Let's dance!

Jaha så är fredagskvällar heliga igen! Let's dance börjar ju ikväll o det är inte bara jag i familjen Pendelilska som ser fram emot det kan jag säga.

- Mammaaaaaaaa, när börjar Let's dance igen egentligen??????

Den frågan har man fått några gånger sedan förra säsongens avslut. Äldsta älskade det där programmet o det var ju värsta lyxet för henne för hon fick ju sitta i nattlinnet m kudde o täcke i soffan på VUXENTID o titta på alla fina klänningar o glittriga tjejer.

- På fredag börjar det gumman!
- Va??? NU på fredag?
- Jajemänn.
- ÅÅhhhhh. Iiiihhhhhh. *glädjeskutt o piruetter* Då tänker jag heja på Anna Sahlin!
- Nämen kära du, hon är inte med den här gången det är nya tjejer o killar nu.
- Va??????

Igår:

- Mammaaaaaa, finns det tjejer med i nya Let's dance som har långt hår i fina klänningar?
- Självklart, tror du kommer gilla en tjej som heter Dilba.
- Dilba... har hon lika mörkt hår som jag?
- Mörkare. Svart.
- Wow...!

Entusiasmen är på topp. Hon längtar så det spritter i den lilla späda kroppen. Den här säsongen skall hennes ena lillasyster också få vara med. När jag berättade det rynkade Äldsta lite på näsan o sa "men då får hon sitta still o vara tyst så vi andra hör".

Mammas ord. Mammas flicka.

Känner jag Fröken Mitten rätt så blir det max 10 minuters tittande. Hon kan nämligen INTE sitta still och hon kan INTE heller vara tyst.

Fru Pendelilskas favorit i år måste ju bli Danny, med risk för att låta gumsjuk. O så är jag ju barnsligt förtjust i Tony Richardsson. Tilde Fröling är en cool tjej, hon är också lite av en favvis. Tror att jeppe håller på henne. Av många skäl...

Trevlig helg.

Kommentarer
Postat av: Frippo

Men vänta lite här nu. Det är ju Hoa Hoa i På Spåret...

Sen är Danny född 86 Fru P. 1986... Tilde däremot är född 80, det är helt OK...=)

Sen hejar jag nog också på den som dansar med Da Silva... Det gäller både Mr och Ms Da Silva.

2008-01-11 @ 08:58:20
Postat av: Malliz

Let´s dance är faktiskt lite skoj, dock delas inte entusiasmen i hemmet men jag ska titta ikväll. Har inte superkoll på vilka som är med men Tilde Fröling kommer jag inte heja på i alla fall. Kanske Dilba eller Mat-Tina.

Vore skoj med en inplanerad blogg-träff. Som sagt, brukar alltid åka upp i mitten av april. Vi får kolla detta.

Läste ditt förra inlägg om kärringar som gör som de själva vill på ett pass. Big irritationsmoment. Jag minns när jag gick på just step-up och man blev vansinnig när någon ställde sig för nära och ännu värre är när de inte kan nånting efter flera veckors träning. Hur svårt kan det vara att gå i takt?!? Jäkla miffon.

Ha en skön fredagkväll och en underbar helg. Kram Mallis

2008-01-11 @ 09:27:41
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: Nina

Hihiiii.... thats my girl! Jag ser fram emot det lika mycket jag... hihi....

Jag gillar oxå tony o kommer väl rådigga bara han öppnar käften med den där underbara dialekten! :)

PUSS

2008-01-11 @ 10:22:52
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Cian

Hmmmm undrar om jag skulle kolla...

Njääää jag har så jäääääkla svårt för Ulf Larsson

Utan det blir snarare nån film ikväll i min ensamhet
Maken går på sitt jobbpass typ nu så hela helgen är det bara jag och Vilding...

Hahaha du får skicka hit Fröken Mitten..Tror minsann att hon och Vildingen skulle komma bra överens :) Dom låter likadana i alla fall

PÖSS på dej gumman

Ja vafan en bloggträff..Skulle vara helt underbart men NÄR?

2008-01-11 @ 11:06:00
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Garbo

Nä Cian! jag kan ta Frk Mitten hit i stället tror hon skulle gilla alla mina djur samt att maken skulle skämma bort henne ;)

Hej fru P ursäkta min början,vill inte va oförskämd på nåt sätt ;))
Å så sött med två små tindrande sessor i soffan :)
Nä här blir det ingen Lets dance maken hatar detta skitprogram och eftersom jag inte vågar säga emot så får han välja program haha närå skoja bara..
Vi väljer nåt annat i stället på TV.

/Kram kram o ha en mysig helg :)

2008-01-11 @ 14:24:50
URL: http://garbo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0