Empty rooooooom...

Shit va den låten har fastnat i huvet på me! Är det ett tecken på att låten är bra? Eller att det är en vinnarlåt? Eller bara att den sätter sig i skallen o inte alls är särskilt bra?

Okej, jag veeeeet. Det suger lite att skriva om Melodifestivalen men jag kan junte låta bli. Det är ju årets höjdpunkt för mig och jag njuter av att prata om det, kritisera och så vidare.

Jag är nöjd med kvällen. FAKTISKT! För en jävla gångs skull är jag NÖJD! Det är nästan revolution juhh!

Okej, jag tyckte väl att Carola o Andreas var värda en finalplats direkt så där var jag liiiite besviken för oavsett om jag började lipa till Sanna Nielsens ballad så tycker jag att det suger med smetlåtar i Melodifestivalen. De kan rulla på Lugna Favoriter - det är okej - men inte i dessa sammanhang.

Har lite jobbigt med mig själv nu faktiskt.

Jag gillar junte Sanna Nielsen ALLS. Har typ gått från tv:n när hon visat sitt överdrivna leende men va fan, denna gång log hon ju knappt alls o låten hon sjöng var ju LJUVLIG. Typ hur vacker som helst.

Nog om henne.

Mina absoluta favvisar ikväll var ju bröderna va-de-nu-heter. Jag har ALLTID varit kär i dom för de har ju körat i alla möjliga sammanhang o när de körade bakom Jerry W på Börsen ett år så blev jag såld. Sedan dess - me lllllike!
På 90-talet släppte de även en platta som jag tyckte mycket om o när jag var en av the leadsingers i det lokala coverbandet i förorten så värmde vi upp ofta genom att köra deras låtar.

Nåväl. Låten var lite väl mycket MIkas Grace Kelly men jag gillade hela alltet ändå.

Carola o Andreas då. Hur snygga får man bli? Jag är kär i båda två. O låten var bra. Inte jättebra. Men bra. Det spelar ingen roll va Carola sjunger - hon behöver bara synas i rutan så blir man såld. O inte blir hon sämre när det står en liten sockersöt Andreas bredvid heller...

Idol-Ola. Söt som socker han med. Helt okej låt. Bra framträdande. Tur att han gick vidare till andra chansen.

De andra då? Gjorde inget intryck alls.

Äldsta hejade STORT på Razborka o blev aslack när hon inte gick vidare, ha ha... Fröken Mitten skrattade så hon pruttade när Pizzalåten kördes.

Jeppe då? Näe han är inte hemma. Han är ute o har roligt m sin bror (Mange) och en barndomsvän. Men jag tror att jeppe hade haft samma favoriter som jag, dvs bröderna va-de-nu-heter. En typisk jeppe-låt.

Nähä. Jaha.

Vad ska jag göra nu då? Jo, käka upp de sista dill chipsen o dricka upp det tredje glaset vin. Blogga runt lite o sen - natti natti.

Imorrn bitti = dubbelpass på Sats
Imorrn eftermiddag = simskola m Äldsta Sedan kommer gäster så då blir det fika
Imorrn kväll = kolla på någon film??!!

Hörs.

Kommentarer
Postat av: Mattias

hej hej! Vi verkar överens om att vinnarlåten var rätt och visst var det ok med bröderna eftersom det var lite fart i låten alla fall även om den inte var grym på nåt sätt. Jaså din dotter gillade pizzalåten :) Hmm ja alla under 20 år får väl vara förlåtna men inte de vuxna som röstade fram den till final :)

2008-02-17 @ 08:34:13
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Garbo

Håller helt med,Carola Andreas låten skulle ha gått vidare direkt,vet inte vad det e men var gång hon tar ton så klumpas det i bröstet på mig,gillar hennes röst den går ända in i nerverna på mig,jag brukar säga att dom enda som kan få mig att gråta till musik e Carola och faktiskt Patrik Isaksson!!
Och jag äger inte en endaste skiva med nån av dom.

PÖss o ha en bra söndag.

2008-02-17 @ 09:01:21
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Magnus

Snygg layout!

2008-02-17 @ 11:34:53
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Frippo

Det suger inte att blogga om Melodifestivalen!

2008-02-17 @ 12:57:35
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: Anders Ingvar

Wow! vad rutigt det var helt plötsligt! Elegant!
Det är ju ingen riktig höjdarlåt ännu tycker jag, och du vet vad det betyder? Jo, då vinner Christer hela skiten......

2008-02-17 @ 14:02:57
URL: http://www.rutigclown.blogg.se
Postat av: Nina

Oj vad fint det var här.... jag går oxå i förändringstankar på min blogg, jag är inte nöjd med min sida just nu! Aja...

Gumman, vi har rätt samma smak tror jag... okej, lite annorlunda tycker vi men i största allmänhet lika!

Hihi...thats my girl!!

puss

2008-02-17 @ 14:07:24
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Cian

Heeey

Sjusst utseende på på bloggen...me like

Jag hann hem precis lagom tills Carola skull sjunga!

Bonusarna dissade ALLT stenhårt..Fanns ingen som de tyckte om!

Shit jag skriver på en söndag :)

PÖSS

2008-02-17 @ 18:10:03
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: garabo två

Jag gillade också Bröderna "hallonbåtarna"
med lite lakriskonfekt i
men vinna ville jag inte att det skulle.
Jag hejade på Carola.
Måste också erkänna att Empty room fastnade i mitt huvud.

2008-02-18 @ 20:27:26
Postat av: pangbruden

Snygg design tjejen! Jag gilalde egentligen att de två gick vidare´trots att mina favvisar var Häggkvist, johnsson. Men Sanna N gjorde sitt livs låt, inte allas samma gamla tradiga schlager.. hon fick ett "nytt" genombrott tror jag.

Trots allt nu verkar det som om andra chansen blir bättre än själva finalen.. hetare bidrag..

Sen tyckte jag den där svalan låten var ganska bra,,, Puss o Kram

2008-02-18 @ 21:10:12
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0