Herr Präkt.

Igår när jag hämtat balettligan så var vi kvar utomhus en stund. Gungade, lajjade i sandlådan, cyklade osv... Ja ja, inte jag då rå för jag är ingen lekmamma, jag satt mest på bänken o solade ;-)

När vi varit ute en stund så kom Herr Präkt hem o skulle hämta sina perfekta små pojkar. När de sedan kom tillbaka så satt vi o pratade en stund medan de små härjade runt.

Fröken Mitten o deras yngsta perfekta pojke går på samma dagisavdelning så de känner varandra o brukar leka när vi ses ute så där. Så även igår. Det som gör det aningens knasigt är att Fröken Mitten är STARK som en oxe o som grädde på moset även är jävligt bossig o gåpåig. Den där lilla fjärten till kille har ingen talan o gör allt min dotter befaller.

Han kom vid två tillfällen med tårar i ögonen o ville ha tröst. Fröken Mitten hade råkat drämma till honom i huvudet med en bjässig träpinne ena gången o andra gången var hon väl lite väl bossig. Jag känner ju mitt barn o vet att hon kan ta till våld om det behövs men denna gång var det en olyckshändelse. 1) Hon sa att det var en olyckshändelse och 2) Jag såg på henne att hon var skärrad.

Herr Präkt tittar på mig, rynkar lite på näsan o viskar fram "han är lite väl känslig den här gossen".

WOW!!! Lär din fru lite vett också, tack.

Jag har väldigt svårt för mesiga barn. Asså, barn som ser ut som spädgrisar o som gråter till allt o inget. Både Äldsta o Lilla Hon är små som spädgrisar men de har ett jävlar anamma åtminstone.

Den där lilla pojken har jag typ aldrig hört rösten på o han är så mesig o tillintetsägande att jag blir förbannad när jag ser på honom. UT MED SPRÅKET UNGE! SKAFFA LITE STAKE FÖR FAN!

Hur som helst, denne Herr Präkt o jag pratade om ditt o datt o gled in på ämnet villa o hem. Han sa att det var sådan tur att de bor på en gata där man verkligen tycker om alla grannar. Att det är så skönt att man inte behöver gömma sig för någon eller att man inte håller sig inne för att vissa personer är ute.

HA HA HA HA HA jag fick bita mig i läppen för det är ju precis det jag o jeppe gör! Är någon av präktkärringarna ute o rafsar löv i sina fula gympabrallor så håller vi oss här inne alternativt på tomten. ISCH PALLE NISCHT.

Allt för idag.

Kommentarer
Postat av: Garbo

Nä fru P nu blir jag gramse på dig,du får inte vara elak emot den lille pojken,alla ungar e olika när det gäller att vara tuffa kontra känsliga och uppenbarligen e han lite känslig o han ska faktiskt växa upp i vårt samhälle och inte blir han bättre av vuxenmobbing!

Visst jag kan hålla med om att vissa ungar kan få det att krypa men då håller man det inom sig för det är inte pojkens fel...

Så tycker då jag.

/kram
:)

2008-04-22 @ 09:21:54
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Fru P

Åh Garbo, jag tror jag skriver så man missuppfattar mig... alltså, jag skulle ALDRIG I MIN VÄRLD visa att jag har svårt för barnet. Aldrig! Det finns ju fler ungar på gatan jag har svårt för (minns du Sillen?) men jag mobbar inte barnen. Det kan jag lova dig. Herregud, jag har ju ett litet hjärta där inne ändå...

Kram tillbaka!

2008-04-22 @ 09:37:11
Postat av: mallis

Nah, det ligger något i det Garbo säger. Det är ju inte barnets fel att det är känsligt och bortklemat. Föräldrarna bär ansvar för att den här lille gossen växer upp och börjar ta för sig av tillvaron annars är kommer han råka illa ut och med största sannolikhet bli mobbad i skolan. Han är ju det perfekta offret!

Herr och fru Präkt behöver en reality-check låter det som. Att uppfostra barn är verkar inte helt lätt och tro mig, jag ser fruktansvärt utsatta barn på mitt jobb. Präktiga mammor som ska fika och på något sätt får barnen att må dåligt om dom väljer "fel" bakverk. *suck*

Jag har sagt det förut och jag säger det igen. We are surrounded by idiots. They are fucking everywhere!

