Adventstid...

... kom till mitt ensamma huuuuus. Jag sätter i staken ett sparat ljuuuuuus. Något skall ske borton frostig adveeeeent. Jag väntar en gååååva som heeeeeren säääänt...

Öhh okej. Det där var bara en gammal sång jag lärde mig när jag sjöng i Norrbackaskolans skolkör. Tänkte damma av den så här dagen före första advent.

Fru P like the advent. Hur jobbigt det än känns innan man orkat sig in i förrådet o leta fram allt skit så är det ljuvligt när man börjat komma igång.

Vi tjuvstartade idag, jag o balettligan.


En svart stjärna i arbetsrummet.


En vit i Lilla Hons rum.


En röd i Fröken Mittens rum. Åsnan från Shrek sitter alltid där, inte bara i juletider...


En "snöboll" var det som fick plats i Äldstas smala fönster...


... o en gammal stake från 90-talet fick stå på skrivbordet.

Detta borde jag inte erkänna i dessa tider men jag är egentligen lite allergisk mot sådana här stakar.
Tycker det går lite bort och nu lär man väl få sig en eller sju snytingar från er därute :-/


Pepparkaksbak med de två äldsta medan Lilla Hon sov middag!


Månar, stjärnor, grisar, hjärtan, Herr Nilsson o you name it. En del deg stoppades i munnen också.


Jävlar i havet va gott det är med pepparkakor! Åt säkert 164 stycken! På en kvart!


När lilla sjuklingen vaknat så fick hon hjälpa till med vad-det-nu-heter (kristyr?).


Tjusigt va?


Så här ser det ut hemma hos oss ofta - Äldsta sitter på sitt rum o pysslar...


... denna gång blev det en julteckning till mormor :-) Jag är ju lite partisk här men shit va duktig tjejen är asså!!!


De små är ena vilddjur o de hittar på precis vad som helst. Här bråttas dom i sängen.


De är så jävla busiga att ni inte kan ana...


IIiiihh. Lite halvpatetiskt att ta kort på sina egna julstjärnor... men men ibland får man vara lite dork också.

Nu ska jag kolla på film tänkte jag. KORS I JÄVLA TAKET!! När kollade jag på film senast i min ensamhet? Minns inte. Jag brukar alltid hitta på saker att göra men just idag känner jag bara för att sätta mig ner i soffan o bara jäsa med en skön rulle... såg att Jeppe lånat hem "Brokeback Mountain". Har inte sett den. Så jag gör nog det.

Gråter nog en skvätt när jag ser Heith men men... sånt får man ta.


Mors.





Kommentarer
Postat av: pangis

Brokeback är underbar! Feelgood och sorg rakt igenom. Och du.. jag är inte partisk men tjejen kan verkligen rita! Suveränt bra! Sen 'är dom ju sötast av söta din småtroll:-) Fin helg kram på dig!

2008-11-29 @ 22:15:03
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: mallis in real life

I love Brokeback!



Mysigt du gjort i balettligans rum. Jag gillar att baka pepparkakor men jag gillar inte att äta dem. Konstigt va? Gillar doften.



Däremot är jag lite svag för saffransbullar. Görgoda!



Hon ritar tjusigt din äldsta. Jättefint ju! Tror inte jag skulle göra det bättre själv. Är urkass.



Kram på dig

2008-11-29 @ 22:47:01
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: lillasyster

saknar er!

2008-11-29 @ 23:50:20
Postat av: Malla

Balletligan är bara för gulliga!



Pok



Mallaharinteensensenadventsstakebralla

2008-11-30 @ 09:19:25
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Garbo

Å va goda pepparkakorna ser ut!

Mysigt men lite stökigt att baka m hel balettliga ;)

Jag bakade o gjorde alltid julegodis m son när han va liten så såg ju köket ut därefter sen..men kul va det!

Förra året gjorde vi marsipanchockladgodis men i år hinns det inte med så allt får bli köpegotta går bra d me' :)



Trevlig Advent.

/Kram

2008-11-30 @ 09:35:51
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Cian

Mysigt...



Vilka fina pepparkakor :)

Vilket tålamod du måste besitta..



PÖSS!

2008-12-01 @ 09:32:16
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: jama

Myspys :) Shiv va fina pepparkakor med glasyr o grejer.



Jag svarade aldrig på ditt sms, sorry. Skulle göra det sen kom nåt emellan o så glömde jag. Jag hade en back-up plan så igår va jag till min höggravida kompis i Enköping o fikade, med barnen. M va hemma BAKIS hela långa dagen...grrrr. ;)



Ha det bra vännen så får vi ses nån annan dag, snart, hoppas jag.

Kram.

2008-12-01 @ 09:42:21
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: jama

Shit ska det stå...inte shiv.

2008-12-01 @ 09:42:59
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag e lika dork som du o tar bilder på mina julstjärnor o sånt shit! Haha... Men jag tycker det e najs o se vad du har för stjärnor i dina fönster..faktiskt...



MISS YOU BABY!!



Kramar

2008-12-01 @ 13:58:27
URL: http://niiinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0