Ta din kånken, stick ut i barrskogen...

... och stanna där tills det börjar växa mossa på dig din satans jävla präktkärring. Nu är jag så in i helvetes jävla less på dig och din familj att jag snart flyttar härifrån!! Vänligen bespara mig predikan om hur jävla bra du är och hur perfekt din familj är. LÄMNA MIG IFRED!

Jaha så har det hänt igen. Knack knack - vem där? Jo Fru Präkt med sitt lilla perfekta gossebarn i handen. Citerar en god bloggisvän: GAAAHHHHHH!

- Nämen?!! Är ni INNE när det är så vackert väder?
- Nej jag är ute o krattar löv ser du väl ditt jävla pucko... (nä så sa jag ju inte egentligen men jag hade gärna velat) Men ursäkta mig, hur kan man bara orka vara så jävla pigg, duktig och perfekt jämt? Jag spyyyyyr!

Johodå, hon hade MINSANN varit ute med picnic (pannkakor jo jo) heeeela förmiddagen o skulle vara ute heeeeela eftermiddagen nu. Skulle Fröken Mitten vilja följa med hem till vår tomt en stund? Så det lilla gossebarnet fick leka en stund innan hela den lilla perfekta familjen skulle åka till det stora perfekta gossebarnets fotbollsträning.

Suck.

Nu skiter vi i henne. Blir ju alldeles upprörd här...

Söndag. POFF så var helgen slut. Jag har faktiskt varit sjuk hela helgen, fick t om ställa in träningen i fredags. Det har inte hänt sedan Sundsvall brann, eller åtminstone inte sedan i november förra året. Har bara varit hemma o det har varit mysigt.

Nu skall jag o jeppson gå igenom nätet o kolla vilja tapeter vi skall ha i balettligans alla tre rum o så skall vi kolla efter krokar o så till nya badrummet. Sån't där roligt, ni vet :)

Lite jävla kul skall man väl ha när man lever i byggdamm.

TIll något helt annat: min svåger är allergisk mot mig :( Han skrev i ett inlägg nyligen att han är allergisk mot människor som alltid skall hitta liknelser mellan honom o andra. Jag är verkligen en sån person så... nähä... så poppis är man inte där alltså. Jag ÄLSKAR att hitta look-a-likes och t om röst-a-likes. Det är typ det roligaste jag vet.

O så måste jag tipsa om en blogg jag precis börjat lära känna: FIBULA (http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/)

På återseende.

Kommentarer
Postat av: Fibula

Nä men herre gud, nu blir jag alldeles generad över alla komplimanger! Jag tror bestämt att vi har "funnit varandra". Nu måste jag lära mig hur man länkar till andras bloggar på sin egen.
Kram kram

2007-09-30 @ 21:06:02
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Svågern

Du är undantaget som bekräftar regeln...sen känner jag ju dig och då är det ju en grej, men det där puckot i helgen hade jag känt i typ 26 sekunder och det är inte ok...
Så inte är jag allergisk mot dig. Du är ju min absoluta favoritsvägerska =)

2007-09-30 @ 22:31:07
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: jama

Nääääääääe, lägg av!!! Va hon tvungen att komma förbi typ bara för att få det ur sig. Ville hon att Mitten skulle komma hem till er kunde hon väl hållt klaffen om det andra...jaja.. Pannkaka.. Själva ramlade vi ut en stund på em. Till lekparken. Men jag tycker verkligen det är BORING. Och eftersom jag inte är hundra så pep jag hem efter en halvtimme. M va kvar med barnen....
Kul med fixandet hemma nu då. Börjar det bli klart? Vad blir det för tapeter då?? Fota o släng ut här vettja....eller?? Jag hänger jättemkt på inredningsbloggar numera, tycket det är superkul att se hur andra har det. :-) Men bjuder inte på så mkt själv...måste ju blogga av mig om jobbiga ungar oxå ;-)
Kram gumman...o krya på dig. Hoppas vi ses i veckan eller nåt....?? IKEA???
Kram igen

2007-09-30 @ 23:42:15
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Cian

Mmmm präktmammor...
Var på kalas i lördags..UTOMHUS!!!!!! Och du vet ju vilket underbart väder det var i lördags!!!
Men det är ju sååå kul att vara utomhus när det ösregnar... Gaaaahh!!!
Jag tycker om dej...
Kram

2007-10-01 @ 07:36:51
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: gerda

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ det är så befriande - det är fler som har fru präktig i närheten. Jo jag har en nääära och jag tror jag vet varför..dom kommer och ständigt ska berätta ALLT skoj och duktigt dom gjort med barnen. FÖR om dom inte kom till dig och säkert alla andra som inte är på kolmården 2 ggr, skansen 3ggr, grönan 2ggr per år och i skogen så fort solen gått upp så VET JU INGEN hur perfekta dom är. Men notera- dom går ju bara till familjerna som inte är lika "duktiga" (enligt dom) och tävlar med de superpräktiga om att vara duktigast. Du vet- det är typen som jagade guldstjärnor i skrivhäftet iskolan. Ja jag spyr ibland oxå!!
Någongång skall jag skriva en snäll kommentar här, men jag går igång på dina texter och känner såväl igen många situationer... Din blogg är BRA!!

