Vatten...

... stan är full av vatten! Eller åtminstone byn är full av vatten. Shit vad det regnar asså. Igår var det värsta tropikvärmen o så bara POFF och över natten så kom värsta Englandsvädret. TRIST men skönt.

IDAG:
Vad gör man en tråkig, regnig o grå dag när man är mammaledig då? Jo man tar med sig sin bebis o kvistar iväg till Ikea såklart. Man tar även med sig en god vän o hennes bebis så man får lite vuxensällskap.

Joho, Jama o jag med våra pluttar drog iväg efter lämning i morse. Vi hängde på låset o var där först. Äntligen får jag veta hur det känns att få parkera på första parkett utanför Ikea Barkarby. Jag menar, det händer ju liksom ALDRIG annars. Normalt så brukar man ju cirkulera runt som en idiot för att hitta en plats som inte ligger kilometer från entrén men inte denna gång minsann. Det var vi... o tre bilar till. Ha ha. Vilka Ikea-nördar man är.

Jag är aldrig avslappnad när jag o Lilla Hon är ute på glid. Jag kan liksom inte slappna av o njuta av det på riktigt. Jag är hela tiden på spänn, lite förberedd på att helvetet skall bryta loss... att bebisen skall få spel o börja tjuta så att alla människor runt omkring skall hata mig o min bebis. Det händer dock aldrig, Lilla Hon är ju jättelugn.

Nåväl. Efter lurre o kaffe så gick vi mot kassorna. Lite halvbesvikna på oss själva. VAD FAN HÄNDE LIKSOM?
Vare sig jag eller Jama hade shoppat loss sådär ordentligt som man brukar när man besöker Ikea.

Jag gick därifrån med en plastpall (till ena badrummet för flickorna att stå på), en litet gossedjur till Lilla Hon (mest för att hon skulle hålla sig lugn inne i varuhuset) och så en liten kruka för 5 spänn. Uuuuuhhhh trrrrrråkigt!

Har lovat mig själv att det aldrig mer skall hända!!!!!!!! Nästa gång måste jag göra av med mycket mer!

Btw - jag o Jama satt bredvid Sophia Wistam inne på caféet. Vi blev lite fnittriga, kändiskåta som vi båda är.
Herregud!!!! Som om hon skulle vara värsta kändisen??!!

IGÅR:
Träffade ju mina fina nyvunna vänner Cian (Vildings Bravader) o Niinis igår kväll. Jag var bra trött hela dagen o i synnerhet när kvällen började komma men dessa människor ger mig en sorts magisk energi så jag orkade t om kolla på inspelad Barnaby när jag kom hem!!

Jag plockade upp en kortklippt Cian på stationen här i hålan. Fick en kick redan då :)
Vi pladdrade på och POFF så var vi i Sveriges Närmaste Stad. Parkerade o träffade upp en blond Niinis.

Niinis tog oss till Hamncaféet. Satt ute vid vattnet där näckrosor prydde ytan. Vacker stad det där!!! Vackert ställe också - även om Cian lyckades spana in det ena stolpskottet efter det andra ha ha.

Käkade. Babblade. Babblade lite till. Så dök Niinis gubbe, eller snubbe kanske man skall säga för han är ju ingen gubbe, som sällskapade med oss tills det var dags att åka hem igen.

Det var inte många timmar vi sågs denna gång så det gick extra fort. Men vi lyckades prata om allt o ingenting ändå. Vi gick verkligen in på DJUPET kan jag säga. Ha ha, herre min skapare vilka samtalsämnen!!!!!!!!

Cian sa "tänk, hur fan skall det bli när vi fått i oss lite alkohol??". Precis. Shit vilket party! Vilka skratt! O vilka sjuka samtalsämnen vi då kommer ha! Guuuud vad roligt det vore.

MEN NÄÄÄÄÄÄR????

Please kan vi inte spika ett datum? Alla gubbar o barn kan ju också vara med. Eller?

