Sockervadd.


Tjejer där ute, visst är det väl så att komplimanger är det bästa som finns?
Näring för själen, helt klart.

Igår när jag väntade på att få gå in i step-salen så kom en tjej fram till mig o sa "Du, jag vill bara säga att jag tycker du är JÄTTESNYGG i håret. Den där frisyren framhäver din hals o den är vacker". Så log hon så där jättesnällt o jag ville typ krama om henne men tackade bara ödmjukast.

Va??

Hur vanligt är det att vi svenskar går fram till okända o säger snälla saker så där bara huxflux?

Hur vanligt är det att vi svenskar ger varandra beröm o komplimanger över lag? Inte så jättevanligt tyvärr.
Jag är själv jävligt duktig på att göra det, måste jag skryta om, det är en egenskap jag är stolt över.

Det är viktigt att tala om för varandra att man tycker om varandra, att berömma kollegans nya klänning eller frisyr.
Att klappa någon på axeln. Att kramas.

Jag gillar sånt. Kramar. Närkontakt. Kramas helst hela tiden.

Tack gode Gud för kramar. Eller hur?

Nåväl.

Igår på lunchen så sa en kill-kollega att jag doftade sockervadd. Är det en komplimang? Vet inte hur jag skall tolka det för det kan ju tänkas dofta gott. Men även sliskigt. Inte gott.

Vad tror ni?

Jag hoppas han menar att det doftar gott.

Till sist vill jag utbringa HURRA till min söta fina lillasyster som fyller 28 år idag!
image437

Lilla gumman, hoppas du får en jättefin dag m många presenter.

JAG ÄLSKAR DIG! FÖRALLTID!




Kommentarer
Postat av: Nina

Håller med om att du är jätteduktig på komplisar! Varför kan inte alla vara som du?!? Jag tycker oxå att jag är rätt duktig på att säga när nån är fin eller gjort nåt nytt med sig själv.... jag försöker att vara obervant med alla jag känner, att man märker när nån gjort nåt annorlunda eller bara sagt nåt snällt!

Vi lever på komplisar, vi måste ha det för att orka vara heltidsjobbande mammor med för höga krav på oss själva! O hur svårt kan det vara o ge komplisar, plättlätt ju!

Pendlis, jag tycker du är en assnygg tjej som har en superfin frisyr som klär dig till 100 %, dessutom är du smal o vältränad.... "avundfrisk".

Dessutom tycker jag att du har skithäftiga ögon som är så där speciellt flerfärgade! O så cool stil dessutom...

Så, nu har jag fyllt på lite!

MEN, det töntigaste som finns är att få komplisar när man bett om det. Typ som att Frippo huxflux skulle börja överösa dig just idag skulle ju va lite fajntigt, eller? Fast å andra sidan, skulle han göra det till en vana efter ditt inlägg skulle det ju vara nåt han förbättrat sig på liksom... aja, du hajjar va jag menar va?!?

Piuh...oj va långt...

Puss, love you!!

2008-02-28 @ 11:41:58
URL: http://niiinis.blogg.se
Postat av: Anders Ingvar

Grattis lillasystern! och grattis Fru P för den fina komplimangen!

2008-02-28 @ 11:46:08
URL: http://www.rutigclown.blogg.se
Postat av: Fru P

Niinis, oj oj oj. Nu sitter jag o gråter på jobbet. Vilka fina ord. Tack snälla. Du är så himla gullig. Och ja, du är av naturen jättebra på att ge komplimanger o du är en observant människa. Det är det jag fastnade mest för hos dig, du lyssnar o tröstar, du finns till. Människor som "finns till" är ovanligt. Du är ovanlig. Min UNIKA vän. Puss.

Anders Ingvar, tackar tackar :-)

2008-02-28 @ 12:07:19
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Garbo

Ja komplimanger kan man aldrig få för många utav.
Att lukta sockervadd skulle jag ta som en söt komplimang,det e sött o gott alltså är du söt och god :)

/Kram!

