Ej kiitos mutta kakku on uunisa!

Har varit i Finland. Kickoff. Shit vilken resa. Gudars, för att använda en mycket närstående persons uttryck!!

Först vill jag uttrycka min stora ursäkt till alla finnar som jag dragit över en o samma kam tidigare. Supertrevligt och underbart folk! Skitgod service. Skitgod mat. Skitcoola nattklubbar. Skitbra helt enkelt.


Först tog vi Silja Symphony till Helsingfors. Värsta partyt. Jag dansade som en galning till fyra på natten. Alla 22 vuxna personer som var med vred tillbaka tiden o vi blev som värsta fjortisarna igen. Tryckte in oss i en hytt allihop o förfestade innan buffén.  Efter mat så bar det iväg till kareoken. Klart Pendelilskan skrev upp sig det första hon gjorde :D Drämde av en Lena PH-dänga; Dansa i neon. Hela skaran av fans (närmare bestämt 21 st) stod o hoppade framför mig så jag fick vara en stjärna för ett par minuter.

Sedan bidde det stuffa av tills morgontimmen.

Bakis som ett as vaknade man upp på fredagen. Frukost. Ankomst till Helsingfors.
image224

Buss till våra kollegors kontor. Litet möte. Bussar till hotellet...

... o vilket jävla hotell sen då!!! Herrejävlar, har aldrig bott så fint förrut. Hoppade omkring som värsta Pretty Woman o bara skrek när jag sprang runt på rummet. Shiiiiiiit.

Glo Hotel - look at this shit!!!!!!!!!!
image225
image226
image227
image228

Efter en lyxig trerätters på kvällen så bar det av till nattklubben LUX. Shit asså. Vilken jävla nattklubb! Helt sjukt ju!! Hur SNYGGT får det lov att bli?? Galet kan jag säga. Galet. Vår VD öste ishinkar med helrör efter helrör över oss o vi kände oss som kändisar hela högen. Dans även här.

Efter lyxfrulle morgonen efter så bar det iväg med buss till en herrgård ca 45 min utanför stan.  Här slutförde vi våra uppdrag som vi fått under resans gång. Sedan fick vi veta vad som skulle hända på kvällen. Vi skulle på bröllop!

Under lunchen fick alla dra lott om vilken roll man skulle ha. Jag blev TÄRNA och mitt uppdrag blev förståss att sjunga solosång under vigseln för brudparet :)

Efter lite spa så körde vi! Uppklätt o vackert. Jag kände mig jättefin i mina kläder även om jag hade svårt att gå i mina pumps ha ha. Alla gick till 100% in för sina roller och det var ta mig fan ett av de roligaste bröllop jag varit på ha ha. Helt sjukt roligt. Kvällen var som en enda stor komedifilm!

Jävlar i havet asså. Vilka sköna människor man jobbar med! Det blir nog fan guldklocka för mig för fortsätter det så här så lär jag vara kvar LÄNGE till!

Igår efter frukost åkte vi hem. Tog flyget från Vantaa.

Jag kom hem runt 14:30 och idag åkte jeppe till Island. Ironiskt nästan. Vi ses aldrig nu för tiden. Men det tar inte slut där. På torsdag när han kommer hem så skall jag ut m jobbet och på lördag skall jag ut med tjejerna. Jama o I-or. Nästa vecka drar jeppe till Danmark.

Vi får ta en fika eller ett skjut år 2017 när vi ses igen. Typ så känns det.

Nu skall jag nanna kudde. Försöka sova. Jag är ju som bekant sjukt mörkrädd o önskar jag hade ett laddat gevär bredvid mig i sängen.  Fan också varför måste det vara så?!

Natti natti.

Kommentarer
Postat av: alis

Va´ kul och vilket hotell!!

2007-10-22 @ 22:27:19
Postat av: Magnus

Verkar vara en hyfsad resa. Det var alltså inte kniv och Finlandia som gällde...;)

2007-10-22 @ 22:38:40
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: F

I am there, in my mind. LY!

2007-10-23 @ 01:15:47
Postat av: Petra

Sneglar argt på Magnus ovan. Såklart inte!

2007-10-23 @ 07:26:16
URL: http://petra.papper.fi
Postat av: Cian

WOHOOOO Vilken resa...Det behövde du gumman....

Det där med att gå omlott med Maken känner jag alltför väl igen...Men ni får väl göra som vi gör..Sätt datum i almanackan..Hahahahaha..Enda sättet att få till nåt...