Kram på dig

2008-04-22 @ 09:42:59
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Cian

Du har ett STORT hjärta där inne det

Men vissa ungar kan man aldrig tycka om hur mycket man än försöker..men som du säjer..man visar det absolut inte för barnen
(i have the same problem)

Jag blir lite sur på pappan bara som liksom ber om ursäkt för att sonen är känslig..
Är han en sån som tror att sonen blir homo om de leker med dockor eller har på sej rosa strumpor?

Pöss på dej sötis och nu saknar jag dej..Ska ni inte till IKEA snart??

Pöss!

2008-04-22 @ 09:46:30
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Fru P

Aaa men asså nu måste ni lyssa på mig - jag är såklart VÄL medveten om att det inte är pojkens fel att han är lite retarded (oops nu får jag många emot mig igen för att jag använt fel ord) och jag måste även poängtera att jag INTE (!) är elak. Herregud va tror ni om mig?

Däremot har jag jävligt svårt för de där ungarna o det måste jag väl få ha?

Cian, IKEA eller inte. En fika vore najs. Helt klart. Miss you too honey. O Ninis då. Lilla stackaren...

2008-04-22 @ 10:02:52
Postat av: Anders Ingvar

På Bjalsgatan, där jag har bott sen 93, har det alltid vart lugnt o skönt, grannarna sköter sej, fridens liljor helt enkelt!
Men nu! nu har dom byggt en sandlåda på vår gård, precis under mitt sovrumsfönster..... det ska bli intressant......

2008-04-22 @ 11:18:56
URL: http://www.rutigclown.blogg.se
Postat av: pangis

Jag har jävligt svårt för omständiga kärringar i kassaköer och det fick jag tydligen inte ha.. ja inte från dig utan från någon annan i kommenterer i min blogg..dubbelsuck.. Att klaga är tydligen ett I landsproblem.. trippeldjupsuck. Jag klagar och irriterar mig på vem jag vill när jag vill men jag är fortfarande den snällaste mest generösa människa jag känner:-) Och det är säkert du med. Kram till dig!

2008-04-22 @ 14:04:02
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Cian

Lyssna på Pangis..Hon är en klok brud hon..

Det jag avskyr mest av allt och alla är omständiga pensionärer som ska ut och göra sina ärenden precis när jag ska under lunchtid..

Jag haaaaatar att stå och vänta medans nån halvdöd kärring ska ta upp börs nr 7 för att hitta nån 50öring...*skaffa kontokort för fasen liksom*

Sååå skjut mej!

2008-04-22 @ 14:15:38
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: pangis

cian du är en klok brud du med:-) Exakt så känenr jag! Kram till dig

2008-04-22 @ 16:50:00
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: jama

Hej vännen. jag förstår va du menar...reagerade oxå lite på "tonen mot barnet" i ditt inlägg. men det är väl mest för att jag aldrig skulle våga (!) skriva det i bloggen men kan däremot tänka typ så ibland...gällande vissa barn...som man bara inte KLARAR.

Ha ha ha. Asså jag vet ju precis vilka du snackar om här, så jag lever mig in i det hela väldigt mkt. Och pappan, som sa sådär. Asså så säger jag ofta om min grabb oxå ju. För han är ju känslig/gnällig så det blir jobbigt. Känns som han bara springer till mamma o skvallrar ibland. Men jag säger det ju inte för att be om ursäkt (som Cian skrev) utan för att man är allmänt less på det "mjäkiga" beteendet. - Slå tillbaka då, har man ju helst
lust o säga, men får vakta sin tunga o försöka tänka någorlunda pedagogiskt ;-)

Idag är jag inne på vab dag nr 3. Börjar lessna nu.

Stor kram.

2008-04-23 @ 12:17:13
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Gerda

Vi är alla känsliga ..övekänsliga..eller okänsliga..men vadårå?? vissa lipar när något slår dom ..andra lipar när någon åker ur talang 2008, osså är det!! Vi är alla olika och vi behöver ju inte gilla alla....men det är ju inte lillpojkens fel ...stackar´n!!

2008-04-23 @ 14:59:23
Postat av: Fru P

Äh nu blir jag fan lack asså... det får bli nästa inläggs innehåll...

2008-04-23 @ 19:26:15
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Tania

Var någon stans ska man få spy galla om inte i sin egen blogg?? Så länge man inte lämnar ut fullständgiga namn , bilder , brev eller andra fakta. Jisses. Storm i ett vattenglas. Jag läser din blogg och du verkar vara en kärleksfull person.Skäll hur mycket du vill!!

2008-04-23 @ 19:30:21
URL: http://FruHattIgen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0