Heja Danmark!

Brukar ju vara världens freak när det gäller ESC men i år har jag liksom knappt brytt mig... men så igår zappade vi förbi ettan där semifinalen höll på för fullt. Vi kom in precis när Ukraina körde sin slutkläm.

Va? Varför denna uppståndelse kring henne? Vår Charlotte är ju 100 ggr snyggare o bättre.

Men hallååååå!!!!! Jag läser en tidning samtidigt men tittar GENAST upp när jag hör värsta låten! Så cool o annorlunda låt! Jag snackar givetvis om Bulgarien. Jag blev liksom LYCKLIG! Den var asbra. Lite synth, lite breakdance, lite folkmusik, lite psycho tones o så en liten söt barbiedocka på det. Perfekt!


Jag tror dock att Danmark tar hem hela skiten för den låten var så jävla skön. Och den killen hade sådan jävla karisma. Det var liksom som lite löst vispad grädde. Skönt. Härligt.



Tänk om Eurovision Song Contest 2008 blir den första tävlingen på många år som inte får mig att gråta eller skrika?!
Tänk om jag för första gången på väldigt, väldigt länge blir nöjd???

Det vore ju inte fel.


Med det  önskar jag er alla en härlig helg.

Mors.

Kommentarer
Postat av: jama

Jag kollade oxå igår. Missade första låten då jag somnade när jag la J. Men kom ju precisn är Charlotte skulle köra. Ja låten är ju bra men jag tycker hon ser ut som...en transa! Can´t help it. Då var Ukrainas brutta mkt finare, men vi har en bättre låt.



Ha ha. och din favvo här, Bulgarien. Näe, jag tyckte det bara var skit. Men rådiggade Danmark. Han var även söt. Liksom han...Amy Dimaond-plagiatet...minns inte vilket land men herregud vilken liten sockerbit han var!!!!



På lördag el finalo! HEJA CHARLOTTE!



Kram på dig!

2008-05-23 @ 08:56:51
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Cian

Charlotte ser mer och mer ut som Linda Rosing



Jag tittade lite slött igår men somnade strax före tio...Simon tyckte bäst om piraterna...beats me



På lördag ska jag göra nånting annat än att titta på ESC typ sitta på altanen under infravärmen och dricka Asti



Pöss på dej sötis!

2008-05-23 @ 09:03:27
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Tania

Håller helt med Jama om Charlottes translookalike . Men låten är bra !!

Malta hade en liten sockerbit till sångerska och Danmarks pojken var så söt .

2008-05-23 @ 09:56:54
URL: http://fruhattigen.blogg.se/
Postat av: Mattias

Charlotte är klart bättre tycker jag också men inte snyggare om nu det spelar nån roll i själva omröstningen. Jag ser också vissa Linda Rosing-likheter hos Charlotte. Snygga tjejer som i jakten på ännu mer snygghet lyckas förstöra snyggheten!!



Med tanke på hur usla vissa bidrag är kan man ju bara befara hur de olika ländernas egna melodifestivaler måste vara!!!



Hörde jag rätt om att Finland i år skickade en hårdrockslåt igen? De är verkligen fantasifulla vårt östra grannland!

2008-05-24 @ 12:36:28
Postat av: pangis

Resfeber eller?? :-) Ha härlig underbar varm och solig vecka med din äldsta sötnos!

2008-05-26 @ 14:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0