Jesus!

Klockan 18 träffades vi uppe vid Äldstas skola. Där samlades vi för att gå fackeltåg till kyrkan som ligger ca 2 km från skolan. Äldsta o hennes klass skulle sjunga på julavslutningen.


Äldsta med sin klasspolare (som stoppar ett värmeljus i munnen??? Måste varit ett fejk, va?)


Alla hade fina facklor i händerna när vi kom upp (vi var precis på klockslaget där) och jag irrade omkring o ryckte tag i någon annan morsa o frågade "var hittar man facklorna?". Hon tittar på mig lite konstigt o säger "dom skulle man ta med sig själv".

Uuuuuuselt Fru P. Uuuuuuselt Jeppe.

Äldsta ville ta med sig en riktig ljuslykta upp till skolan men vi sa nej. Det visade sig att alla jävla ungar hade ljuslyktor med sig när vi kom upp!

Uuuuuuselt Fru P. Uuuuuuselt Jeppe.


HÄRMED ERKÄNNER JAG ATT JAG OCH JEPPE ÄR NORRA EUROPAS SÄMSTA LÄSA-INFORMATION-PÅ-DAGIS-OCH-SKOLA-FÖRÄLDRAR!!!

Lappen kan blinka i neonljus framför näsorna på oss men vi missar informationen ändå. Fy fan va hemskt.

Nåväl. Back to the story.

Vi traskade iväg i fackeltåget och med oss hade vi min kära mor, tjejernas mormor. Kallt som satan var det men himla mysigt att gå så där med en massa eld (som vi inte hade men fick ändå njuta av de andras).


Mormor med Fröken Mitten o Lilla Hon.


The fackeltåg.


The fackeltåg igen.

Vid kyrkan mötte syrran upp oss. Med sin härliga mage.

I kyrkan fick Äldsta gå fram o sätta sig med sina klassisar och vi satte oss ganska långt bak då andra föräldrar var så jävla snabba o tog de bästa platserna.


Mormor o Fröken Mitten i kyrkan.


O en liten glimt av syrran också.


En skrynklig Fru P o en "boyakasha" Lilla Hon

Mina småttingar skötte sig UTMÄRKT genom hela "konserten". Andras barn skrek o hade sig. Jag = stolt.

Undrar: VARFÖR GÅR MAN INTE UT MED UNGAR SOM SKRIKER O FÖRSTÖR?? Hur tänker man om man låter sitt barn skrika så högt att alla vänder sig om o undrar vad som händer? Hur står det till uppe i huvudkolan?

Äldstas klass öppnade med "Kalle Kotte" och det var vackert ;-) Jag o morsan lipade lite! Men vi såg aldrig Äldsta ty hon stod bakom den största tjejen i klassen. När jag frågade efteråt varför hon gömde sig bakom just henne så sa hon "men mammaaaa, hon trängde sig och ställde sig prick framför mig".

Tror ni Fru P såg rött en sekund där? Öhh, ja. Typ hatar ungjäveln.

Sen fick de äldre barnen också sjunga lite och så pratade en präst. Hon frågade barnen "vem väntar man på när det är jul?". Ungarna skrek ikapp "JULTOMTEN". Prästen fortsatte "jag väntar inte på Tomten, jag väntar på Jesus!".

Öhh. Väntar man på Jesus när det är jul? Det hade jag ingen aaaaning om. Jag fattar att man firar julen för att han föddes men inte fan visste jag att man VÄNTAR på honom på julen?? Vad har jag missat?

Fru P = inte alla hästar i hagen när det gäller religion.

Sen pratade rektorn lite. Hon frågade "nu är det julavslutning och ni har längtat efter den här dagen va?". Alla barnen i kör svarade "JAAAAAA". Och lite på efterkälken hördes ett litet yngre barn från publiken också högt o tydligt säga "JAAAA".

Det var vår Fröken Mitten.

Sen åkte morsan, syrran o Äldsta hem i bilen. Jag, Jeppe, Fröken Mitten o Lilla Hon gick. Skönt med promenix.

Fru P = loves the promenix.

Väl hemma blev det kaffe o peppisar. Sen läggning av gullungar.


Samling runt köksbordet.


Min vackra gravida lillasyster.

I skrivande stund sitter jag vid köksbordet o bloggar. Morsan, syrran o Jeppe sitter i soffan o kollar på något tragiskt program på SVT som jag inte pallar med.

Tänker nog gå o knoppa. Ska upp 05:15 imorrn bitti.


