Kikärtor

Asså jag vet att många kräks av inlägg som handlar om Melodifestivalen, träning, mode och barn men jag måste få berätta lite om mina barn nu faktiskt. Det är inte vilka ungar som helst, jag lovar. De är tre små söta (ja de måste nog vara tre av de sötaste ungarna i hela världen faktiskt) o underbara flickor. Men det som gör mig EXTRA stolt är att alla tre är så himla roliga. De har världens humor!!

De är ironiska, de drar hur roliga skämt som helst, gör riktigt roliga grimaser (vet inte hur det stavas) och miner o spelar pajjas. Sarkastiska (inte elaka, utan roliga) kommentarer viner genom luften dagligen i detta hus.

Idag vid middagen, när jag ätit upp allt på tallriken, så klappar Äldsta mig på huvet o säger "så där ja! duktig pöjk! nu blir du stor o stark som jag!" Jag höll faktiskt på att dö av skratt. Inte bara jag, Fröken MItten börjar också asgarva o vi sitter där o skrattar så tårarna rinner. Då sätter Lilla Hon OCKSÅ igång. Hon har ju kanske inte en aning om vad som är så roligt men hon skrattar så hon kiknar - hon med.

Där sitter vi, fyra brudar o bara ballar ur totalt. Så jävla roligt

Hade inte bara en massa konstiga bönor i kvällens Chili Con Carne, utan denna gång tog jag för första gången med kikärtor också (ja jaaaaa, jag veeeeet att det kanske är typ världens vanligaste att ha med). Tänkte att tjejerna har ju ingen aning om vad som är vad, de tror väl det är vita bönor eller så... o äter gladeligen... tänkte jag.

Äldsta petar ut favvo-bönorna o äter friskt. Alla kikärtor sparar hon till sist. Samt köttfärsen. Så tar hon en kikärta på gaffeln o säger "men mammaaaaaa, har du KIKÄRTOR i maten??". Sedan fortsätter hon "jag ÄLSKÄR ju kikärtor, de är ju SKITGODA!".

Jag var i chock. Hon visste vad kikärtor var för nåt! Coolt.

Så säger Fröken MItten "jag gillar INTE kikärtor, men David på dagis tycker om dom".

Va??? Jag frågar hur de vet vad kikärtor är för något o det visar sig att de får det typ varje dag som tillbehör på dagis.

Där ser man.

BRA där, dagis! Kikärtor är bra grejer.

Lilla Hon tyckte också om kikärtor - men mest att hålla dem mellan pekfingret o tummen, trycka till o få alla ärtor till hummus direkt i handen.

Gräsänka som jag är (jeppe är i AMS igen) så måste jag ta tag i den BRUTALA tvätthögen o sen ska jag lägga mig bredvid Äldsta som ockuperat pappas plats i sängen.

"Mammaaaaaa, när Fröken Mitten somnaaaaat så tänker jag smyga in till ert sovrum för jag vill sova på pappas plats i natt"

"Mammaaaaa, jag tänker sova i er säng varje gång pappa är ute o reser"

Okej då.

Hörs.


Kommentarer
Postat av: Nellan

Du behöver inte skämmas för att skriva om dina barn - jag tycker att det är underbart! Jag vill också ha en arsenal coola minibrudar som ser ut som jag själv när jag blir "vuxen" ;)

2008-02-19 @ 21:56:25
URL: http://nellan.net
Postat av: Frippo

Jag skrattar så jag kiknar...

Om du skulle sluta blogga om det du nämner försvinner ju mycket av dina intressen. Skit i att be om ursäkt för vad du skriver.

Bra att nån värmer upp min plats. Gissar att det dök in en till lite senare på natten...

2008-02-20 @ 07:13:33
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: Cian

Du har tuffa,coola söta flickor och du får skriva om precis vad DU vill på DIN blogg! Vi läser ju och tycker om dej TROTS att du är träningsjunkie ;) Pöss!

Fan vad duktiga dom är..
Simon är vansinnigt skeptisk mot allt som är grönsaker...Han bara vägrar..Hans pappa är likadan..
-vaddå liksom..Det är ju grönsaker i McFeast höhö!

Kikärter VÄGRAR dom att äta...även fast jag gör mina försök!

Lördag
Tidigt tycker jag..Så vi slipper stressa..Nina skulle på någon maskerad på kvällen...
Ja typ 10-11 som du föreslog :)

Pöss

2008-02-20 @ 07:54:02
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Fru P

Nellan, du är söt. O jag lovar att din tid kommer - du blir också vuxen en dag ;-)

Frippo, jajemänn. Vid fyrabläcket i morse dundrade en liten tjej till upp i sängen. Iiiiihhhhh.

