Drömmiddag!


På jobbet pratade vi om drömkonserter o drömmiddagar. Om man fick välja vilka som helst, döda eller levande, vilka skulle man då bjuda hem på middag? Jag såg även en intervju med Bindefeldt där han fick duka upp finmiddag och fritt välja vilka han skulle bjuda. Det blev en massa konstiga människor som jag inte alls förstår varför han ville bjuda men men... smaken är ju som baken.

Jag har fem givna gäster!!

PENDELILSKANS DRÖMMIDDAG

Bredvid mig till vänster:

Min största idol och vem skulle inte vilja sitta bredvid sin största idol en hel middag????

Bredvid mig till höger:

Också en idol. Men han är bjuden mest för att han är så jävla snygg. O han får sitta på min högra sida då jag är snyggast från den sidan... HA HA HA HA HA.

Bredvid Freddie:

För henne vill jag bli bästis med. Och på småtimmarna kanske man kan köra Singstar med henne?!

Bredvid Anthony:

För hur patetiskt det än må låta så är jag jättenyfiken på hur hon egentligen mår och vad som egentligen händer mellan henne o David... skäms nästan att erkänna det men så är det.

Mellan Gwen o Vicky:

Oj oj oj. Vilken cool snubbe. Vill ha honom där bara för att kunna skryta om att ha dinerat med Bobban.

Vi skulle få varsin åtta whisky som start. Sedan skulle det bli tapas för hela slanten. Alla äter av allt. Massa kall bärs. Till efterrätt skulle vi få en varsin bytta med Texas Pecan o till det mera whisky!!

Visst, jag skulle kunna välja Oprah Winfrey, Hitler, John F Kennedy, Marilyn Monroe, Greta Garbo och you name it. Men varför välja folk bara för att det skall låta bra? Jag är inte intresserad av att höra om alla Marily satt på. Eller försöka komma in bakom de där mystiska solglasögonen på Greta.

Hm. Men jag är nog lite nyfiken på hur han Hitler tänkte. Han kanske jag bjuder över en annan gång.



Nu vill jag veta vilka ni vill ha till bordet? Snälla lämna en kommentar ni som läser detta - ni kan ju vara anonyma!


Besos.

Kommentarer
Postat av: Frippo

Jesus - Känns ju rätt solklar för mig. Gjorde spikarna ont? Fanns du osv.

Dave Gahan - Håller med ang idoleriet. Hur illa va det där på 90-talet? Såg du mig på Stadion osv...

Charlize - Hon verkar väldigt smart och snäll också men... håller med där också. Hon får sitta bredvid mig. Eller i knät kanske...

Palmes mördare - Hur gick det till? Va du ensam? Gruppering osv? Och det kanske är C.P som dyker upp och han verkar rätt skön.

Usama - Verkar som jag är lite nyfiken av mig...

2008-07-31 @ 23:14:53
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: jama

Ahhhh...vilken cool grej. Men jag vet var den är "snodd ifrån",,det är ju nåt sånt där café-program på em på tv. Sånt som pensionärer kollar på (....o kanske även jag då, ibland).



Ska klura lite på vilka jag skulle ha till bords.

På tjejfronte är det "my ´kind of girl´s" oxå. Be inte om ursäkt över Posh. Jag råkar tro att hon nog är en riktig kul polare....fnittrig o lite smågalen o väldigt tjejig :)



Nähäpp...har bråkat med min dator här nån timme så nu äntligen blev jag klar med inlägg hos mig oxå.



Ha en skön helg. Börjar du jobba på måndag igen eller?



Natti!

2008-07-31 @ 23:15:38
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Nina

Hmmm..kul kul!! Detta tål att kluras på....



på en middag vill man ha trevligt...kan tänka mig att jag skulle vilja bli underhållen.



Så vi börjar med Will Smith på min högra sida. Han ÄR skitkul i verkligheten....



På min vänstra sida skulle Oprah sitta, hon skulle pröjsa kalaset och sen skulle hon få fnittra o skratta, hon har jordens skönaste skratt den människan, o tänk allt kul hon vart med om! Detta kan låta elakt men jag kanske skulle känna mig lite petite bredvid henne....hon är ASVACKER som rund men detta var ju MIN drlmmiddag!