Gräns på det.


Just det. Ska stoltsera lite till:

Detta är Äldstas första tappade mjölktand...


... och detta hände igår. SOM HON LÄNGTAT! OJ SÅ STOLT!



Ps1.
Ninis, tack för nomineringen. Du är ju världens goaste människa ;-)

Ps2.
Diplom till alla som orkat läsa detta rekordlånga inlägg!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ännu ett härligt inlägg med bilder som lyser upp i höstmörkret, så glada och söta små flickor!Med tre barn antar jag det kommer hem en hel del lappar om ditt och datt, lätt att missa nån och nu hade ju många andra facklor så det var väl inte hela världen! Tycker jag iaf;-)

2008-12-18 @ 23:55:58
URL: http://Nennesblogg.webblog.se
Postat av: Lisa

söta bilder :)

2008-12-19 @ 07:39:48
URL: http://wlisa.blogg.se/
Postat av: pangis

Första julavslutningen så njuter man.. men fan vad tröttnar med åren

2008-12-19 @ 09:07:31
Postat av: jama

Meeen gu va mysigt det låter, fackeltåg o grejer. Ha ha. Ja men då vet jag om några år när det är dax för J att gå där att man ska ha med sig facklor ;)



Ja du, vem fan missar inte all jävla info på dagis. Jag kollade igenom min hotmail häromdan o såg ett månadsbrev från A´s avdelning i November (det här var ändå på mail! Men min hotmail är så full med reklammail osv..) Där stod all sån info som jag i efterhand upptäckt själv o frågat fröknarna om. Som att "Jaha, har Clara (ny fröken) börjat? Jag har nu bett dem maila min jobbmail istället, den sitter jag ju vid dagligen ;)



Igår var man lite sen till dagis pga köer, ringde 15:55 och sa att jag nog inte hinner till 16. "Ja men vi går ned till avd V nu med de barn som är kvar eftersom det är månadsmöte".



VA FAN! Är det idag???? Svarade virriga jag. (hade jag dragit från jobbet kl 15, då jag egentligen slutar, hade jag ju hunnit. Oftast sitter jag kvar en liten stund till, tycker att jag hinner, men nu var det rätt mtk köer)



Så jag fick hämta dem där istället, o där virra min lilla A runt med din Lilla Hon (fan va söt hon ÄR!!)



Nähä, jobba lite´rå.

Kram kram

2008-12-19 @ 09:49:25
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Garbo

Åh vad ni e lika din äldsta och du!

Ja det kan inte va lätt att hålla reda på allt som rör 3 små,jag hade fullt sjå med bara en så känn dig inte så usel,det är mänskligt och dessutom flytta runt som ni gör då e det inte heller så lätt.



Oj! va stort att tappa sin första tand! :)

Trodde bissingen var en handblåsa ;)

Gumman sen kommer dom stoooora tänderna.



Ha en fin helg!

/Kram

2008-12-19 @ 10:42:38
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Mattias

Inte konstigt att man missar nån sån där info ibland......bara att skicka diplomet då för nu har jag läst ditt långa inlägg! Det blir alltid roligare att läsa bloggar när det är foton och speciellt med era gulliga tjejer förstås! Trevlig helg!

2008-12-19 @ 13:57:58
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Mia

Här har du en till som väntar in sitt Diplom!!



Inga problem att läsa långa inlägg, så länge dom är så här BRA!

Trevlig helg!

2008-12-19 @ 15:20:35
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Malla

Men... Herre Gud/run det är väl helt omänskligt att ratta runt 3 små människors måsten, samt sina egna.. Jag har 2 (3an är vuxen).. Jag far runt som en virrhöna och missar här och missar där.. Inte fan har någon dött av det! So stay cool! Det som inte dödar härdar!



Å som vanligt... Vilka sötnosar ni har!



Och en annan grej... Fan vad du & Jeppe gör det bra för ungarna... Heder åt er båda!



Pok



Mallabordefådiplomförattjagiafinteglömmerbarnenpåfritids/skolaniafbralla

2008-12-20 @ 13:20:59
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Norpan

Kan inte vara lätt att ha koll på allt alla gånger som förälder :) Ni fick ju njuta av de andras eld i alla fall. Fina bilder! Tänkte höra om du inte kan lägga ut receptet på saffrans-cheese caken som ni gjorde härom dagen? Den lät så himelens god!

2008-12-21 @ 11:57:31
URL: http://lillanorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0