Cian, märk väl att Fröken Mitten AVSKYR kikärtor o alla andra grönsaker som inte är gurka eller broccoli. Äldsta o Lilla Hon däremot, de är duktiga. Kanske är det åldern? Fast... din make är junte 3-4 år längre... Hmmm... Lördag - jag kollar upp tåg o meddelar Niinis. Om hon inte ska ta bilen förstås. Puss.

2008-02-20 @ 08:29:55
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: jama

Jag tänkte likadant! Sluta be om ursäkt för det du ska skriva om... för liksm, barn, träning, MELODIFESTIVALEN o mode...det e ju typ det jag iaf gillar...haha...eller ja det där med träningen SKA jag BÖRJA gilla iaf.

Fy fan vilka underbara barn du har! Jag ser er framför mig!! Mysigt.

Jasså kikärter har de koll på. Ska genast införskaffa det jag med o testa om J har likadan koll ;)

Kram på dig o tack för din gulliga kommentar i morse när jag var en superstressad mamma som inte hunnit fixa i ordning mig alls pga att J hade utbrott på morgonen. Det värmer att få höra att man är lite fin :) Du är BRA på komplimanger, JÄTTEBRA!!!!!!

Kram igen :)

2008-02-20 @ 08:39:55
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Pangis

Härliga barn! Skriv mer om dom om du vill.. Barn och deras kommentarer piggar alltid upp! Och ja.. ursöta är dom.. det blir något det om sisådär 10-11 år.. när hela grannskapets moppearsenal står utanför och hänger:-) Bäst att ladda med lite kikärtor:-) POK!

2008-02-20 @ 08:40:38
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

Tidigare bloggade jag mycket för mina kompisars skull men eftersom de är så djävla kassa på att ge respons mm. så skriver jag numera mest för mig själv och att skriva om sitt/sina barn är ju jätteroligt att kunna ha kvar sen själv för att gå tillbaka och läsa mm. Dessutom tycker ofta de som följer ens blogg att det är roligt också gissar jag.

Man ska skriva om vad man vill och vill folk inte läsa så finns det ju någon mer webbsida på nätet som man kan välja istället!

2008-02-20 @ 08:54:06
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Garbo

Jomenvisst har du världens sötaste tjejliga!
Ungar e ju bara för underbara så fortsätt du att skriva om precis vad du vill!

Pöss o kramen damen ;)

2008-02-20 @ 09:15:58
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Nina

Åååååååååååååååååh...hjärtanaaaaaa....töööööötaaaa! Balettligan... hihi, så jävla gulligt så jag smäller av!! :)

Hmm, jag åker gärna tåg med dig hjärtat... husbandet behöver nog bilen.

Puss

2008-02-20 @ 10:42:05
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Anders Ingvar

Kiiiiikärtor är de mest nyfikna av alla baljväxter

2008-02-20 @ 11:14:23
URL: http://www.rutigclown.blogg.se
Postat av: Fru P

Anders Ingvar, o du är lika rolig som alltid...

Niinis, jag kollar upp tider o återkommer till dig tjejen. Vi drar väl in så vi är inne typ runt 10:30?

Garbo, du är söt.

Mattias, så sant så sant.

Pangis, ha ha ja jag inser det. Men inte min man. Han tror att tjejerna kommer förbli oskulder o sitta på sina rum o rita prinsessor...

Jamis, men gumman. Du såg verkligen jättefräsch ut! O när vi klev in på Mittens dagis så såg J jävligt glad o busig ut. Vi hängde lite där han o jag ;-) Värsta polarna ha ha.

2008-02-20 @ 12:17:45
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Gerda

Vilka roliga prinsessor.....det måste dom ju såklart ärvt av någon..uppvuxna på ironi=I like..

2008-02-20 @ 14:48:59
URL: http://gerdas.blogg.se
Postat av: Mallis

Jamie Oliver skulle ha varit stolt om han hörde detta.

Kram

2008-02-20 @ 20:43:32
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: Pangis

Min dotter är så där populär.. skötsam (än så länge) men väldigt poppis.. T o m KP står och stirrar stint i köksfönstret när bygossarna svassar runt henne med sina moppar.. och hon åmar och kråmar sig och fnittrar så vi hör ända in ha ha ha Jag tar det lugnt.. hon är cool min tjej men KP är sådär farsaorolig..
Pappor och döttrar, styvfarsor och döttrar.. suck :-)

2008-02-20 @ 21:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0