2008-02-28 @ 12:29:58
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Thomas

Jamen grattis!

2008-02-28 @ 13:02:49
Postat av: Frippo

Vadå tjejer? Släpp sargen och kom in i matchen.

2008-02-28 @ 13:05:01
URL: http://[email protected]
Postat av: Cian

Jag SUGER big time på att ge komplimanger och jag SUGER big time på att ta emot komplimanger..Jag blir dögenerad!

Du är fin det vet du ;)

sockervadd..Nja vette fan om jag hade tyckt det var en bra komplimang..Jag tänker grönanlukt liksom! *blääk*

Pöss!

2008-02-28 @ 13:13:20
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Nina

Frippo: Undra vem de är som ska släppa sargen, hahaha ;)

2008-02-28 @ 13:22:40
URL: http://niiinis.blogg.se
Postat av: pangis

Jag försöker verkligen tala om för folk när dom är snygga eller gör något bra. Vi får oftast höra "skiten" så min intention är alltid att försök ge folk komplimanger, men BARA när jag verkligen menar det.. annras blir det tokigt. Det lustia är att folk har så svårt att ta en komplimang, i stället för att säga oj, tack, vad glad jag blir.. Så förringar man det hela. typ Nja den här gamla trasan... Vi är så dåliga på att GE beröm att vi blivit usla på att TA EMOT det. sorgligt! Du är en snygg brutta och det menar jag (Och Niinis med!) och din syster och du är oerhört lika! Kram till dig

2008-02-28 @ 13:39:40
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: jama

Hi hi. Sockervadd....ja vad ska man säga...eller tro?!?!

Jag har ju sagt tidigare att du e bra på komplimanger! jag är sådär...tänker mer än va jag säger. Har tänkt många ggr när jag mött dig på morgonen vid dagis att "fan va hon ser cool ut"..men inte säger jag det...knäppt! För jag tycker du har cool skön stil :-)

Oj oj...ska nog oxå blogga om detta o hoppas att många skriver hur BRA jag är...tihiiii... Man behöver få höra att man är fin, snäll o ja, braiga saker. För man känner sig ju oftast trött o sliten nu för ti´n.

Nu måste jag jobba lite till..........
Kram på dig o gratta lillasöta syster från mig!

2008-02-28 @ 14:28:37
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: garbo två

Jag försöker verkligen att ge komplimanger till människor. Det kräver ett visst mod och dessutom måste man mena det man säger. Jag tror det även är en träningssak.

Nu har jag varit singel ganska länge och jag märker hur svårt det är att krama om folk mot när jag var sambo, då kom det spontant. Är inte längre van vid beröring på samma sätt, jag tror det där med kramar och komplimanger är mycket ett vane-sätt att leva.

2008-02-28 @ 14:37:12
Postat av: garbo två

Jag var hos frisören för några dagar sedan och köpte ett hårspray som lukar lite : Karamell.
Mmmmmm
Det är inte ditt hårspray som luktar sockervadd?

2008-02-28 @ 14:39:58
Postat av: Frippo

"Jag är själv jävligt duktig på att göra det, måste jag skryta om, det är en egenskap jag är stolt över. "

"Jag gillar sånt. Kramar. Närkontakt. Kramas helst hela tiden."
"Tack gode Gud för kramar. Eller hur?"
------
Vad har jag missat...

2008-02-28 @ 14:58:01
URL: http://[email protected]
Postat av: Magnus

Enligt några tjejer i sexan luktar jag sockervadd, så jag väljer att tolka det som om det luktar gott.

2008-02-28 @ 16:00:24
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: lillasyster

tack underbara syster för en underbar födelsedag! den absolut bästa presenten var att du helt otippat kom till örebro, låter kanske klyschigt men det tycker jag verkligen! greys anatomy är ju inte helt fel heller:)
puss och kram min älskade storasyster!

2008-02-28 @ 23:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0