nu är det kokta fläsket stekt!

Hur patetisk får en människa vara?

Ni hajjar vem jag skriver om. Den där kånken-kärringen till granne jag har. Hon äcklar mig. Ja, faktiskt så är det så hur brutalt det än må vara. Hon är tamigfan bland den värsta sortens människor jag vet.

Nu blir min mamma orolig o ängslig. Hon tänker "men kääääära dotter, att du vågar skriva så här i din blogg, tänk om dina grannar läser o tänk om hon skulle få reda på allt du tänker o tycker om henne". Mamma lilla, jag kan lugna dig med att 1) kärringen kan fan inte ens slå på en dator 2) kärringen skulle aldrig fatta att det är henne jag skriver om då hon tror att hon är fru-perfekt-med-den-perfekta-familjen-som-ingen-kan-tycka-illa-om och 3) om det nu vore så att det kom fram så JAHA vassego så här tycker jag om dig!.

Nu har detta hänt:

Fru Präkt har SÅKLART anordnat en avskedspresent till en fröken på dagis som slutat. Jag har inte givit henne pengar så jag slängde iväg ett mail o frågade hur mycket hon skulle ha. Till svar fick jag detta (obs, detta är direkt kopierat ur det verkliga mailet):

"Hej XXX. Har ni varit borta i helgen ? Jag har inte sett till er.
När jag mailade dig förra veckan så var tanken att jag skulle ta din jobbadress men i brådskan så tog jag fel iallafall. Det blev inte så mycket per person eftersom jag inte visste hur många som skulle vara med men jag köpte två små ljuslyktor med värmeljus i. Om du bjuder på lite luciafika på dagis i veckan så är vi kvitt
."

VARNING 1! Wait a fucking minute... "har ni varit borta i helgen? jag har inte sett till er".
Okeeeeeeeeeej. Vi har en jävla spion till granne. Håller koll på om vi är hemma eller inte. Vet inte hur många gånger hon hojtat till jeppe o sagt "så du började tidigt i morse, såg allt att du åkte iväg i ottan". Fy fan.

Så jag svarade (åter igen taget direkt ur konversationen):

"Hej XXX,   jo vi har varit borta hela helgen.  Klart vi bjuder luciafika, ni är med på XXXs morgonfika antar jag?!"

O nu kommer vi till det absolut VÄRSTA av allt. Läs och äcklas:

"Japp, vi kommer till XXX. Det ska bli jättekul och se hur XXX reagerar under luciatåget. Han älskar ju att sjunga. Varje dag står han med gitarren och sjunger för oss men frågan är om han kommer att bli blyg den 13:e. "

Ska man skratta eller gråta???????????

Vem fan har frågat om hennes lilla perfekta unge o dennes gitarr?

Ni må tycka jag är hemsk o elak nu men shit va jag tycker detta är... ja... vilket ord skall jag använda? Patetiskt har jag sagt, äckligt har jag sagt... Äh, ni fattar.

Så. Nu har jag fått skriva av mig. Känns lite bättre.

På återseende.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Hahahahahaahahaaaaaa...jag hoppas du inte blir arg på mig när jag säger att jag garvar när du är så där lack. Problemet är ju att du aldrig nånsin kommer att kunna ändra på din kära granne. Såna människor badar i sin egen förträfflighet. Är hon värd din tid? Jag hoppas det, för jag vill läsa fler lacka inlägg...;)

2007-12-11 @ 22:10:57
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Fru P

Jag blir aldrig arg på dig, Mange!

2007-12-11 @ 22:45:38
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Fibula

Lol!

Hon verkar onekligen tycka att hennes unge är universums centrum. Fy för i helvete för såna människor! HU!

Jag tvingades umgås med en sån i helgen! Som tur var balanserades det hela av hennes totala motsats som på frågan om hur gammal hennes yngste son var svarade "typ 5-6 år", när han i själva verket är 4. Gissa om "min" fru präktig blev chockad!! I like! =)

2007-12-11 @ 23:37:05
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: jama

Hej darling!

Men asså HALLÅ! E det bara vissa UTVALDA som får va med på den där presenten??? Har hört NADA om det men det spelar ingen roll för idag har jag köpt en egen present från oss. Men det beror även på att hon har vart sonens kontaktperson el va det heter o sen så har jag dessutom fattat väldigt mkt tycke för henne. Vi va ju sjuka här hela förra veckan så därför hann vi inte med hennes sista dag men hon sa att hon skulle komma på luciafirandet. Jaha, nähä, så det e så det ligger till.... ha ha ha. Vilket hemmafruliv jag verkar leva när jag skriver om detta...ha ha ha.

Vi ses på fikat såg jag, skrev upp oss idag o blev glad o se att ni oxå kommer. Finally får vi till en liten snabb-träff iaf ;-)

Och jag SKAAAAAAAA börja träna igen nu asså. Så vi kan tjattra lite där åtminstonde! Fasen va tiden rullar på.

Apropå det så e det bedtime nu.... Shit!

KRAM

2007-12-12 @ 00:00:15
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Garbo

Haha ja så här är det tydligen i "våra idylliska" villa områden,gah! finns inget jag kan reta mig så på som våra 30 + grannar och deras brackiga stil,tror dom äger hela området som dom sprider ut sig ;)
...men nu har jag bestämt mig för att va snäll och bara se det goda för även jag har ju vart 30 + haha! :D))

/Kram på dig, nu känns det som "pendelilskan" kikar fram igen ;)

2007-12-12 @ 05:25:57
Postat av: Malliz

Ha, ha, ha...

Vad ska man säga? Vi kanske får se er i grannfejden nästa år! *ler*

Otäcka grannar är det värsta som finns. Vi har en nazikärring som är ordförande i samfälligheten här och hon har bestämt att det ska asfalteras om, björkar ska ner (redan gjort, by the way), kvartersgården ska målas om och så vidare. Den som inte har råd, får ta ett lån. It´s as simple as that! Tjena säger vi som anser att visst, vissa områden behöver asfalteras men inte överallt. Ja, jösses. Återigen. We are surrounded by idiots.

Hoppas du överlever luciatåget och förhoppningsvis sliter inte XXX fram sin gitarr och sjunger en trudilutt. Det kan han hålla på med hemma. Så det så...

Kram

2007-12-12 @ 10:00:46
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: Gerda

haha...jag känner igen typen...hon finns där i alla kvarter, smyger och spionerar och slår till när man minst anar det..Fru Präktig!!

Strunta i henne, hon kommer att behöver DINA RÅD om uppfostran senare när hennes lille kille blivit odräglig och självupptagen..vänta och se!!

2007-12-17 @ 10:22:22
URL: http://gerdas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0