Dagens ros...

... går till Pendelilska!



Idag må ni tro så har jag gjort en god gärning.

Detta är en lång historia så läs bara om du pallar.

Tog ettan till optikern på lunchen o någon hållplats senare klev en ung, jättesöt mamma på. Hon hade tvillingvagn med sig o en liten söt flicka på armen.

Till alla mammor därute: vem känner INTE till hur bökigt o jobbigt det är att åka kommunalt med barn o vagn?

Hon bökar o stökar för att få vagn på plats, lägga i broms, ta upp väska, kex o nappflaska m vatten och då ljuder det ur högtalarna: "du kvinna, sitt ner på en gång - du utsätter ditt barn för fara!!!"

WHAT?

Kvinnan är tuff o hojtar tillbaka att det faktiskt tar lite tid innan hon kan sätta sig, som han kanske kunde se!

Det skulle hon inte gjort.

Hon satte sig på en pensionärsplats. Upptäckte när bussen börjat röra sig att hon kanske borde sätta sig någon annanstans och gick två meter. Satte sig bredvid mig med sin lilla prinsessa. Jag började gulla direkt.

Bussen stannar.

Chauffören kliver ur sin lilla box, går fram till mamman o mig o skriker "UT UR MIN BUSS". Kvinnan, jag o andra som hann uppfatta sitter som fågelholkar o fattar nada.

Va?

"Jag vill inte att du åker med mig. Du respekterar inte mina säkerhetsregler. Du utsätter ditt barn för fara!"

Jag ser att kvinnan börjar blinka o svälja. Gråten är nära. Då vaknar den där tuffa o hårda Fru P ur sin dvala och jag ryter till att nu får han fan ge sig. Sätt dig o kör bussen. Hon sitter ju ner nu ju!!

"Hon är ny mamma" säger han.

"Vänta lite. Du kan ju för fan börja snacka svenska innan du öppnar käften ditt jävla as!!" Nä, det säger jag inte men så tänker jag.

En o annan gumma börjar också hojta till.

Han går till sin plats. Tar upp mikrofonen o säger "SAMTLIGA PASSAGERARE SKALL KLIVA AV! JAG VILL INTE KÖRA PASSAGERARE SOM INTE RESPEKTERAR MINA REGLER!"

Så, vi fick kliva av. Allesammans.

Fru P står o tröstar en ung mamma som nu gråter förtvivlat. Stora tårar. Många tårar. Mitt hjärta gråter med henne. Dottern blir också ledsen. Där står vi. Mitt på Kungsgatan o väntar på nästa buss.

SJÄLVKLART har Fru P vid det här laget antecknat tid o bussnr. Nu är det krig! Jag såg även till att några tanter samt en annan tjej också fick ta del av min information för att de också skall gå till attack. Det lovade dom att göra.

Vi hoppar på nästa buss.


Vad är det första Fru P gör när hon kommer tillbaka till jobbet? Jo, hon skriver ett LÅNGT och ARGT mail till SL. Där kräver jag deras ord på att chauffören får MINST en varning men allra helst att han inte mer får köra buss. Jag kräver också ersättning för att jag "missade mitt möte". Han har kränkt o diskriminerat en ung stackars mamma som inte gjort något fel alls. Han skall fan sota för det.


Hoppas den där jäveln inte sover på några nätter. Han är en sådan som helst ser att kvinnfolket står vid spisen, tar hand om barn o städning, lyfter på kjolen när han vill komma till o håller käft o aldrig har några åsikter.

Fy fan.
Fy fan.
Fy fan.

Kommentarer
Postat av: Cian

Det där gumman kallas civilkurage..stolt över dej

Men svar från SL lär du knappast få...

Ja om du inte hotar dem med att ringa tidningarna





Fy fan vad jag hatar busschaufförer..Har ondgjort mej över dem tidigare..Kalla mej för boskap när han sitter med mobilen och kör 60 på en 30väg??

Hehehe han kör buss..NO-MORE!!!