MIN GI "DIET":
Okej. Det är tredje dagen idag. Tredje dagen som jag inte ätit några kolhydrater. Det är faktiskt inte ett dugg svårt men jag börjar så smått få grym abstinens efter mackor!!!! Eller pommes!!!! O så börjar jag faktiskt bli jävligt less på kalla grönsaker... vi har ju käkat sallad till frukost, lunch o middag. Så här har det sett ut:

Måndag -
Frukost, omelett m ost o skinka o grönsaker. Lunch, kycklingfilé o sallad. Middag, laxfilé o kall sås o sallad.

Tisdag -
Frukost, omelett m ost o skinka o grönsaker. Lunch, ägg- o tonfisksallad. Middag, ceasarsallad UTAN krutonger.

Idag -
Frukost, 2 kokta ägg o en burk makrill. Lunch, fläskkotletter o grönsaksratatoille o bea. Middag, fetaostfyllda färsbiffar o sallad o tzatziki.

Mellis har blivit turkist yoghurt m hasselnötter, solrosfrön o lite flytande honung. Det är mellisen jag varit mest nöjd med hittills. Det är verkligen skitgott. Men idag har jag ätit tomat o mozzarella. Sådär gott tycker jag.

Jag o Jeppen tog varsina midjemått i tisdags morse så på tisdag nästa vecka skall vi se om det hänt något!!!

GUUUUUUUD VILKET TRÅKIGT INLÄGG DETTA BLEV. FÖRLÅT!
Slänger in en upplyftande bild här istället, för att kompensera...
image92

Tillsist vill jag tacka Niinis o Cian för en fin kväll igår! Hoppas vi ses snart igen!
O så ett tack till Jama som ställer upp i vått (ha ha) och torrt. Igår fick jag våldgästa henne då Jeppen behövde jobba hemma ifred. Idag hängde hon med mig o promenixa i över en timme trots det hemska spöregnet!

Tack brudar.

Hörs.

Kommentarer
Postat av: Cian

Hmmm..Jag tillhör kategorin som inte bara kan titta på IKEA utan kommer ut med grejer för över 2000 spänn nästan varje gång....hmmm...Jag fattar inte vad jag gör av grejerna
Ja det var mycket trevligt..Ja hahahahaha vilka jävla samtalsämnen...Hahahahah men guuuva kul det var...Vi MÅSTE träffas snart igen...
Hmmm GI..Jag är fortfarande skeptisk.....
Hon är såååå söt lilla hon..eller rättare sagt..Alla dina flickor är fina...
Nu MÅSTE jag jobba undan lite..Snart semster :)
KRAMEN

2007-06-28 @ 07:37:44
Postat av: Niinis

Hihi....jaaaaaaaaaaaaa....hahaha, vi har fått garva som tusan ju! :D Jag får mersmak av o ses känenr jag..man vill mer ju!!
Ja, ett datum...hmm...*bläddrar i almanackan*.... Hmmm... cian e ju borta i 4 veckor fr o m nästa vecka. Å sen är det den 4 augusti...då har vi barnen. Hmmm.... sen är det 11 augusti....
Vad säger du hjärtat??
Kraaaaam

2007-06-28 @ 08:32:59
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Garbo

Ja det var snålt tilltaget inne på IKEA tycker jag,oftast äker man ju därifrån med massa onödiga pryttlar ;)))
Ja lite avis e man ju att jag inte lyckats haka på ännu men det kommer det kommer...
Min gubbe kommer aldrig haka på vid en träff så är det bara,glad om jag får med honom till min bästa vän nångång :) sån e han!
Snart kan jag ligga påmin altan o drömma...:)
Kram på dig och hoppas solen skiner idag =)

2007-06-28 @ 09:18:04
Postat av: Cian

Hej Gums..jag mailar dej..
Pöss

2007-06-28 @ 12:53:37
Postat av: jama

Vad gör man inte för din skull!! ;-) Ha ha. Nä men jag behöver ju oxå socialt umgänge o vi har så kul ju! Trots regn o rusk. Igår va det ju dessutom verkligen "ikea-väder" ;)
Tjing!

2007-06-28 @ 19:08:47
URL: http://jama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0