ELLEN DEGENERES skulle sitta mitt emot, hon är oxå skitkul... o har en så skön stil. Snacka om att köra sitt eget race. Supernajs brutta det där....flata, gift med en pudding...har egen TVshow som vi planerar in att jag ska va me på! :)



En middag ska ju ha lite irritaionsmoment oxå, o kanske underlag för häftiga diskussioner. Bring it on.... bring BRANGELINA to my table!! Då ska jag fråga ett o annat angående alla dessa adoptioner, nu ska det visst adopteras 2 till...för att jämna ut det hela tydligen! OOOKEEEJ! Jag visste inte att det va därför man skaffa kids? De må vara så att det är en fin sak, att de räddar dessa barn från hemska liv...(åtmnstone hoppas jag det)...jag vill bara veta hur allt kommer sig?! Sen ska jag nog titta lite snett på Angelina som snodde jennifer från BRAD! :( Är uppriktigt sur för det än idag... jag älskade att dom var gifta juu!!



Hmm.... fan, jag är stentrött o orkar knappt tänka på fler. Inga snygga brudar vid mitt bord vill ja iaf ha...då känner jag mig ännu tjockare o fulare...



Ska fortsätta klura tror jag....hmm... vilka ska va me??



Jomen du.... DU ska va me! Jag måste ju ha nån o snacka om allt det här me.... värdelöst om jag själv ska sitta o berätta om allt o ingen vill höra liksom eftersom dom e så jäkla avis! Så du o jag serru gummen....



PUSS O GONATT!!

2008-07-31 @ 23:51:43
URL: http://niiinis.blogspot.com
Postat av: Flunkbuster

Johnny Cash skulle jag ha vid mitt middagsbord. Han sköter också den musikaliska avdelningen.

(jag måste nog se filmen "Walk the line" om hans händelserika liv snart)

Den gamle fotbollsspelaren George Best skulle få vara med som toastmaster så det blir lite fart på öl och vindrickandet.

Maten lagas av mej själv eller möjligen av den åländske tv-kocken Micke Björklund.

Skådespelare Johan Rabaeus ska med, han har jag festat med tidigare och han är mycket trevlig.

Jag toppar det hela med komikern Peter Sellers som får hålla låda så man nästan trillar av stolarna...

Övriga besökare på middagen består av en del bloggare, kamrater från min tid som sjöman och som raggare och en hel del annat löst folk man sprungit på från när och fjärran.



2008-08-01 @ 06:56:25
URL: http://flunkbuster.blogspot.com
Postat av: Pangbruden

Vikitg fråga..måste fundera..återkommer

2008-08-01 @ 09:43:07
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: charlotte

haha, jag tyckte anthony kiedis såg ut som robert wells först och kunde inte fatta varför han var en stor idol

2008-08-01 @ 12:59:42
Postat av: Anders Ingvar

Bob Marley får va me hos mej oxå! Tycker din lista överhuvudtaget var skön, så du kanske kan bjuda in mej oxå så slipper jag tänka ut en egen :)

2008-08-01 @ 13:40:05
Postat av: Garbo

Ojoj tål att funderas på..

Tror nog Ian Gillan skulle sitta vid mitt bord,samt Steve Harris två givna platser =)

Nikki Sixx of course...Mike Mars e intressant han me'...

Janis Joplin ojdå enda damen!

Finns det nån mer dam jag vill komma in på livet..?

Jamen Bruce Dickinsson måste få plats han med ;)

Och varför inte Ozzy :D



Kommer inte på nån fler i värmen...;)

2008-08-01 @ 17:18:18
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Fru P

Högst intressant. Tack för svar. Hoppas på fler!!!



Niinis, du e för söt. Klart jag vill komma på din middag!!!!! Skulle också smöra för Ellen o Oprah så jag får vara med i deras shower.



"The Swedish wanna-be-a-popstar-girl Pendelilskan is here today..."



2008-08-01 @ 17:56:23
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Magnus

Martin L Gore: coolt och snacka texter med jordens största låtskrivare.

John Mcenroe: han måste ju vara med när det är dags för sällskapsspelen.

