Resor jag minns särskilt...


Jag är verkligen ingen globetrotter men jag har rest så mycket som jag velat. Är ju djupt rotad här i kära Svedala och charter har passat mig utmärkt. Är ingen äventyrare i den bemärkelsen att jag vill ut o se väääärlden, klättra i berg, vada i vatten, titta på djungeldjur, rida på elefanter eller äta lammtestiklar.


Näe jag vill mest chilla, äta o dricka gott. Njuta av semestern helt enkelt.

"Guuuuuuud vilken tråkmåns" tänker ni men det är inte riktigt sant, jag har självklart åkt till ställen och NJUTIT av landets historia, fantastiska platser osv men det jag tycker bäst om med att resa - det är själva "semestern".

Ja ni hajjar.

Några riktigt jävla fina ställen har jag varit på. Även några riktigt jävla risiga ställen.

Dessa är iaf de resor som jag aldrig kommer att glömma, som alltid kommer sitta på min näthinna. Som jag alltid kommer att dra på munnen åt när jag tänker på...

image346
NEW YORK - fy fan säger jag bara. Till alla som INTE varit där - åk dit! Det är ett måste för alla att ha sett denna helt fantastiska, stora o mäktiga stad. Jag är totalt förälskad och kommer absolut att åka dit igen. Snart hoppas jag. Vi drog helt spontant, jag o jeppe. Vann en nätt summa pengar på Lotto o spenderade totti här. Bodde ett losk-avstånd från Times Square. Kan det bli bättre??

image347
PLAYA DEL CARMEN, MEXICO - paradiset? Ja för mig är det det. Detta var visserligen en charterresa men en jävligt trevlig sådan. Två veckors LYX i paradiset. Här kan man hitta den bästa stranden, bästa maten o bästa allting. Don Emilione heter en restaurang som jag hoppas finns kvar för den maten asså... jeeeesuuuus.
Jag o jeppe drog hit o njöt när vi var nyförälskade :-)


image348
BENELMADENA - spanska solkusten kan aldrig bli fel tror jag. Här spenderade jag några somrar med min familj. Var så stolt o skröt för mina polare. För lägenheten vi bodde i LÅNADE vi av pappas kompisar från England... när jag var liten var det inte många som kände någon som hade boende utomlands så det var stort.

image349
PLAYA DEL INGLÉS - första riktiga utlandsresan UTAN föräldrar. Jag o kussen drog en vecka till Gran Canaria. Shit om mamma visste vad som pågick där (oj då, hon läser visst min blogg... he he). Gudars. Istället för att bränna pengar på frukost, lunch o middag så gick pengarna åt till grogg o kanske någon pommes-tallrik. 

image350
RHODOS - en floppresa. Men den kommer alltid att finnas med där på näthinnan. Jag o min bästis Lillon drog en vecka på charter. Båda var nyförälskade o längtade hem till killarna. Båda blev matförgiftade (men olika dagar) så vi låg o kräktes mest hela tiden. När vi äntligen var fräscha så ville vi ju SOLA. Vad hände då? Jo, vi brände sönder oss totalt. Vi är nog de enda resenärer som ringt Ving o frågat om det fanns möjlighet att åka ett tidigare flyg hem...

image351
ENGLAND (tur o retur) - alla resor med pappa är nog de jag har bästa minnena ifrån. Det var så himla mysigt att få sitta där i långtradarhytten, lyssna till countrymusik o sova i våningssäng. Åka stora färjan över till England. Se på när pappa lastade kollin o så hem igen. STORT för en liten skolflicka.

image352
ROM - zzzze engagementtrip. Jodå bidde ju kidnapped o tagen till Rom. På nattkröken kom ringarna fram o jag fick frågan om jag ville göra honom till världens lyckligaste man. Romantiskt. Staden Rom är en otroligt romantisk stad. Rekommenderar alla turturduvor att åka dit.

image353
SERRE CHEVALIER - playor o sol i all ära men va fan hörni??!!! Det är inte mycket som går upp mot  att åka lagg i Alperna. Att sätta sig i backen, ta av sig o sitta i bikiniöverdel. Sola o få världens snyggaste bränna. Zickzacka sig ner hela dagen, ta en kall öl alternativt ett glas rött på ett skönt ställe med uteterass. Gnistrande snö. Oj oj oj.

Har en hel del andra resor på lager också men just dessa är de som ligger mig närmast hjärtat.

Jag måste gå igenom gamla fotoalbum o kolla in alla kort härifrån. Minnas. Njuta av alla minnen.

Men nu... nu är det ju Let's Dance!!!

Kalle-Petter först ut. Söt som socker trots ful dialekt :-)
Tänker på Pangbruden som nästan KÄÄÄÄÄNNER tjejen som han dansar med... det är stort.

Hörs.


Kommentarer
Postat av: Pangbruden

Du har varit i New York!!! Du lyckliga! Den stad jag drömmer mest om att besöka. Någon gång i livet ska jag dit!

2008-01-19 @ 13:44:30
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Pangis igen

Ja just det. Jag lovar dyrt och ehligt att berätta om allt Lets dance skvaller jag ev kan snappa upp. det enda jag vet hitills är att Jeanette o K-P INTE är ihop oavsett vad tidningarna skriver. Men dom har på 20-åringars vis helkul!

2008-01-19 @ 13:46:27
Postat av: Fru P

Tack söta du för inside info :-)

New York ja. Det är stort. Jättestort. Att ha varit där menar jag. Men jag behöver mer tid där. Det finns så mycket att se o göra!!!

2008-01-19 @ 23:04:13
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Mattias

Jag var i New York med morsan, farsan och broder 1991 men bara i tre dagar vilket ju var för lite. En häftig stad men jag vill åka dit igen och dessutom vara lite påläst om staden.

Jag är inte heller nån större äventyrare utan åker gärna på semester till solen och tar det lugnt. I och för sig får semestern gärna innehålla lite sportande och party också förstås. Älskar ju Thailand som jag varit till 2005 och 2007 men vill förstås besöka andra ställen förutom alla medelhavsöar där jag varit mycket förr. Alperna är också en dröm som aldrig blivit av! O nu vaknar lill-gossen så slut på mina reserecensioner för den här gången :)

2008-01-20 @ 00:05:33
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Tania

Jag åker till NYC om två månader!! Bästa vännen bor där ! Och jag har bott i Rom när jag var ung*javadfandåråfårvälskrytaomjagvill*

2008-01-20 @ 17:07:03
URL: http://FruHattIgen.blogg.se/
Postat av: Fru P

Tania, KLART MAN FÅR SKRYYYYTA! Jag är själv av den sorten att jag gärna "skryter" om sånt jag är glad över...

Mattias, vi var inte heller i NYC så många dagar(4 tror jag)o det är på tok för få dagar. Alperna ÄR en dröm. Om man gillar att åka lagg vill säga. Säkert annars också.

2008-01-21 @ 22:25:58
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0