Fet.

Det är väl själva fan. Klockan är 20:56 i skrivande stund o jag har precis tryckt i mig två smörgåsar m leverpastej o en kopp te m honung. WHY? Jag var inte ens hungrig tror jag. Jag var bara sugen. Så jävla onödigt asså.

Åt en rejäl middag också. En jävligt ICKE GI-middag. Massor av makaroner o massor av falukorv. Det slängde jag i mig i hundranittio som man alltid gör när man äter middag själv med tre småglin.

Vad har hänt med mina sunda matvanor???

Hallåååå???

Den senaste tiden har jag känt mig fetare o fetare. De sk lovehandles är tillbaka. Jag kan liksom ta tag i dom med hela handen o det äcklar mig så. Jag var ju asfit i höstas. Önskar så att jag hade kunnat behålla den figuren.

Jag tränar som en tok men det räcker junte. Jag måste börja käka sunt igen. Helst en veckas tok-GI för att rensa men det äääär ju så trist. O jobbigt. O dyrt. Alla jävla nötter o sallader asså. Visst, gott är det men jäääävligt jobbigt o handla o laga maten.

O att tänka på att äta fem ggr om dagen går bara inte. Jag har så mkt på jobbet att jag glömmer bort o vips har tiden mellan lunch o middag passerat. Man slänger i sig mat för att man är hungrig o för att man är stressad.

Stressad är man ta mig fan jämt! Jag stressar mig igenom natten. Stress-sova, kan det heta så? Jag stressar mig genom alla måltider under dagen. Jag hinner inte gå o kissa när jag ska utan gör det endast i mån av tid o då stressar jag som fan. Jag stress-duschar. Stress-tvättar. Stress-städar. Stress-läser-sagor. Stress-nattar. Stress... ja ni hajjar kanske?

Även när jag, det händer inte ofta men det händer, har en liten minut över till att bara slappa så stressar jag. Jag väljer att göra någon nytta istället... sortera kläder, lägga fram kläder till morgondagen, vattna blommorna etc.

Det finns ju alltid saker att göra.

Önskar jag kunde sticka iväg på värsta kur-semestern. Till en playa eller till en alptopp. Bara tänka på mig själv o vilken bok jag skall läsa. Äta sunt o träna när jag vill.

SOM DEN JÄVLA PRICKEN ÖVER I:ET SÅ HAR TVÅ AV TRE TJEJER HOSTA OCH JAG FÅR FAN SPELET SNART FÖR DE HOSTAR O HOSTAR O HOSTAR O HOSTAR SÅ MAN TROR ATT DERAS LUNGOR ANNAT INNANMÄTE SKALL KASTAS UPP!!!

Fy faaaaaaaaaaaaaaaaaaan va allt känns skit just nu.

O så det där jävla stan-projektet. Ja, jag vill fan till stan.

I synnerhet efter söndagens sk smyckesparty jag var på med kärringar från dagis. Herregud säger jag. Var fan bor jag? För en stund kunde man tro att man befann sig i den där hålan i filmen "Den sista färden" där de spelade banjo eller va fan det var för instrument.

Den ena kärringen såg värre ut än den andra o stämningen var såååå tråkig. Tyst o tantig. Vid tillfällen där det faktiskt fnittrades så var det åt något otroligt tråkigt. Jag skrattade inte.

TACK O LOV så var Jama med också. En normal människa. En vän. Men även om hon var där så kände jag att vi inte kunde prata på o skratta som vanligt för det satt ju tanter o lyssnade.

O tror ni inte att Fru Jävla Präkt också var där? Johoooo då. Och självklart skulle hon nedvärdera allt jag sa på det där fittiga sättet som bara hon kan.

Jag berättade om min helg med brudarna. Jama lyssnade o frågade. Jag berättade om Blue Moon Bar o Fru Präkt var självklart tvungen att flika in: "åhh där har jag också varit några gånger men... men jag insåg att NÄÄÄÄE det där var verkligen ingenting för mig". Och så såg hon så där märkvärdig ut.

