9 h 30 min


Ja faktiskt. Jag har inte suttit ner på 9 h o 30 min. Typ. Nästan. Har varit på fötterna nästan hela dagen. Är rätt slut i dem nu kan jag säga. Ser fram emot att bara häcka framför Pussycat Dolls om tio minuter...

Lämnade les enfants runt 09:30 idag. Finklädda. De skulle ju klä midsommarstången o dansa idag på dagis :)
Gick hem o städade lite. Gav en liten bebis lunch o gick ut en långis. Gick till haket. Köpte Norra Europas godaste kycklingsallad m couscous samt DYRT fikabröd då jag väntade gäster på eftermiddagen. Gick hem.

Kunde äta i lugn o ro på altanen. Hörde från dagis all vacker sång så som "Små grodorna", "Vi äro musikanter" och så vidare. Log lite för mig själv o tänkte på att mina små dansade där med de andra barnen. Miiiiii... gulligt.

Solade o läste Family Living. Lade mig på mage i soffan där ute o SOMNADE! Fy fan vad skönt det var! 
Vips! Vaknade av en liten gosgumma som hade sovit från 11:10 till 13:30! Dags att hämta de små.

Hämtade även Äldstas polare som fick följa med hem (kors i jävla taket, jag som ALDRIG brukar orka att ta med andras ungar hem - har liksom nog med mina egna). Jamis m barn följde också med.

Fikade.

Äldstas polares morsa kom.

Fikade lite till.

Bjöd in Jamis att stanna så vi kunde käka middag ihop. Pannkakor.
Plötsligt skulle även Äldstas polare här på gatan också ha så JÄVLAR I HAVET vad jag brassade pancakes!
Alla fyra plattor var upptagna med stekpannor o jag stod där i oset medan Jamis passade ungar o skar pannkakor så det flög om det!! Fyra "stora" barn o så våra två små bebisar på golvet ömsom glada ömsom ledsna.

Ha ha, det var smått hysteriskt skall jag erkänna.

När ungar hade ätit klart o tvättat de små händerna så kunde jag o Jama sätta oss ner o trycka i oss pannkakor vi också. Våra bebisar fick sitta med o smaka.

POFF! Klockan blev typ sju o kvällen var över. Jama gick hem.

STÄDA som en galning. Lägga bebis. STÄDA som en galning. Duscha o lägga Fröken Mitten. STÄDA som en galning. Hämta in, duscha o lägga Äldsta. STÄDA som en galning.

BLOGGA!

Nu är det bara tre minuter kvar. Sedan blir det trean o PCD.

Hoppas innerligt att Niinis joinar oss imorrn när vi skall luncha på haket. Tänk vad roligt om den där rockerbruden kunde dyka upp o få oss småbarnsmorsor att skratta lite :)

Jeppen är ju också nyfiken på na så man hoppas ju att hon kan haka på hem också... men men... kort varsel... så vi får se.

Ser iaf GRYMT mycket fram emot tisdagkväll den 26:e! Jama, kan du också hänga på då?

Imorrn pyser vår "lilla" familje hem till morsan. Åh vad jag längtar. Det blir till att fira Värmländs midsommar!
Men lugn Niinis, vi drar inte förrän 19 på kvällen. Jag måste ju träääääna först.


ÖNSKAR ER ALLA EN VILD O GALEN MIDSOMMAR!!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Men va tusan gubbar va trevligt!!! Aaaah.... Fan, jag ska stuva om lite för min dag, hmmm...måste nog ta med barnen! Jag slutar iofs inte förrän 11,30.... så jag får kanske hoppa lunchen, äta med min gubbe o sen far jag till er efter det?? Kan det va nåt??
O jeppen skulle man ju oxå vilja träffa så jag vet vad de e för gubbe du lever med?? O näääää....FRIPPO, jag tror inte nån enda kvinna i världen klagar runt den 25:e :)
Tjing o puss

2007-06-21 @ 08:13:14
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Haggan

Åh vad jag längar efter att få rå om er i midsommar! Kram

2007-06-21 @ 08:45:24
Postat av: Garbo

Låter som en kanonersdag med andra ord ;)
Vilken unge tackar nej till panncakes!?
Ta hand om dig o familjen och ha en askalas midsommar samt en fantastisk lunch idag/Kramas =)

2007-06-21 @ 10:12:49
Postat av: Rookie

underbart att läsa din blogg idag!! skulle gärna varit där och käkat pannkakor med er!!
men vi ses imon :) weii vad kul det ska bli..

2007-06-21 @ 18:57:03
Postat av: jama

Tjena....
lite patetiskt att jag sitter här NU, MIDSOMMAR o allt! Men men...våra planer sprack ju som du vet. Och nu ska jag leta rätt på nå smarrigt recept på potatissallad...va bara tvuuuuungen att kika in här först!
Näää tyvärr. Jag kan inte haka på den 26:e. Det e ju en TISDAG o de är heliga för min karl. Hans träning du vet. Jaja....
Ha ha. Ja det var smått hysteriskt där vid middan men ack så roligt. Jag blev helt impad av pannkaks-rejset. Du alltså. Med alla plattor på samtidigt!!!
Hoppas ni får det kanon hos mamsen din!
Ser fram emot att ses igen SNAAART!
Kramis

2007-06-22 @ 16:32:08
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Tania

Jag tycker du är duktig som fan .Du fixar tre barn , städning och stort hus . Heders!!

2007-06-23 @ 12:36:54
Postat av: Fru P

Tania, tack. Sånt där värmer o stärker :)

2007-06-24 @ 20:53:24
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0