2007-10-01 @ 07:55:15
URL: http://gerdas.blogg.se
Postat av: Garbo

Haha fler som haft utbrott! :D))
Ja en sån finns det lite överallt omkring oss,Fru eller fröken Präktig,finns ett par på min arbetsplats oxå dom fortsätter vara präktiga livet ut även när ungarna har byggt sitt bo nån annanstans.
Det är BARA DOM som kan allt o vet allt bäst!
Egentligen e det synd om dom för dom har så höga krav på sig själva....
/Kram

2007-10-01 @ 08:31:06
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Ulrica

Jag tror minsann du får lov att säga precis det du skrivit här inne till fru Präkt :).. det kanske hjälper, vem vet???

2007-10-01 @ 12:52:22
URL: http://ulrica.org
Postat av: Nina

Fler som är på strålande humör hjärtat!!! :)
Asså...de e så kasst ibland! Hoppas nu att du är piggelin!
PUSS

2007-10-01 @ 13:33:33
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Fru P

Nina, jag är på bra humör. Kärringar som hon skall minsann inte kunna trycka ner mig ;)


Ulrica, näe det funkar inte så. Jag kan inte säga vad jag tycker till mina grannar för jag har för avsikt att bo kvar här några år till o det skulle bara bli jobbigt om de visste vad jag tyckte om dom...


Garbis, du har alldeles rätt. Det ÄR rätt synd om dom, för de har så höga krav på sig själva - men - ger det dom rätt att ge sig på folk o vara självgoda för det?


Gerda, tack kära du. Vad gullig du är! O du har rätt, klart att de ger sig på oss lite mindre "klämkäcka" och "superscoutiga" mammor. Klart de skall skryta för oss mammor som hellre lyssna på rock n roll o dansar tillsammans med ungarna än tittar på löv i skogen. O vet du Gerda... jag är nästan hundra på att de går omkring o är AVUNDSJUKA på oss för att vi är så balla :)


Cian, ha ha ha jag skrattade högt när du berättade tidigare idag. Såg dig framför mig :D


Jamis, det blir randiga i tre olika färgsättningar. Björklund & Winqvist. Superfina. Jo jag tänkte lägga ut lite bilder här men om du är nyfis så kan du gå in på Facebook. Jeppson har lagt ut bilder där!


Svågern, underbart! Då kan jag andas ut :)


Fibula, ja du verkar vara en hyvens kvinna! Sådana gillar jag vettu...

2007-10-01 @ 20:16:25
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Fibula

Inga nya vredesutbrott från dig... ;)
Tack för alla fina kommentarer på min blogg. Visst är
Grand Theft Auto Somailia-bilden bara så jävla rolig?!

2007-10-02 @ 00:06:44
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Nina

You go girl....
Bra att du inte låter dig tryckas ner av dom! Nu ska jag säga nåt som man kanske inte borde....
....men vet du, präktkärringar är nog inte så bra i sängen brukar jag tänka!!! Hahahahaha
Sådeså....det brukar alltid kännas lite bättre då! :)
Puss

2007-10-02 @ 10:32:44
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: gerda

Jamen se där- javisst är dom avudsjuka på oss, smarta, snygga,begåvade och coola mammor som dessutom har massor av vänner som vi kan ha roligt med!!
Och jag håller fullständigt med din coola polare Nina. Hon är inne på den rätta vägen..:D
F-n ni är ju riktiga sanningsägare och såna gillar jag!!

2007-10-02 @ 10:54:20
URL: http://gerdas.blogg.se
Postat av: mumrik

Oj oj oj...jag tror minsann att vågorna går höga i ankdammen... Hur orkar du med att bli så upprörd och irriterad av en i ditt tycke betydelselös människa? Det är väl bara att stänga av och inte bry sig...

2007-10-02 @ 21:40:03
URL: http://punkmummel.blogspot.com/
Postat av: Fru P

Så sant, så sant Mumrik!! Betydelselös är ordet. Tack för att du så enkelt fick mig att inse det... dock kan
jag inte lova att aldrig mer ödsla negativ energi på äcklet men jag skall försöka komma ihåg "betydelselös". Tack.

2007-10-02 @ 21:59:09
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Karin

DU är ju så rolig så jag dör.

2007-10-10 @ 12:46:17
URL: http://hemochliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0