STOR KRAM

2007-10-23 @ 07:36:55
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Garbo

Gumman då! vad har du för fördomar gentemot finnarna! ;)
jag e gift med en jag,jo han har niven i fickan men kosken har han skippat ;))))

Låter super! vilken värstingresa,vart jobbar du om jag får fråga! :D))

Vi går oxå om varann mest hela tiden,jag jobar natt o han jobbar dag men däremellan hinner vi pussas lite oxå :)

/Kram du goa! :)

2007-10-23 @ 09:14:08
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Malliz

Låter som en sjuhelvetes jävla kul resa. Man behöver göra en sån då och då. Skiiiitfint hotell. Är lite avis faktiskt, men inte på att din jeppe är borta så mycket. Jag gillar inte när Johan åker bort på helgerna heller, men på nåt sätt står man ut.

Läste att du är polare med fru Lindström. Vi ska kolla in Fredrik Lindström om några veckor. På Vara Konserthus. Ska bli skitkul.
Åh nån bitter penshis kommer jag heller inte bli. Så fan heller.

Nu ska jag dra till jobbet. Julbord i morgon. Tjohoooo. KRAM

2007-10-23 @ 10:10:33
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: I-or

Nu förstår jag varför du inte svarade på mina Idol sms... du var ju inte framför tv:n direkt...

Men åhhh, vilken resa!! Å vilket jäkla hotell!!! Själv älskar ju jag att se hotellrum (yrkesskada?!) så varje gång alex är ute och reser ber jag honom att ta kort på hotellrummet, ha ha!! Längtar till lördag! Hör av mig till dig om när var hur sen i sms. Pussen!

2007-10-23 @ 11:43:18
Postat av: Nina

Älskling, det var väl själva fan va din gubbe far omkring...STANNA HEMMA FRIPPO!!!!!

Underbart du har haft det i mitt hemland gumman!!! Finnar e ett folk med ett sjujäkla drag i...jag har aldrig varit på en tråkig finsk fest....deru!! :-)

Shit va kul ni verkar ha haft det....

Puss

2007-10-23 @ 14:07:52
Postat av: Frippo

Nina - jag är rätt oskyldig nu ju. Fru P har varit borta minst lika mkt som mig senaste tiden. Skäll på henne också...=)

2007-10-23 @ 16:48:55
Postat av: Fibula

Hahahaha! Som Pretty woman på lyxhotell. Underbart!!

2007-10-23 @ 16:55:43
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Nina

Frippo: Nehheeeee du! Henne ska det inte skällas ett skit på serru.... Lämna frugan vind för våg i mörka hemmet för jämnan.... hihi.

Joråsåaattteeeeee, jag gillar o lägga mig i folks familjeliv såhär! ;)

2007-10-24 @ 13:17:04
Postat av: jama

Hyvää iltaa!

Mitä kuuluu?

Ha ha...jag e ju fan halvfinne ju....egentligen... Men har jag vart mkt i Finland??? Nähädu, EN GÅNG! Och det med min förra kille när han vann en kryssning till just Helsinki, en 36-timmars alltså. Va jag tyckte va så mysko va ju att typ ALLA kunde svenska..?!? Inte fan e vi svenskar bra på finska!

Men halva min släkt e ju ett finn-pack så finland har alltid legat mig varmt om hjärtat även om jag knappt vart där :-)

Ses på lördag, partystrassen PÅ igen då hörru!

KRAMEN

2007-10-24 @ 19:52:26
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: tess

välkommen hem!
hoppas ni finner lite tid åt varandra!
Kram!

2007-10-24 @ 20:03:40
Postat av: Frippo

Vad är det med Jama som måste tjata om sina ex...

2007-10-25 @ 00:13:54
Postat av: jama

MEn vaddå Frippo! Man har ju levt ett LIV innan min stora kärlek (M för o förtydliga) dök upp oxå. Eller har inte alla det kanske?!?!?! ;-)

2007-10-25 @ 14:06:59
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Frippo

Jo men jag vet bara en som nämner det i tid och otid...=)

2007-10-26 @ 09:30:22
Postat av: jama

Fru P! (För det är väl ändå din blogg va?? ;-)

Du har blivit UTMANAD av mig...ja kolla min sida så hajjar du. :-)

SES I MÖRRN!

KRam

2007-10-26 @ 19:35:53
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Petra

Jama: Varför många finländare pratar svenska är att Finland är ett tvåspråkigt land. Vi med svenska som modersmål torde vara kring 6 %. Vilket i sin tur innebär att svenska också är ett ämne i skolan...

2007-10-27 @ 14:37:39
URL: http://petra.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0