Vill!!!


Våren är här. Alla går omkring o kvittrar. Man kisar upp mot solen o utbrister "Gud vilket väder vi har"! Folk blir turturduvor o hånglar fritt på gator o torg. Nyckelpigorna vaknar till liv. Ungar springer omkring m  vårsnoriga näsor o är jätteglada över att slippa de där tunga överdragsbrallorna...

Våren måste väl ändå vara den skönaste årstiden på året? Och hösten. Hösten är min favo. Absolut. Efter en svettig sommar med ständig ångest för att man är utomhusför lite så kan man äntligen få mysa med mjukisbrallor o raggisar ihomhus. Hyra filmer. Tända ljus. Bara grotta in sig liksom. Det är min melodi.

Nåväl.

Idag på lunchen hängde jag med min favo-kollega. Vi gick en shoppingrunda. Jag köpte ett par rosa-vita Reebok till Äldsta o han köpte solbrillor o en jacka. När vi var inne på Brothers/Sisters butiken så hände det där igen... Fru P fick sådant SUUUUUUG! Måste köpa, måste köpa, måste KÖPA!

JÄvla butikhelvete som dukar upp smörgåsbord av en massa G-star mums. Asfräcka jeansmodeller, toksnygga kjolar o topar o skjortor. O så den där jackan. *SUCKAR JÄVLIGT HÖGT*

Vill ha. Vill ha så jävla hårt. Bara nätta 1 995 kr. Chipspengar ju. Eller hur???

O så till något heeeelt annat.

I helgen zappade jag förbi en repris av det där dansprogrammet på femman. Tror det heter "So you think you can dance?".  Det dyker upp en brud i randiga strumpor o hatt...

... o får mig att FULLSTÄNDIGT tappa hakan. What the fuck. Hon körde en "locking". Värsta coola dansen.
JAG VILL OCKSÅ DANSA LOCKING!!!!

Man lever fanemig bara en jävla gång. Kommer jag någonsin lära mig att dansa locking? Knappast troligt. När skall jag ha tid till sånt?

Bajs.

Nu ska jag (WOHOOO KORS I TAKET) läsa igenom en av mina tidningar. Sedan skall jag sova så hårt.

Önskar er en härlig kväll.

På återseende.

Kommentarer
Postat av: pangis

..vad är locking? Nu kände jag mig urgammal.. jenka oc hhambo begriper jag mig på t o m snoa men locking??? :-)

Gillar också hösten mest.. svampplockning och hög klar luft! Finfint Kram i massor

2008-04-01 @ 21:42:23
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Nellan

Ja, vad är locking? Du får visa imorgon!

2008-04-01 @ 22:27:22
URL: http://nellan.net
Postat av: Mattias

Har heller aldrig hört talas om locking :)

Håller med helt o hållet om att våren är underbar!!! Hösten däremot kan ju vara mysig men är ingen favoritårstid för mig eftersom man då vet hur långt det är tills nästa sommar! Det bästa med hösten är väl för mig som sportnörd att engelska ligan kör igång :)

2008-04-02 @ 07:02:42
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: anniskattis

Men - det känns helt rätt när du säger det - jag tror du är skapt för att dansa locking! :-D Ärligt alltså!

2008-04-02 @ 08:12:41
Postat av: Garbo

Underabara våååår! Fick faktiskt lite sol på näsan igår,satt i solen och jag blev röd! :-o
Helt underbart tycker jag att det e tralallallaaaa :)

Pöss på dig! :)

2008-04-02 @ 10:09:12
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: jama

Tjing,

det är så lovely! Man blev ju därför mindre glad i morse när man kika ut...men det börjar se lovande ut nu..spricker upp ser det ut som :-)

Igår efter dagis va vi på baksidan en stund o njöt av solen...eller försökte. J skulle ena stunden in
o kissa, sen bajsa...o lillasyster måste ju kolla läget. Min inredningstidning som kommit med posten blev liggande på sid 2. Hann inte mer.

Insåg oxå att i helgen blir det operation STÄDA ute. Fan va skit vi måste slänga på tippen. Vår altan ser ut som värsta tajkon!

Ha det så nice o jobba lugnt!
KRAMAR

2008-04-02 @ 12:05:26
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Cian

Ja vad är det för dans?? Du måste demonstrera

Ja det är ÄNTLIGEN
vår...Visst är det underbart

Pöss på dej

2008-04-02 @ 12:45:26
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: mallis

Jag kan inte gå in i nån butik längre. (måste spara pengar. Varenda jävla vårplagg skriker "köp mig", "ta med mig hem". Asjobbigt. Råkade gå in på MQ, kommer ut med en klänning, försöker skylla på att jag behöver den på ett dop i helgen.

Går in på Åhléns och bara tänkte gå rakt igenom, går ut med en Paris Hilton parfym som är på rea, jag vore dum om jag inte köpte den.

*suck* Från och med nu ger jag mig själv shoppingförbud.

Kram

ps. locking är skitcoooolt

2008-04-02 @ 19:16:23
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: garbo två

Jag skulle vilja ha månad augusti och september större delen av året. Tänk vad skönt med ljumma varma sensommarnätter, finns det något bättre?

Locking har jag däremot ingen aning om vad det är.

2008-04-02 @ 21:51:22
Postat av: Fru P

You tuba "Charlotte Prag" så dyker hon upp... den där locking-bruden!

Anniskattis, va söt du e :-)

2008-04-03 @ 19:38:33
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0