Tick tack tick tack tick tack tick tack...

... livet är lite halvtråkigt nu. Jeppen är ju bortrest SOM VANLIGT o denna gång är han i äckliga Estland o Danmark. Förra veckan var det ju hat-Tyskland, nästa vecka blir det hakkikakki-Finland o veckan efter det hat-Tyskland igen.

Jeppen förresten, det får bli gubbens alias from nu för "gubben" var inte så populärt ha ha.

Dagen har varit okej ändå. Fick imorse faktiskt VÄCKA två av barnen!!! O kors i jävla taket, det var Äldsta och LILLA HON som jag väckte. Helt otrolig. Lillan sov från 18:30 igår kväll till 08:10 när jag väckte henne. Shit.

Nähä. Nog om ungar.

Har ett par grejer att berätta!

1) JAG HAR BESTÄLLT TAPETER TILL VÅR HALL!
image71

Snyggt va?


2) VI HAR SPIKAT HANTVERKARE NU!

Jo det är sant! Så i höst (augusti/september) smäller det o vi blir 30 kvm rikare :)


3) JAG ÄR GRAVID IGEN!

Ha ha, näääääää skoja bara ha ha


Visst kan jag vara rolig? Hur många fick lite hjärtklappning där? Mamma?

Klockan är nu 22:10 o jag är så kaffesugen att jag kan dö. Kom på att jag inte druckit något idag. Stört.
Men självklart brygger jag inget nu. Jag skall faktiskt gå o lägga mig för jag är ASTRÖTT. Måste bara
glutta in hos er o kolla läget först.

Malliz, Göta Kanal 2 var okej (men bara okej) att kolla på en bakisdag som just söndagen var.
Antar att du tyckte den var värdo.

Hörs.





Kommentarer
Postat av: Frippo

Jag höll på att skita på mig när jag läste punkt tre...=)

2007-06-20 @ 04:02:25
Postat av: Cian

Vilka snygga tapeter...*dräggel* vill oxå HAAAA!!!
Oj vad din Jeppe reser mycket...
Jag som klagar på att min make jobbar som han gör...
Det är sååå skönt med sjusovare till barn...
Jaha *babbelbabbel*
Pöss

2007-06-20 @ 07:45:36
Postat av: Nina

Hahahaha.....älskar Jeppens inlägg!!! :D Hahahaha...Men du har rätt...din gubbe e ju aldrig hemma! Jäkla karl....;)
Fiiiiiiiiiina tapeter! Jätte.....
Jag har datum klart på inlägget idag...tror jag...hoppas det passar alla!
Tänkte jag skulle komma o hälsa på dig, hur der det ut imorn gumman???
Puss & Kram

2007-06-20 @ 08:12:52
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Malliz

Tapeten är från Cole & son va? (eller nåt)


försökte få tag på den när vi skulle tapetsera gästrummet i höstas, men ICKE. Den återförsäljaren fanns inte i stan och jag hade bråttom förstås. Fick bli en annan naturmönstrad tapet med furor. Mycket vacker den oxå.


Eftersom jag läste undertexten till rubrik 3 först, av nån anledning, behövde jag inte sätta persikan i halsen.


Åh, vad jag önskar att jag bodde närmare er bloggtjejer. Fan, jag sitter här cirka 30 mil bort och har lite svårt att bara "komma förbi". Sommaren är typ fullbokad redan och det ser lite svårt ut helt enkelt. Fan oxå....


Men vem vet, det kanske dyker upp ett tillfälle förr än man anar. Ha en riktigt glad midsommar och ta det lugnt med nubben hörru ;)
Kramar

2007-06-20 @ 09:20:33
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: I-or

Men åh, vilka assnygga tapeter! Kommer passa perfekt i eran hall! Härligt att det ordnat sig med hantverkare, då har ni något att se fram emot! Alex ska åka till huset och ikväll och träffa byggkillar som ev ska bygga vår altan. Som tur är så har pappa massa kontakter (han jobbar ju på bygge) så vi behöver inte tjata och vänta så länge på att det ska hända något.
Vet att det är dödens tråkigt när den andra hälften är ute och reser... Alex åker till bajs-usa igen, två veckor efter vi flyttat. IIIiiiii, jag ensam med barnen i stora huset. Jag är oxå mörkrädd... Mamma och pappa har semester då, så de har lovat att komma och bo hos mig ett par dagar iaf... Puss på dig!

2007-06-20 @ 09:25:14
Postat av: Garbo

Punkt 3 var riktigt läskig! :o
Vad kul med hantverkaren,kul att fixa men jobbigt att vänta och speciellt när det pågår...jag funderar hela tiden på vart ska jag göra utav mina 4 hundar och 3 katter!! under tiden???
haha :)
Det blir nog bra...
Snygg tapet åtminstone i det formatet ;)
(Kram)

2007-06-20 @ 10:16:00
Postat av: Nina

Testing..... :(

2007-06-20 @ 10:17:46
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Nina

Nämen ursäkta.... trodde inte mitt inlägg kom med men nu ser jag att det gjort det... ursäkta ursäkta, hahaha!
:) Kram

2007-06-20 @ 10:18:49
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Anna

Näädu, inga nya barn nu - snart är du back in business och det med full fart! :-)

2007-06-20 @ 12:17:59
Postat av: Frippo

Men förlåt då, hör inga klagomål den 25:e...=)
Nina, passa på att kom kring lunch vetja, tänkte kompensera min extrema försening jag just nu "avtjänar" med att komma hem lite tidigare imorgon. Blir lite nyfiken på dom Fru P pratar så gott om nämligen.

2007-06-20 @ 20:10:16
Postat av: jama

Ha ha...som jag sa idag hajja jag faktiskt till av punkt 3!! Men vet ju att du e rätt nöjd som det e nu...ha ha.
Låter härligt med väckning av barn. Önskar jag hade det så oxå men icke. Väckning av mamma är det som gäller här....zzzzznark!
Tack så jättemkt för idag gumsan. Alltid trevligt o ses. Full fart! Ser redan fram emot i morrn oxå! ;-) Ska bli.....intressant, som sagt!
Kramis

2007-06-20 @ 20:19:35
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Fru P

VAD HÄRLIGT MED SÅ MÅNGA KOMMENTARER!!!!!


Malliz, du har rätt. Från Cole & Son. Beställde från Tapetorama. Får se när de kommer... har inte fått någon bekräftning ännu :( DYRA o FIIIINA :)


Niinis, imorrn har jag lunchdejt m bl a Jama här på hålans bästa lunch-/caféhak. Fan, kom med då vetja?! Kanske lite sent nu o lite kort varsel men va fan - du bor ju nära :D Om du ser det här så ring mig imorrn fm. Lämnar ungar runt 09:00. Vi är väl på haket ca 11:00-11:30! Verkar ju som om jeppen vill träffa dig också så då får du hänga på hem hit o ta en titt på familjen :) VÄLKOMMEN!


I-or, jag kan också komma o våldgästa dig vettu :)


Jamis, tack själv! Älskar ditt sällskap!


Anna, så sant så sant :)


Som tur är så behöver vi inte vara mitt ibland hantverkarna för 1) vi jobbar fulltid då båda två och 2) de kommer ju bara jobba i den delen där utbygget sker. Det nuvarande huset blir ju som det är.


Cian, du ser... du har det bra :)
>br>
KRAM ALLA!




2007-06-20 @ 21:38:37
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Nina

Det här e så konstigt...men jag måste skriva nåt för o se övriga kommentarer....fnys va skumt!!! :-(
PUSS

2007-06-21 @ 08:05:33
URL: http://niinis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0