Pöss på dej



Hur styr vi upp det?? Låter som en fikaträff är bästa alternativet för plaaaanering :)



Mi casa su casa om du kommer ifrån

2008-08-14 @ 21:15:01
Postat av: Anonym

Fy fasiken va bra gjort!

2008-08-14 @ 21:16:45
Postat av: pangis

Så mycket kan jag säga att han är inte utbildad på den bussutbildning som jag ansvarade för iallfall.



Fru P: Respekt!!!!!



Love

2008-08-14 @ 22:01:40
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Malla

Men för i helvet skjut aset!



Vi småbarnsmammor måste hålla ihop!



Pok



Mallagörossavmedskitenbralla

2008-08-14 @ 22:50:11
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: jama

Men va många rosor du är värd gumman. Fy fan va bra!!!! Och stackars mamman...hon kände säkert att allt va hennes fel. Så hoppas hon förstod att detta va som du skrev, en med mkt sned kvinnosyn. As.



Hoppas SL reagerar på detta. Det borde de ju göra iom att han slängde ut alla resenärer. Jag e fan chockad!



Modigt av dig.. Jag blir oxå stolt över dig. Vilken kompis man har :)



kram o gonatt

t

2008-08-14 @ 22:58:29
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Frippo

En busschaufför, en busschaufför

det är en man med glatt humör



Och har han inget glatt humör

då är han ingen busschaufför





En busschaufför, en busschaufför

det är en man med glatt humör





Så har vi sjungit många gånger till sura busschaufförer i Norrtan när det begav sig.



Finns egentligen bara två ok busschaufförer.

Dragan i Norrtälje på 80-talet. Sjukt skön.

Och min farsa. Faktiskt lite rolig när han ropade ut (ja på den tiden gjorde man det) i mikrofonen på 621 mellan Danderyd och Norrtälje (jag åkte med, är vittne).



NÄSTA HÅLLPLATS: STAVA WÄRDSHUS (paus) W - Ä - R - D - S - H - U - S. Obetalbart.

2008-08-14 @ 23:21:09
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Frippo igen

Bra jobbat förresten som stod upp!!

2008-08-14 @ 23:22:29
Postat av: Tania

Hurra vad du är bra!!!!

2008-08-14 @ 23:55:31
URL: http://fruhattigen.blogg.se/
Postat av: Urban

Rock ´n Roll!!

2008-08-15 @ 06:19:39
URL: http://markus-urban.blogspot.com/
Postat av: Nina

Fan va bra gjort pendlis.... vilken idiot chaffis! Dom ska ju va rara o bullriga, inte elaka som han. Fick ni kliva ur bussen?? "Gnuggar mig i ögonen...."



Cred till dig, hoppas den fan får en varning... stackars lilla mamman!



JAG VILL OXÅ TRÄFFAS; NÄR VAR HUR????



PUSS

2008-08-15 @ 08:03:03
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: ulrica

Heja Heja!!!!

Jävla idiotchaufför morr

2008-08-15 @ 08:28:17
URL: http://ulrica.org
Postat av: Garbo

Kokar när jag läser,vad fan vilken jävla dåre rent ut sagt!!!



Bra gjort står upp o applåderar



Jag råkade oxå ut för en sån där idiot som skulle slänga av en 10 åring!

Det gapades o hotades o ungen skulle av trots att jag erbjöd mig betala för flickan!



Till slut rullade bussen...idioter finns det många av suck

2008-08-15 @ 08:49:34
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Mattias

Djävligt bra att du agerade och herregud vilket djävla stolpskott till människa det där lär ha varit då....

2008-08-15 @ 11:50:41
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Nellan

Vilken gris! Tur att vissa har stake att säga ifrån i såna här situationer. HEJA FRU P!

2008-08-15 @ 12:08:11
URL: http://nellan.net
Postat av: Anders Ingvar

Jevla bussgubbe!

2008-08-15 @ 15:32:09
Postat av: Sophia

Heja, heja..du är bäst!

2008-08-16 @ 20:14:41
URL: http://frokensoffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0