Tre saker...

... kan jag skylla på. Tre små fjuttiga saker som i det stora hela inte är så jävla fjuttiga när allt kommer kring. Tre saker som gör livet snäppet svårare att leva. Tre saker som gör att jag inte kan underhålla den här bloggen som jag håller så varmt om hjärtat. Tre saker som gör att jag inte hänger med i era liv. Tre saker som gör att jag inte kan läsa era bloggar lika frekvent som tidigare.

Tre jävla saker.

1) Jag jobbar (arlet av mig)
2) Sömnbrist (lägger mig 23:30, går upp 05:30)
3) Facebook

Nej jag vill inte gå ner i tid. Jag älskar att jobba.

Nej jag kan inte gå o lägga mig tidigare på kvällarna.
Jag har tre barn, alla tre skall ha mat, rena kläder, få saga innan läggning osv. O så måste det dammsugas byggdamm minst en gång om dagen. Jag måste träna för att må bra så det tar ca 1,5 h o efter det måste jag duscha. Sedan när tvätten är hängd o vikt så skall dagisväskor packas o kläder läggas fram. När allt detta är klart brukar klockan vara runt 23:00. Då vill jag läsa mina mail, surfa lite eller titta på tv för att varva ner.

Om jag surfar den där sista halvtimman så har det på senaste tiden blivit mycket Facebook. Känner mig som en förrädare mot min blogg, mina bloggisar o mot blogg.se. Men Facebook är ju askul. Plötsligt dyker det upp människor man inte sett på hundra år eller t om glömt bort (va hemskt det låter). Jag lägger dock inte ned mycket tid där heller då jag bara har typ en halvtimma om dagen men det är roligt att kika runt...

... o både Cian o Jama hänger där också :)

Men nu har jag lagt 5 minuter på bloggen - måste ju jobba också!!!

Avslutar med lite tips:

Läs "Fördömd" av Johanna Hildebrandt - skitläbbig o spännande!
Titta på Idol - värsta lyckokicken!
Lyssna på "Prayer for the weekend" med The Ark - klart en av de bästa låtarna jag hört!
Ät turkisk yoghurt med valnötter o lite ringlad honung över - hur gott som helst!
Köp sådana dojjor som jag har (ni vet de där Nikeskorna jag tjatar om hela tiden) - skönaste i världen!

Hörs.

Kommentarer
Postat av: Garbo

Tidsbrist...nåja jag lider oxå men jag prioriterar nog lite fel...eller gör jag det? jag behöver vila och har nu avsatt må ti ons till att bara sova vila o göra så lite som möjligt,behövde det annars hade jag gått in i väggen tror jag!
Idag blir det mera framförhållning tadaaa lixom ;)
Nä skippa facebook o ta tag i bloggen vetja! :D
Ha en trevlig dag på jobbet o pussa småtjejjerna från tant Garbo :)
/Kram

2007-09-20 @ 08:49:32
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Cian

Jag har oxå blivit löjligt fascinerad av Facebook...
:)

2007-09-20 @ 09:26:24
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Nina

Heeeeeeeeeeeeeeej, men jag är ju oxå nybliven facebook innehavare! :) Gick me i typ förrgår....
Men, hur söker jag upp er nudå?? KLUR KLUR KLUR
Å du, jag saaaaaaaaaaaknar dig så himla mycket på bloggen, jag smäller på riktigt av snart!!!! Kom tilblaka o roa mig...de e så ensamt hära!!!
Puss & Kram

2007-09-20 @ 13:38:03
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: jama

Ha ha... ja för fan. Det är DÄRFÖR jag svikit min blogg lite oxå senaste tiden. Har kommit fram till att jag ÄLSKAR facebook...även om vissa moment där är lite onödiga...o helt plötsligt har man lyckats ställa en fråga till folk " vilken kroppsdel är du mest nöjd med?" utan att jag visste om det...ja herregud. Men så har jag HITTAT 2 gamla goa vänner, inte fy skam!!!
Men SAKNAR dig massor vännen. Snart snart snart ska jag börja studsa mer på SATS istället för bara köra maskiner...o då jäklar får vi nån/några kvällar att bubbla liiiite på iaf... ;-)
Ses vi på söndag då?? JAg MÅSTE ta mig iväg till gymmet 1 gång till denna vecka (har ju skaffat sånt där kort de stämplar när man tränar minst 2ggr/veckan) sket ju i det igår, när ändå du inte skulle dit heller...va så jääävla trött ändå!! Men M jobbar hela dan imorrn, o hela lörd-sönd morgon. Kanske kanske att jag pallrar mig dit INNAN vi kör en lurre...eller efter. Vilken tid hade du tänkt??
KRAMEN

2007-09-20 @ 19:25:11
URL: http://jama.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0