Helgen i bilder.

Ahhh det BLEV en sån ljuvlig helg som jag hade planerat o hoppats på!! Det är en stolt och glad Fru P som skriver just nu. Här kommer lite bilder som får sammanfatta min helg med balettligan!


Efter att chips o popcorn ätits upp o tänderna borstade samt pyjamasarna påklädda så gick Lilla Hon till sängs o vi andra tre tog täcke o kuddar till soffan. Fokus Idol-finalen!


Två förväntansfulla Kevin-fans.


Äldsta orkade vara vaken åtminstone tills att både Alice o Kevin sjungit alla sina sånger...


... men Fröken Mitten pallade kanske en kvart - sen blev det jobbigt...


... o tillslut knoppade in i mitt knä. Det är såååååååå härligt. Älskar det!

Äldsta bad om att få lägga sig (hur ofta händer det liksom??) efter ett tag o sen blev jag kvar själv i soffan. Gick o lade mig i skaplig tid... och tur var väl det. Blev väckt 06:00 i lördags morse.


Det är de här två som vaknar först i familjen. Antingen den ena eller den andra.


Efter frulle o Smarties så tog vi på oss kläder o gick ut en sväng. En liten promenix på 40 minuter gjorde susen!





Sen skulle det hem o bakas lussekatter som jag laddat för hela morgonen. Sätter på ugnen och kollar in receptet. Först skulle man smula jästen. FITTSKIT. Har inte köpt någon jäst. Präktmorsastunden sket sig.


Det fick bli saffran cheesecake istället.


O så bjuckade vi granntjejen (Äldstas bästis) på blodpudding till lunch.


Sen skulle det lekas affär. Äldsta gjorde om sitt rum till köpcentrum o jag o de små satt o gjorde pengar så vi kunde slå på stort!!




Sen kom the grej of the day! Fröken Mitten ville inte svettas i nacken något mer så hon bad om att få bli klippt. Rejält. Tur att deras far var på besök en snabbis så vi kunde fråga om lov... för sen jävlar kom saxen fram o hallen blev en frisörsalong!


2 decimeter skulle väck!



Gräns på mig. Att jag tordes kapa av så mycket hår på min lilla tjej... o varför i helvete gick jag inte bara över med na till grannen som faktiskt är utbildad fripperska.



Både hon o jag blev iaf nöjda!

Sen tog jag de andra på en gång!


Vuxenstunden bestod av en god cognac o Gudfadern II som jag har en bit kvar att se ikväll :-)


Idag har vi bara chillat. Fröken Mitten har varit ute en stund, mina kära far var här o adventsfikade lite (fick äta en bit av vår kalasgoda cheesecake) och så blev det söndagsbad såklart!






Don't you just love our badrumstapet...


Nu ska vi snart käka kyckling, ris o broccoli. Sen blir det nagellacksmålning av 60 stycken naglar. Som vanligt är det fritt val av färg... har jag riktig tur så väljer de två färger var o vill ha varannan nagel.


Vuxenstunden ikväll kommer att bestå av lite mer Gudfadern II.

Och jag som redan var kär i Robban e nu ÄÄÄÄÄÄNNU mer kär. Shit va han va snygg som ung!


Hyvens.

Kommentarer
Postat av: pangis

Bra klippt, hon blev ju jättefin i håret.. men vad ska man säga tre ljuvliga små praliner.. kan väl aldrig vara annat än söta:-) klippta elelr ej menar jag.. Och du..Vad stor lilla hon börja bli och så lik hon är äldsta:-) Kram på er

2008-12-14 @ 20:21:19
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Anders Ingvar

Verkar sannerligen som en hyvens helg!

2008-12-14 @ 21:27:14
Postat av: Cian

Najs..



Modiga du..Hade aldrig vågat klippa sådär..Tur man har en pojke så man tar trimmern :)



Pöss på dej sötis..

När ska vi hinnas träffas?

Fullbokat fram till jul..Skulle eventuellt hinna med en dejt på söndag..



Pöss igen



2008-12-15 @ 09:04:55
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: jama

Åhh va söta de är, tjejerna. Vad fin hon blev i håret. Och Lilla Hon, hur söt är hon inte på bilden där hon flinar upp sig bredvid Mitten :)



Du, det verkar som att du faktiskt mår bättre nu :) Får en sådan känsla. Du verkar liksom lugn o harmonisk i mamma-rollen på nåt sätt (jämfört med en annan som är ett stressmonster med noll tålamod). Har ju tyckt att vi vart lite lika där liksom, ha ha ;) Jag borde chilla ned lite ;)



Idol gick varm här oxå, J var vaken heeeeela långa programmet, så han va med när Kevin vann oxå. Hans idol. Stod o hoppa o dansa framför tv:n. Vårt lilla musik-freak.



Ha en bra dag vännen!

Kram på dig

2008-12-15 @ 09:30:04
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Tania

Cheescake är godare än lussebullar :)

Vilka fina barn du har , förstår att du är stolt!

2008-12-15 @ 09:54:38
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/
Postat av: Fru P

Tania, vet inte om jag kan hålla med... cheesecakeär JÄVLIGT gott men en nybakt lussebulle från 7 eleven slår det mesta :-D



Jama, ja jag e nog lugnare o skönare nu. Jag tror att tjejerna också känner av det så det är mkt mer harmoni innanför de här väggarna nu än va det var förrut... det är så skönt. O de blir ju bara äldre också vilket förstås spelar in. Du får också ha det bra. Hoppas vi kan ses snart.



Cian, mehh. Det borde ju vara MYCKET svårare med trimmer?? Jadu, jag hoppas också innerligt att vi kan ses snart! Saknar er så det gör lite ont. Nu i helgen är jag dock uppbokad med en massa olika saker så vi får se till att få till det efter helgerna. Puss tillbaka.



Anders Ingvar, hyvens är ordet.



Pangis, ja skoja inte!!! Lilla Hon e en KOPIA av Äldsta. Det var hon från början, sen avtog det lite, men nu är det tillbaka igen. Sjukt lika. Massiarders m kramar till dig.

2008-12-15 @ 20:04:56
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Du är lyckligt lottad med tre urgulliga små prinsessor! Vilka solstrålar, blev alldeles glad av alla fina bilder:-)

2008-12-15 @ 22:44:18
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: anniskattis

Det är faktiskt inte klokt vad fina ni är! :-)

2008-12-16 @ 09:38:57
Postat av: jama

Tack för att du bryr dig om mig, blir glad :) Jodå, känns bättre nu. Även om det är pissmkt på jobbet! Som vanligt. Sökte ni folk sa du? ;) Ha ha.



Kramen

2008-12-16 @ 11:26:12
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: A

Vad mysigt det låter när du beskriver er kväll, och hur tjejerna somnar i ditt knä. (själv var jag och dottern på plats i Globen :D ).

Cheesecake lät jättegott! Blev sugen på det nu. Jobbigt!

2008-12-16 @ 12:57:22
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Mia i GÄvle

Dom är underbart söta dina tre prinsessor...

En oerhörd glädje på bilderna!



Må så gott!

2008-12-16 @ 16:04:42
URL: http://livethosmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0