Bakis + barnkalas = not to recommend!

Helgen har gått i kalasets tecken. Äldsta fyller 6 år idag. Hurra hurra hurra! Det har således firats med tårta o presenter både lördag o idag, söndag.

Igår hade hon kalas för tretton brudar o en kille. Det var ett jävla ös här hemma o jag agerade lekkärring tillsammans med min barnis Anko som också var här (hennes tjej är ju polare med äldsta förstås). Måste säga att jag gjorde ett jävligt bra jobb. Om jag får säga det själv :-)

Presenterna flödade o jag är fortfarande chockad. Det var BARA riktigt bra o fina presenter! Äldsta är supernöjd. Jag började lipa när jag läste upp ett kort som var från killen: "Som present av mig Äldsta, så får du följa med mig på bio och jag bjuder dessutom på lunch och biogodis!"

Aaaa men hajja!!!!! Är det kärlek eller? Jag började lipa o fjorton bruda o en kille sitter o stirrar upp på mig som om jag vore helt jävla blåst. VARFÖR GRÅTER KÄRRINGEN??? Ungefär så såg de ut att tänka. Knorrade ögonbryn o lite oro i blicken liksom.

A ja. Jag fick ju förklara mig. "Jag tyckte ju det var såååååå gulligt!!!!! Så fint att jag börjar lipa hörni!!!" Då började de fnittra lite o sen var allt glömt.

Tårta o lekar. Hela havet stormar. Sillen förlorade (MOUHAHAHAHAAAA... nääääää va taskig jag är). Skattjakt med godis som skatt (självklart).


Lugnet före stormen.


Stormen.


Balloons e ett måste.


Presentöppning.


Anko håller upp zzzzze cake.


En trött sessa.


Mmmmums!


Så jävla söta!

Egentligen kanske man inte skall lägga ut bilder på andras ungar men den här bilden e ju lite långt ifrån så jag gört ändå...

Undra hur många av er som undrar vem av dom som är Sillen??? He he, lite nyfis är ni allt :-)


Nåväl.


Efter detta tokkalas så kvistade jag iväg på tjejfest. Discobowling, trerätters, vin, drinkar, kaffe o avec. Singstar för hela slanten. Var hemma 02:30. Upp 05:30 av en Lilla Hon. Så... tre timmar har jag sovit i natt :-)

Syrran o Boxer-Robban sov över från igår så först gemensam frulle med dom. Sen när de dragit så var det bara att fixa fika igen för sedan kom älskade kussen m familj, farsan o så jeppes morsa. Halvkul att ta hand om gäster medan man e bakis men va 17 - hur ofta händer det nu för tiden?



Det var helgen, gott folk.



Äldsta med sin alldeles EGNA digitalkamera som hon fick av sin mor o far i present.
Jäääävlar va sikken paparazzi man fått i hemmet!!! SHE IS FUCKING EVERYWHERE ;-)




Hörs

Kommentarer
Postat av: Nina

Jag älskar barnkalas på nå sätt....asjobbiga o fixa med men det är så "staterna" över barnkalas!



Allt är lite överdrivet, lite kaos osv. men de e härligt!! Nu börjar mina kisar bli för stora så dom vill bara göra såna konstiga saker på sina kalas, o så hoppas dom nästan bara på vuxna för då får man riktigt bra presenter! Eeeeh-----jäkla ungar va!!



Ser superhärligt ut! Önskar jag va den äldsta så jag fick en sån barbietårta!! O rosa digitalkamera....fan va cooolt!



Om inte annat så önskar jag att jag va hennes polare som fick va me på de dära roligas kalaset. AAAVIS...



Pussa henne från mig!!



Love u

2008-09-14 @ 21:44:28
URL: http://niiinis.blogspot.com
Postat av: jama

Du är förlåten! Herregud!! (svarar dig här)



Och här har det kalasats ser jag. Var glad att hon iaf är så pass stor att du slipper ha lika många mammor o pappor att serva med kaffe osv.... DET är fan mer krävande...nästan ;) Iaf om man e själv hemma o har en 1 åring som hänger en runt halsen samtidigt ;) Nästa gång det är barnkalas i detta hus ska M fanemej va hemma! (jag syftar på J´s kalas i vintras)



Fast o va bakis samtidigt går nog bort. Shit. Hur orkade du? Jag blir så J-A bakis!!!!!! Har insett att jag nog inte tål vin. Trist men sant. Får gå direkt på priten jag istället. :)



Men vilken söt prinsesstårta och guuuuuuuuuud va gulligt, en kille på kalaset o det brevet. Ihhhhhhhh. Hade nog torkat en o annan tår jag med :)



Hur är det annars då? Hann ju inte snacka on the föräldrarmöte! Vore kul o ses SNART!! ;)



Kram

2008-09-14 @ 21:50:31
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: jama

Glömde ju säga GRATTIS till stora tjejen juuuu! Du ser, lika vimsig jag ;)



HURRA HURRA HURRA HURRA!!!!!!!!!!

2008-09-14 @ 21:52:31
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Natalie

du har en härlig blogg ;D

2008-09-14 @ 21:53:07
URL: http://ringbomm.blogg.se/
Postat av: Nellan

Vilken fantastisk tårta!!

2008-09-14 @ 21:59:33
Postat av: Tania

Ååååååååååh en sådan tårta vill jag också ha!

// Tania 51 ( men lite sex år med )

2008-09-14 @ 22:02:42
URL: http://lyxpiraya.blogg.se/
Postat av: Malla

Det lyser om din unge! Du har lyckats!



Snyggt jobbat!



Pok



Mallahatarbarnkalasbralla

2008-09-14 @ 22:14:06
URL: http://despertenotwives.blogspot.com
Postat av: Magnus

Hoppas tjejen hade det kanon på sin dag!

2008-09-14 @ 23:45:19
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Cian

hipp hipp hurra till äldsta idag



Vicket kalas..Och jag vet vem Sillen är ;)



Pöss söt..saknar..

2008-09-15 @ 07:12:38
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: pangis

Jag undrade ja.. min nyfikna jävel.. :-) Usch vad hemsk man är men jag måste säga att alla barn var söta på bilden..på långt håll..



Själv är jag glad att kalastiden är över, avskydde det! Vi har alltid haft sådana där arrangerade kalas.. Du vet på slottet, Mac donalds, Bowlingkalas, badkalas etc.. Jag har aldrig pallat att haft 20 ungar hemma..



2008-09-15 @ 08:18:46
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Garbo

Grattis till Äldsta Hurra!

Fint kalas men vad makabert med halva barbie ;)

Kan bara se söta ungar på kortet!

2008-09-15 @ 08:27:25
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Sophia

Vilket fint kalas :-) Herregud när min tjej blir så stor att jag ska ha så många ungar hemma på kalas, strong gjort tycker jag.

2008-09-15 @ 09:37:08
URL: http://frokensoffe.blogg.se/
Postat av: Mattias

Du är en riktigt stålbrud du som pallar med att vara bakis och greja med allt det där! Jag kommer nog aldrig våga chansa med en fylla dagen innan kalas tror jag men det vet man ju aldrig :)



Jag kan väl nu känna att med vårt första barn så ska det bli lite roligt med kalas just för att se hur Max reagerar och så i framtiden men annars är det inga högtidsstunder i mitt liv heller precis som för Pangis.



Stort grattis till äldsta!!

2008-09-15 @ 11:08:52
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0