Linda Bengtzing: kommentarer överflödiga.

George W Bush: få chansen att snacka lite vett in i pallet på´n.

Michael Collins: Vill veta hur det kändes att få åka till månen, men inte få gå på den. Snacka om Cliff Barnes varning. Apropå det så skulle jag nog hellre bjuda in karaktärer ur filmer och TV-program. Gör det lite snabbt:

Gudfadern, Homer Simpson, Al Bundy, JR och Specialagent Dale Cooper.

2008-08-01 @ 18:43:28
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Mattias

Vilket roligt ämne! Måste tänka till lite och kanske gör ett eget inlägg om detta denna regniga helg som kommer....Oj oj kommer på massa namn så det blir svårt att sålla...Finns ju många dårar som t ex Hitler som man skulle vilja ha till bords men då måste man ju även offra en plats åt en livvakt, hmmm

2008-08-01 @ 19:44:05
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Pangbruden

Min morfar! Erling N Bredesen hette han Han dog 1979 och jag skulle älska att få möta honom igen. Han var en storljugare och historieberättare av stora mått så han skulle underhålla oss alla. Självfallet skulle han sitta på min högra sida!



För den manliga fägringens skull.. Clint Eastwood årgång 1965 när han gjorde Dollarfilmerna.. En äkta revolverman passar en pangbrud.



Eva Braun Hon var en festmänniska och jag skulle vilja veta om hon och hur det kom sig att hon kunde älska en man som Hitler..en liten fuling med syfilis. Eller var hon bara rädd för honom?



Elisabeth den första. Hon var en stark kvinna med pondus. Som under många år bidade sin tid och efter sin kröning lyckades få stopp på inkvisationen i England. Hennes syster Bloody Mary var ju rent utav livsfarlig:-) Men vem var hon Elisabeth? Gav hon allt för sitt land..eller.. Vad tänkte hon och hur skulle hon sett på dagens värld? Och framför allt.. vem var hennes älskare? Jag tror hon skulle gilla att få se hur dagens värld ser ut.. Ca 500 år efter hennes tid



Slutligen en man till.. många stora intressanta personligheter finns på agendan.. Jag skulle kunna tänka mig ett flertal. Jag väljer dock att ta med Olof Palme. De politiska diskussionerna mellan honom och Elisabeth den 1 skulle intressera mig. Han var även både rapp och vass i repliken och skulle kunna underhålla oss alla med mängder av historier och han skulle kunna svara på frågan om vem som mördade honom.



Vi skulle äta buffé av något slag. Smårätter som ger utrymme för prat. Vin och öl som även det öppnar upp människan och får dom att berätta sina innersta tankar.



2008-08-03 @ 11:30:27
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Fru P

Tack för alla svar! När jag läst era så vill jag tillägga några till min middag: min mormor såklart o så Olof Palme... o John Mcenroe vore ju coolt att ha med också.



MIKE TYSON för tusan!!! Hur kunde jag missa honom??

2008-08-04 @ 10:19:03
URL: http://pendelilska.blogg.se/
Postat av: Cia

1. Elisabeth den 1

2. Tomas de Torquemada,ledare av den spanska inkvisitionen..där ni ligger Hitler i lä..undrar hur en människa kan bli så grym som den mannen??Bara för att få lite debatt så blir nr

3.Mahatma Gandhi

4.Victoria Beckham..Hahaha men jag är som Fru P nyfiken på hur hon egentligen mår

5.David Bowie som ziggy Stardust..ehh lite udda kanske?

6.Dolly Parton..Bara för att kolla om hon verkligen är så där fnittrigt tillgjord på "riktigt"

7.John Lennon

8.Ehmm skäms lite men David Wenham bara för att ha lite snyggt för ögonen

9.Sen som Pangis så bra säjer..Clintan modell 1965..yum yum

10.sist men inte minst...min gammelmormor,,måste ju pumpa information om hur det vara att komma till sverige på 20talet och bli statare...så jag kan tala om för Vildingen om hur jävla bra han har det när han blir typ 15...



Pöss!

2008-08-04 @ 13:01:40
URL: http://galencirkus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0