Hallelujahhh moments!

Torsdag morgon. Dödstrött. Men glad. Eller sådär förresten. Ett visst samtal imorse gjorde mig lite småsur men men det går över snart...

Tänkte lista upp senaste dygnets Hallelujahh moments här:

1) Hamam-bad! Igår bjöd chefen mig o sig själv på en häftig upplevelse. Vi tog först en drink på Absolute Ice Bar i stan, sedan gick en buss till Lidingö där vi fick klä om till badkläder o bada ångbastu. När man var lagom skållad så var det dags. Bergsturken Hassan slängde omkring oss på ett marmorbord som två små vantar o vi blev peelade av nå't slags dadelpalmsfibrer och toktvättade med varmt, ljummet o kallt vatten. Det var helt otroligt skönt. Efteråt fick vi käka Metze o dricka vin. Hallelujahh moment!

2) Nya inköp! Igår spontanhandlade jag på lunchen. En klänning o en jeanskjol. Mådde som en sessa efteråt. Har såklart kjolen på mig idag (synd bara att jag känner mig som ett luder då jag har alldeles för tunna strumpbyxor på mig - tur att jag har snälla kollegor som efter ett sms lovar att ta med sig ett par grova svarta till mig). Hallelujahh moment!

3) Teenage Battlefield! I dagsläget världens bästa vakna-upp-låt. Det är såklart The Sounds som står för musiken (frågan kvarstår: varför blev inte JAG sångerska i The Sounds???). Man blir pigg, glad, taggad, laddad o fullkomligt härligt tillfreds av den låten. Dagens musiktips alltså. Ett äkta Hallelujahh moment!

4) Häääärkatt (haircut)! Igår beställde jag tid. Bara DET är ett Hallelujahh moment o idag vid lunch pyser jag iväg o får ÄNTLIGEN klippa mig. Ser ut som en fågelskrämma så oavsett hur det ser ut i eftermiddag så är det bättre än just nu. Tar sedan lunch med just frisörskan o sen åker jag HEM. Två Hallelujahh moments i ett!

Slut för idag.

Kommentarer
Postat av: Garbo

Låter ju heeelt underbart!
Hoppas hela helgen går i Hallelujahh moments /Kram!

2007-11-22 @ 08:46:24
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Magnus

Bergsturk..hahahaha...fick värsta bilden hur du bollas mellan überjävligt håriga armar...hahaha

2007-11-22 @ 19:08:21
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Frippo

Vem pratar du med så tidigt som gör dig småsurdig...? Tänk om man skulle bry sig om alla mysiga samtal man fått från en viss på mornarna. Jisses. Men det är klart, det är skillnad på folk och folk. Nird.

2007-11-22 @ 20:57:53
Postat av: Frippo

Åh.... jobbigt att det skall ordmärkas sen också. Kan inte den här sidan fixa en edit knapp? Hur svårt kan det vara?

2007-11-22 @ 20:58:52
Postat av: jama

Asså jag tänker bara....

Vilket kul liv du har rå´!!

Shoppa, massage, klippa sig...
Det låter ju som en dröm för mig. Mitt liv är så inrutat nu så det inte är klokt. Varje dag ser ju exakt likadan ut...i stort sett.

Börjar verkligen se fram emot att jobba igen!!

* Jag shoppar aldrig kläder till mig själv men ska banne mig unna mig det inför jobbstarten sen.
* Klippa mig...hmmmm...va i juli senast.
* Massage...ja en fjuttig kvart på Stadshotellet i Trosa i somras. Och göra nåt sånt med CHEFEN...ha ha ha ha..nähä du, det existerar verkligen inte på mitt jobb. Där pratar vi knappt med varann utan mejlar helst..i kontorslandskapet som vi dessutom sitter i. E grymt avis på stämningen på ditt jobb. Ni verkar ha massa kuligheter på gång hela tiden!

Nä nu ska jag inte sitta här o bli bitter, ha ha ;)

Ses på lördag då! Ska bli kuuuuuuuul!
KRAM

2007-11-22 @ 22:06:23
URL: http://jama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0