Vänta lite. HA HA HA HA HA! Klart som fan att hon inte trivdes. Det är ju hippa, roliga o härliga människor som hänger där. Fru Präkt - hon platsar inte bland sånt folk. Hon ska fan bara sitta med sin beniga rumpa i sin fula sletna skinnsoffa o virka.

Oj oj oj vilket långt o SURT inlägg det här blev. Någon som orkar räkna alla svordomar?

Hörs.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Räkna svordomar i dina inlägg? Finns det nån som har så mycket tid? ;)

2008-03-12 @ 07:01:11
URL: http://papamac.blogg.se
Postat av: Garbo

Nähä! men jag orkar garva för du skriver så jävla roligt! hahaha :D
Jag tror jag drar åt fru präkthållet,jag trivs hellre hemma än ute på lokal men förr i tiden då jävlar! då dansade man till klockan 06 och var sisten ut fast jag snörper ju inte på mun förståss åt folk som fortfarande orkar roa sig ;)

PÖSS!

2008-03-12 @ 07:29:02
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Nina

Nämen lilla trasan då... man har såna perioder! Det suuuger fet b...e!! USCH:..

Du är inte fet!!
Du är jätteduktig som tränar så bra!
O så är du en helgullig tjej....glöm inte det!

Stressa inte hjärtat, försök att dra ner tempot om du kan...inget går bättre av att du stressar! O så ska du vara rädd om lilla själen som inte mår bra av det...

Skickar en hel HÖÖÖG med massor av kramar o säger att I LOVE YOU!!

Puss

2008-03-12 @ 08:15:33
URL: http://niiinis.blogg.se
Postat av: jama

Älskade vän. Man har verkligen sina up´s and down´s? så är det ju. Och jag känner igen mig SÅÅÅÅ gällande den där stressiga känslan. Har också tänkt många ggr att man skulle behöva en veckas semester utan barn?o kanske även utan man. Bara med en kompis. Dra till playan där man kan ligga o dega i en solstol o läsa en bok, sova, bara koppla av... Vore inte det schysst!

Ha ha ha?ja du, the smyckesparty går nog till historien när det gäller TRÅKIGASTE party.. Du skulle sett när du gått. Då stod alla runt det där bordet o det va KNÄPPTYST?.. Jag tänkte ba ?men shit, va ska jag säga??till slut sa ?dagisfröken? ?MEN va tyst det blev..? Då sa jag ?det va för att Malin gick..hihi?. Förlåt, men du livar upp det lite mer. Och JA?eller NÄ vi kunde ju inte prata så mkt för ALLA hörde ju då.

Och en sak till. Jag som är uppvuxen i hålan måste säga att här hade hon lyckats bunta ihop de tråkigaste människor jag sett på länge?JA faktiskt. Det finns faktiskt coola, roliga människor här också..sånna som du o jag ;-) Så snälla, flytta inte???. ;-)

Krya på barnen! Hosta är satans jobbigt!!

Massa kramar!

2008-03-12 @ 08:50:59
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: jama

Fan...massa frågetecken överallt...måste blivit nåt knas med mitt tangentbord här...

2008-03-12 @ 09:03:00
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Mattias

Känner verkligen igen det där med att man inte pallar med att äta 5-6 ggr per dag som man ska göra! Antingen har jag sämst karaktär i världen eller så är jag toksockermissbrukare. Kanske en kombination vad vet jag. Trist att du känner dig så stressig och svårt förstås att råda över jobb, barn och sånt som får dig stressad. Hoppas det blir bättre!

Det kan vara skönt att ha en blogg där man får spy ur sig galla även om jag sällan gör det själv.

2008-03-12 @ 09:06:39
URL: http://jack71.blogg.se
Postat av: Cian

14 svordomar totalt var det :)

Skickar massor av kramar..Vi hostar också som tokar..Jag skyller på att mina lungor återhämtar sej
Wohoooo idag har jag varit rökfri i en vecka!

PÖSS!

2008-03-12 @ 09:18:50
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Cian

Jo det glömde jag att skriva

Du är VACKER...Och smal...Och jag TYCKER OM DEJ!

Pöss igen!

