Solarieluder!

Innan jag börjar mitt vredesutbrott så vill jag slänga iväg ett stort TACK till Garbo o Cian för så fina ord i förra inlägget. Ni gör mig så glad. Tack tack TACK!

Nu.

Så här.

Jag är ju flitig kund hos SATS o tränar ofta. Har mina favoritpass som så många andra och ett av dom är DansAerobics på måndagkvällar. Ett sk "rött" pass vilket innebär hög puls o mycket avancerad koreografi.

Bland oss som tränar så råder hierarki. Med all rätt, tycker jag.

När man är nybis så ställer man sig längst bak för att kolla in läget o ju mer man känner att man har kläm på programmet desto längre fram ställer man sig. Så är det bara.

Jag började längst bak. Krockade med folk o fnittrade ikapp med alla andra nybisar.

Nu står jag längst fram faktiskt.

Igår så ställer sig två solarieluder bredvid mig. Två stycken jag inte känner igen, tänkte att "jaha, de måste ha tränat på andra center tidigare" eftersom 1) jag känner inte igen dom och 2) de står längst fram.

Jag morsar o snackar med typ alla i de två främsta raderna, man blir liksom tjenis med sina medtränisar.

Vad hände igår nu då? Hur gick det för de två solarieludren? Jo. Jag sprang in i dom flera gånger för att de inte hängde med. Jag hoppade in i dom och de nitade till mig vid fler tillfällen då de använde fel armar o ben.

WHAT THE FUCK!

O så undrar jag hur man kan vara stylad upp till tänderna när man skall gå o gymma? Hur kan man ha pushup-bh med spets o byglar när man svettas omkring i ett träningspass? Hur tänker man när man har tjockt med indianpuder över hela ansiktet?

Nämen nu är jag upprörd känner jag. Måste coola ner.

Hörs en annan gång.

Kommentarer
Postat av: Anders Ingvar

Heja Solairieludren!
Knalin, bodrde det inte vara så att nybörjare står längst fram så att de kan se vad instruktören gör ordentligt? ni som kan allt kan väl stå längst bak o köra... hihi, nu får jag säkert en snyting, men lite debatt har ju aldrig skadat :)

2008-01-08 @ 08:48:24
Postat av: Fru P

Så BORDE det kanske vara - men så ÄR det inte. O så länge alla som varit med länge står längst fram så gör jag också det. O så får ludren ställa sig längst bak bland de andra i losers corner!

2008-01-08 @ 08:50:30
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Cian

Huuuu jag skulle aldrig gå in på ett gym om jag så fick betalt....

Varför??
För att jag skulle dabba mej och säkert ställa mej längst fram *S*

Puss på dej också gumman

2008-01-08 @ 08:54:16
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Garbo

*ASG* jag med min taskiga koordination skulle förmodligen inte ens ge mig på ett sånt pass men skulle jag hamna där så skulle jag inte fatta att jag ska stå längst in i det runda hörnet o veva runt ;)))

*Kram*

2008-01-08 @ 10:29:38
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Fru P

Jag ÅNGRAR ALLT JAG SKRIVIT!!!

Solarieluder som de där två skall inte gå in på passet ÖVERHUVUDTAGET. Vet man att man inte har taktkänsla eller koordinationsförmåga så skall man inte gå in o sabba för de andra.

Det finns andra klasser som passar dom bättre. Så som t ex Puhhhh o Ahhhh o Spinning.

Hade det varit Cian eller Garbo som stod bredvid mig igår kväll så hade jag gillat läget - för det lilla jag vet om er är att ni inte är pinuptjejer som står långt fram BARA för att spegla er o inget annat...

Puss på er.

2008-01-08 @ 13:56:07
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Nina

Åh shit.... jag har ju som sagt var drivit ett gym i 2 års tid. Tro det eller ej...den kroppen jag hade då är för längesen borta, SNARK...

Aja, men vet du.... det här är ett verkligt problem på träningsanlägnningar! Vissa personer vet inte sin egen kapacitet och florerar på röda klasser. det som händer är att personer som du blir uppretade och kanske skiter i dessa pass, de personer som är viktigast för att passet ska hålla klass o vara roligt liksom!

Kruxet är att man måste säga till dessa personer...o vem gör det?? Hur säger man en sån sak....när alla ska vara välkomna! Fan, de e skitasvårt verkligen.....

Å tro mig, jag hajar att du blir irriterad!
Hoppas nån kan me o säga till om de dyker upp igen...

PUSS

2008-01-09 @ 11:06:42
URL: http://niinis.blogspot.com
Postat av: Fru P

JAG ÄLSKAR DIG NINA!

2008-01-09 @ 16:10:35
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Fibula

Haha!! Det roligaste av allt är att du eldar upp dig för en sån sak! Har du kollat blodtrycket på sistone..?

Jag håller med Garbo och Cian från förra inlägget. Du är en pingla!

2008-01-09 @ 18:06:48
URL: http://minprovrorsbefruktning.blogg.se/
Postat av: Tania

Åh, dansaerobic som är så skoj!!!
// Tania som alltid står längst bak :)

2008-01-10 @ 15:52:09
URL: http://FruHattIgen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0