Kors i taket!

Två inlägg inom loppet av ett par dagar bara. Börjar jag komma igen, tro?

Aaa så är det tamigfan :-D

Allt stöd o all pepp som kommer härifrån bloggen o alla fina bloggare hjälper mig att simma uppåt. TACK IGEN.


Har jobbat hemifrån idag. Har varit på banken o snackat privatekonomi. Jag har ju ingen koll. Det är jeppe som skött allt dessa nio år. Jag har knappt vetat vad som stått i mina lönekuvert. Så jävla dålig koll asså. Måste sätta mig in i skiten nu. Bläk. Jag hatar ekonomi o allt va det innebär.

Har även varit till frissan. Johodå. Grrrrrrrrrrratis var det också. Minns ni att jag var ute på värsta tjejgalejjet tidigt i höst? Träffade gamla polers från barndomen? En av dom är ju min frissa (Pellan) men hon är ju nyförlöst nu o kommer inte jobba på ett tag... men så kom jag på härom dagen när jag kände mig ful o långhårig att va faaaaaan... en annan tjej i gänget (Martini) är ju också frissa!!!! Så jag kontaktade henne o fick komma till salongen - betalade inte en krona.

Är nöjd. Kommer definitivt att klippa mig hos henne igen. Hennes salong e riktigt sunkig o finns i Jaaaaaakan C. Men men, jag e nöjd som sagt så då skiter jag ju blankt i hur omgivningen ser ut.

Och så var det dropin fika på Lilla Hons dagis. Tigerkaka, Mariekex, saft o kaffe. Tia i en burk. Ungarna fick springa av sig. Jag fick titta på alla fina teckningar på väggarna.

Det är rätt kul o vara mamma. Känner mig viktig liksom.


Ikväll har jag ritat m tjejerna.

Äldsta bestämde va jag skulle rita... "rita ett barn från Aaaaafrika mamma" var första ordern. Nästa blev "rita ett barn från Kiiiiina mamma". Sen kom "rita ett barn från Greeeeeekland mamma" och sen "rita ett barn från Sveeeerige mamma" och sist "rita ett barn från Amerika mamma"... där gick jag bet - jag frågade om det var okej att rita ett barn från Sydamerika o det var det :-)

Shit vilken konstnär man e va...?



O så slänger jag ur mig en fråga som inte har med något av ovan att göra...
ÄR DET NÅGON MER ÄN JAG SOM NÄSTAN PERVERST ÄLSKAR SVERIGEHÄFTET????

Jag kan bläddra i detta ljuvliga häfte om o om o om o om igen... vad är grejen med det, tro??



Förresten, bästa jag hört på länge var igår kväll när jag lade Äldsta:
"Mammaaaaaa, jag önskar jag kunde hugga av din arm så jag kunde ligga o gossa med den hela natten!"

Just love whazz poppin' out from their little mouths.


Nu - fokus jobb.

Kommentarer
Postat av: pangis

Inte förräns du slutar älska Sverigehäftet är du över isen min vän:-) Sverigehäftet!!! My god som dottern skulle säga.



Men.. du ritar bra och har ljuvliga tjejer! DET är värt en del.. Trots Sverigehäftet:-)



skojar bara..puss på dig.. och var rädd om dig gumman! kom ihåg..en dag i taget..inte mer..







2008-10-14 @ 21:08:53
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Mattias

Vad är Sverigehäftet? Är det något vi norrlänningar inte får ta del av? :) Har aldrig hört talas om eller sett det tror jag.



Fan vad du tecknar bra då!! Du skulle måla tavlor eller göra en serietidning ju! :) Stackars Max om han vill att jag ska teckna åt honom...

2008-10-14 @ 22:16:10
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Cian

Ja vad är det?Det får inte jag i lådan...



Ekonomi var det ja..Det är ju jag som har den kollen.Maken vet knappt hur han kollar saldot liksom annat över bankomatlappen..Så illa är det...



2008-10-15 @ 07:27:50
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Cian

Pöss förresten..

2008-10-15 @ 07:29:16
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Nina

Gumman, vilka fina tjejer o killar du ritat! Du är ju jätteduktig ju! :)



Sverigehäftet.... neeeh..har aldrig ens tittat i det tror jag...vad är det?



Bra att du tar tag i saken o lär dig lite om privatekonomin gumman.... allt blir så mycket lättare när man själv har koll!



PUSS o vad härligt o se inlägg från dig!

2008-10-15 @ 07:41:53
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Garbo

Älska sverigehäftet! Näh jag kastar in det i brasan o tuttar på!



Ekonomin ja,den hade jag full kontroll på som singel men på nått märkligt vis har det blivit så även här att jag bara pyntar över lite kronor på makens konto och sen vet jag inte mera...Oooouuupps!

;)

2008-10-15 @ 08:45:57
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Mallis in real life

Har då aldrig hört talas om detta Sverigehäfte. Det ser ut som nåt skit från det glada 80-talet. Är du helt seriös nu eller?



Ja, det där med ekonomin. Jag önskar att jag och pojkvännen hade delad ekonomi men det lär aldrig hända. Han är ganska noggrann med sin budget och vill att vi ska betala lika på allt trots att han tjänar ganska mycket mer än jag. Skulle jag av någon anledning bli singel skulle jag klara mig bra eftersom jag har bra koll på mina cash!!



Tycker om din teckning. Du har ju skills ju!!!



Säger som Niinis, härligt att se inlägg från dig. Kraaaam

2008-10-15 @ 09:20:31
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Magnus

Sverigehäftet?!? Det bär jag direkt från brevlådan till pappersinsamlingen.

2008-10-15 @ 14:32:05
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag som inte visste vad Sverigehäftet var och så idag när jag hämtade posten så kom det där Sverigehäftet :)



Såna där reklamhäften tittade jag mest i i yngre tonåren för att se flickorna som visade underkläder.. :)

2008-10-15 @ 19:51:15
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: mumrik

som några redan påpekat...vad är ett sverigehäfte för nåt och vad har man det till?



Glöm det förresten...var inne på webadressen som man såg på omslaget och... kräks ta bort...

2008-10-15 @ 21:18:09
URL: http://blog.punkmumrik.net/
Postat av: Anonym

f'resten...har hört att ekonomi är jättekul...om man har nån...

2008-10-15 @ 21:19:05
Postat av: Sophia

Jag älskar Sverigehäftet :-) Bläddrar om och om igen och river ur allt det som verkar intressant. Köp tre nummer av Sköna hem och få två ursnygga ljuslyktor från Design House Stockholm.. Det kan man ju inte låta bli. Det värsta är att det blir en jäkla massa att hålla ordning på när prenumerationerna börjar ta slut och man inte vill ha fler nummer.

2008-10-17 @ 09:17:15
URL: http://frokensoffe.blogg.se/
Postat av: Malla

Sverigehäfte... Okej!? Kanske är det, det jag saknar..



Pok



Malla

2008-10-17 @ 12:17:08
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: anniskattis

Klart man tar en kopp kaffe och lusläser Sverigehäftet!

2008-10-19 @ 22:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0