Fet.


Semester må vara skönt på många sätt o vis men SHIT va skit man stoppar i sig. Och SHIT va lite man rör på sig jämfört med hur det är annars till vardags. USCH o FY! Fru Pendelilska mår lite pyton över sig själv men men - jag har bara mig själv att skylla.

Texas Pecan, lösgodis, Riesenkolor, vin, öl, drinkar, pommes o bea, kanelbullar, glass...

Gymmet här i byn har USELT med utbud av pass sommartid så det har blivit VÄLDIGT LITE träning för mig under semestern. Typ 1,5 pass i veckan. I snitt. Till skillnad från 2-3 i veckan normalt.

Jag känner att brallor o kjolar sitter åt mkt mer runt midjan och i profil kan jag ana en liten dubbelhaka!!!
Jag kräks när jag ser mig själv i spegeln. Helt ärligt.

För ett par dagar sedan när jag skulle torka en vis fröken i rumpan efter nr 2 så utbrister hon: "Mammaaaa, man skulle kunna tro att du har en bebis i magen!"

WHAT??

Preciiiiis vad jag behövde höra. Vad säger man?! Ungar är ärliga så det är bara att inse fakta.


Jag veeeeeeeeeet att det finns människor som är större än jag och som har större bekymmer med sin vikt än jag men helt ärligt så skiter jag i det just nu - detta är min värld. Jag gillar inte den här tjejen jag ser i spegeln.

Nästa vecka = fokus GI inspirerad mat och inget snask!

Tyvärr kan jag inte träna mer än ett pass nästa vecka heller då jag åker iväg till mamma med mina små, men där borta tänker jag ta mig en eller två monsterpromenader (eller joggingturer) så fort jag får tillfälle. Om mamma är snäll o passar de små eller så kör jag vändorna på kvällen då de små har gått o trynat. Får se. Men det SKA bli av.

När jag i mitten av v33 börjar jobba igen så JÄVLAR ska jag börja tokträna igen! Jag känner mig så sjukt laddad o kommer träna skiten ur mig så mycket jag bara kan!!


Gäsp.


Någon som läst något tråkigare inlägg tidigare?

Kommentarer
Postat av: Mattias

Du skrev precis som jag skulle vilja skriva om mig själv....är äcklad av mitt eget frossande denna semester...Man har en usel karaktär helt enkelt suck

2008-08-02 @ 22:50:55
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Pangis

När man passerat 40 froosar man ioch njuter av det is tället..man slutar må dåligt av sig själv och börjar gilla sig själv i stället. Hur som helst så behöver nog även jag..trots min höga ålder:-) ta tag i lite GI och träning under hösten.. Jag gillar att köpa kläder men inte i en storlek större!

2008-08-03 @ 09:05:32
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Garbo

Tack o lov har jag tappat 2 kg trots semester och frosseri men jag svettas så kopiöst så det måste vara det ;)



Ps;skiter i det jag med men undrar var i helskotta din extra mage sitter!???

2008-08-03 @ 09:40:04
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: anniskattis

Kolla in Google-annonsen! Gå ner 7 kg Fort...

2008-08-03 @ 11:29:33
Postat av: helene

Har också stoppat i mig för mycket på sista tiden. Det får bli hårdhanskarna , ska ta tag i det i morgon;)

2008-08-03 @ 22:45:29
URL: http://heleneedman.blogg.se/
Postat av: Sophia

Vet precis hur det känns, även om jag gått ner i vikt sen jag blev kär så känner jag mig äcklig för att jag inte rört mig lika mycket som jag brukar. Man känner sig i obalans och ingen annan än en själv kan förstå eftersom det kanske inte syns. Alla har vi ju en form i vilken vi trivs bäst och skitsamma om det inte politiskt korrekt att gnälla över sin kropp när man är smal. Nya tag!

2008-08-03 @ 22:46:02
URL: http://frokensoffe.blogg.se/
Postat av: Anders Ingvar

Fru P! det här duuuuger inte!

Sluta frossa nu och ut i spåret :)

Nej då! fokus kan junte alltid vara på att äta rätt och träna, man måste ju chilla lite oxå!

På semestern / sommaren bränner man sjukt mkt pengar, dricker o äter för mkt, så är det ju bara.

På så vis har man ju saker att ta tag i då semestern är över, det är ju helt ljuuuvligt :)

Men jag ska göra som du nu, fokus träna o så, mindre av allt det där andra roliga!

2008-08-04 @ 09:18:07
Postat av: Cia

Nu ska jag få dej att hata mej!!!



Jag har njutit för fullt denna sommar med mat,vin,godis och glass men ändå lyckats med konsttycket att gå ner 4 kg



;)



Tränar jag? Tsss jag satte foten innan för ett gym -93 eller nåt sånt..



Hemligheten?

Lördagsgodis..1 dag i veckan får jag unna mej saker..funkar skitbra!



Puss och jag saknar dej

2008-08-04 @ 11:43:27
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: jama

Jag veeet hur du känner. Jag flåsa på som fan i morse, med minstingen i vagnen o den äldre på ståbrädan. Shit - tänkte jag. MÅSTE ta tag i träningen nu asså för detta funkar inte. För min del lider jag nog mest när jag märker att kondisen är borta. Vad jag väger har jag ingen riktig koll på. Kommer ju i byxor och sånt fortfarande.



Du min vän, är ju väldigt smal numera så jag kan nog tycka att du med gott samvete har kunnat frossa så mkt du kan....o lite till. Men jag vet, man känner själv när det har gått åt fel håll.



Kör SATS sommar-pass fortfarande? Jag ska nog surfa in där nu o kolla läget lite åtminstonde ;-)



Kram på dig

2008-08-04 @ 11:59:01
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Fru P

Jamis, yup de kör sommar-schema denna vecka också. Nästa vecka börjar höst-schemat! Men det kommer jag inte känna av då min träning endast i höst kommer att ske i innerstan o där finns det, tack o lov, miljarder mer pass att välja på!!



Cian, saknar dig med! Massor! Jag kör i normala fall också fross-dag en dag i veckan men nu under semestern - fross varje dag. Not good. Not good at all!



Anders Ingvar, bra där! Vi får köra en lunchpass ihop någon gång ;-)



Sophia, tack för de orden! Du har helt rätt. Men det är så många som jämt ska tycka!! Jag skiter i dom o kör mitt eget race. Detta är som sagt min verklighet o som du säger - vi vet själva vilken form vi mår bäst i! Du e klok du.



Helene, lycka till tjejen! Vi kööööööör!!!!



Anniskattis, ha ha ha ha. Tjejen som ser ALLA annonser - det är du va?



Garbo, jo den sitter på sidorna precis där byxlinningen går samt lite under naveln. Men snart så är det borta igen ;-)



Pangis, jag vet! Man skall fan unna sig o må bra av att få frossa lite när det är semester!!! Men, ju äldre vi blir - desto svårare är det att hålla formen så jag har lite lätt panik...



Mattias, well well. Skönt att fler sitter i samma båt. Ska vi utmana varann att göra 50 situps varje dag from idag?



2008-08-04 @ 13:19:37
Postat av: Anna L

Sex är en rätt bra bantningsmetod också möhöhöhö

2008-08-04 @ 13:57:29
URL: http://annalaurila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0