2008-03-12 @ 09:20:01
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: I-or

Men du, du tränar ju ialla fall och lever värsta sunda livet! Och är jättesnygg! Titta på mig, lovehandels så det räcker, sliten som fan och tränar gör jag typ aldrig!

Smyckesparty och alla andra sånna där löljliga paryn går FETBORT för mig. Jag tackar alltid nej, för att jag vet att det alltid alltid alltid är dödstrist.

JAMA: Jag dååå!!! Jag är väl oxå cool och rolig ;-)

Puss!

2008-03-12 @ 12:25:47
Postat av: Fru P

I-or, kan inte du o jag ha ett antiparty-party? Vi bjuder in alla coola människor här i hålan (dvs du, jag o Jama) o så har vi bara ett party?

Cian, blir tårögd. Tack söt. Det värmer.

Mattias, ja du vet ju hur det är. Men idag har jag börjat bra iaf, käkat gi både till frulle o lunch. Inget mellis dock. Får se om det håller i sig. Tack för pepp!!

Jama, ha ha ha. Sa ni så? Det var ju smickrande iaf. Fattar inte varför P bjöd in mig??? Känner vi varann liksom?? Tycker det känns lite konstigt. MEn men. Puss gumman.

Niinis, jag tar emot kramarna!!! Tack!

Garbis, hi hi kul att jag kan få någon att dra på munnen :-) Tack för komplimang :-)

Mange, fan skit piss kuk helvete satan jävlar - några till att räkna om man får tråkigt ;-)

2008-03-12 @ 12:53:23
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: pangis

Om fru präkt att sagt så till mig hade jag tittat på henne med min mest nedvärderande blick.. uppifrån och ner sen sagt med ett litet spydigt lende.. "Nej det förstår jag" !!! Jag klarar inte såna tanter helt enkelt!

Hörrudu tjejen! Ett gott råd från en som "been there" STRESSA NER NU!!!!! Jag stressade järnet när jag var runt 30.. vid 34 fick jag faktikst hjärtproblem!!!

livet är njutbart.. ta tillvara det..

Sorry om jag moraliersr inte meningen men ditt inlägg påminde mig om tiden runt 30.. Kram snygging!

2008-03-12 @ 13:15:00
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: jama

I-or - klart att du oxå ingår i snygga coola - klubben :-)

Fru P - klart att jag sa så.
Kunde inte låta bli för det var så uppenbart när du försvann så prata ingen...typ. Därför kände jag mig rätt bortkommen o pös iväg ganska snabbt efter dig.... ;-)

KRAM igen...

2008-03-12 @ 13:28:00
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: mallis

Alla har vi sådana där dagar då och då. Vi behöver sol, värme och vår just nu. Det har typ regnat och varit mellan 0-5 grader i flera månader nu. *suck* Så jävla trist. Jag längtar till våren.

Hoppas du mår bättre redan imorgon för då är du så där snygg och oslagbara som du är värd att vara! Kram på dig.

2008-03-12 @ 13:54:10
URL: http://mzmalliz.sprayblog.se
Postat av: Frippo

Går man på smyckesparty får man skylla sig själv...

Vad gäller fet osv. Tänk dig för, titta dig omkring och lägg ner det där. Du är inte fet, hur många gånger ska jag behöva säga det?

Den sista färden... haha. Det va 9 personer och 24 armar gissar jag...=)

Det måste ha tagit dig en kvart att skriva detta inlägg, så du hade ju massor med tid för dig själv... Ett tips kanske kan vara att inte tänka så mycket på stressen så kanske du stressar ner lite?

2008-03-12 @ 16:23:38
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: Frippo

Förresten, kommer ju hem strax så då kommer allt bli bra igen... Närå, men då är vi ju två och det är klart att det är enklare så. p

2008-03-12 @ 16:24:37
URL: http://frippo75.blogg.se
Postat av: Fru P

Malliz, imorrn ja då jävlar är jag hot igen ;-) Tack för fina ord.

Frippo, he he ja 9 pers o 24 armar. Precis så. O så lite skelögt. Ja snart är du tillbaka. THANK GOD for that.

2008-03-12 @ 19:53:31
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0