Filåt.

Gud vilket grovt o elakt inlägg det blev sist. Sorry. Sorry som fan. Jag är känd för att ha ett HETT temperament o det fick ni verkligen smaka på... men ilskan var som sagt riktad mot min grannkärring. Många grodor kunde jag låtit bli men när det hettar till så där så kan jag liksom inte tygla mig.

Ni kan inte tro det men igår kräktes Äldsta. Kul. Verkligen kul. Särskilt nu när gubben är borta. Jag tänker INTE gräva i det nu... ville bara informera o kanske få lite sympati...

Nä. Nog om tråkigheter. Här kommer listan jag precis koppade från min underbara bloggisvän Cian:

ACCESSOARER
Väska:
Svart stor bag från Åhlens
Plånbok: Svart gammal sliten lädersak som borde ha bytts ut för länge sen...
Solglasögon: Har typ aldrig ägt ett par

TEKNIK
Mobiltelefon: LG nånting (via jobbet så I couldn't care less about the märke)
TV: 2 st varav 1 i bruk
Dator: 2 st varav en gammal stationär som inte längre används...

BADRUM
Tandkräm: Colgate Sensitive
Tvål: Barnängen pumptvål
Hårprodukt: Catwalk TIGI Sexed-Up (typ saltvatten) och Paul MItchells Wax Works. Två saker kan jag inte vara utan.
Huvudvärkstablett: Alvedon eller Ipren
Doft: Använder typ aldrig parfym men om jag skall festa till så blir det Clarins Par Amour eller Burberrys Touch
Hudkräm: HTH's bodylotion. Helt underbar.
Till ansiktet: Helst Helena Rubinsteins C-force kräm men just nu har jag snålat o köpt en vanlig L'Oreal.
Schampo: Har alltid använt Head & Shoulders... but whyyyyy som Borat säger. Jag har ju inte mjäll...
Balsam: Nä aldrig.

MAT OCH DRYCK
Mineralvatten: Loka i alla varianter!
Vin: Rött... men någon favorit har jag nog inte. Kanske JP för flaskan är så jävla snygg :)
Bröd: Har fått dille på Javisst! Tror det är Pågen eller nå't...
Choklad: Ju mörkare desto godare.

HEMMA
Säng: Ett par år gammal underbar säng från Kungsängens!
Lakan: Ehh vem fan vet sån't?? Både Ikea, Hemtex o gud vet vad.
Porslin: Uuuuhhhhh Höganäs i blandade färger... måste byta... får epilepsi av att titta på dem...

FÄRDMEDEL
Bil: Chrysler Grand Voyager o så min lilla Gunnel (Renault Laguna)
Flygbolag: Va??? Beror väl på vart man åker? Tokdiggade BA's business class för att skryta lite... he he...
Taxibolag: Absolut inte Tob Cab i alla fall... inte se'n en så'n bil höll på att ta livet av mig...

MEDIA
Magasin: Family Living, Elle Interiör, Allt i Hemmet, Mama, Residence, m fl mfl
Tv-kanal: Måste bli trean o fyran
Morgontidning: DN absolut
Kvällsblaska: Läser inga sådana nu när jag är mammaledig... det blir aftonbladet.se ibland
Sajt: Min blogg :), alla jävla webshoppar som ruinerar mig, Spray.se o tv4.se/kandis

ÖVRIGT
Frisörsalong: Beautyforum i Märsta
Bank: Swedbank
Cykel: En alldeles NY o SUPERFIN femväxlad Mirage med fjädrad kärringsadel, rejäla däck o cykelkorg!


Jaha det får bli allt för idag. Nu skall jag ta en kopp java till o sedan surfa in hos er o kolla läget.
Hörs.

Kommentarer
Postat av: Cian

Mitt företag var med i DN idag :) ja eller rättare sagt i en bilaga med en stooor annons..
Jag förstår att det är tok-körigt nu när inte din hunk till karl är hemma...Så vi tar det över nätet..:)
Pöss på dej

2007-06-13 @ 20:57:43
URL: http://radhuslivet.blogspot.com
Postat av: jama

Ja men va fan...din blogg heter ju "Pendelilska - med ett jävla humör". Så då får man ju räkna med att få höra ett o annat ;-)
I sin frustration blir det ju sådär. Sen när det runnit av en lite så inser man att det kanske inte va SÅÅÅÅ STOOOOR grej...men ändå! Jag förstår att du blir irriterad. Jag va ju där häromdan o JÖSSES va dina grannar böt av varann! Helt sjukt. Här hemma ekar det tomt med sånt ;-)
Vilken kul lista. Ska nog köra en likadan. SÅnt här e kul ju!
KRAM gumman!

2007-06-13 @ 21:30:58
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Tania

Jag blir gärna din mentor :)
Allt blir lugnare ju äldre du blir
Kram
//Tant Tania

2007-06-13 @ 21:32:46
URL: http://FruHattUnderJorden.blogg.se/
Postat av: Garbo

Ja faktiskt,håller med Tania även om jag får psykbryt ibland inne hos mig ;) så är det faktiskt så...man blir säkrare på nåt sätt och bryr sig inte lika mycket om vad folk tycker..och det är sköööönt! :)
Äh! be inte om ursäkt det är ju din blogg(ventil)
/Kramas :)

2007-06-14 @ 08:52:57
Postat av: Ulrica

Vet du... en blogg är så jäkla bra för där får man säga nästan precis vad man vill.. för det är DIN blogg och din ventil... jag tycker ditt inlägg var precis som du kände och det är det som gör din blogg så himla skoj att följa... jag har följt så många ytliga och trista bloggar med människor som bara talar om allt som är bra och tjusigt och fint och aldrig yppar något om känslor och inte svär, inte säger fula ord eller nåt.. och jag var så förbannat less på det.. ville ha mer spontana bloggar och när Nina först tipsade om sin så blev jag helt frälst för den var ju precis som jag ville... och sen hittade jag vidare hit via henne.. och jag tror att det finns fler som är så här BRA!!! Önskar att jag själv kunde ändra lite på mitt bloggande och få det skojigare :o))))
Varm kram

2007-06-14 @ 13:27:21
URL: http://ulrica.org
Postat av: Anonym

Man får vara hur arg man vill i sin egen blogg :)

2007-06-14 @ 15:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0