Folk.


Ja herregud va man får se mkt när man pendlar. Det är ju helt sjukt hur många skummisar o myskosar som tar fultåget till o från stan. Det vimlar ju av både det ena o det andra.

Ni får ursäkta språket i detta inlägg men jag lovar att det finns en anledning till det. Jag skall få mens o är således på USELT humör o tål ingenting.

På morgnarna när jag lämnar barnen så har jag jäääävligt bråttom. Försöker inte visa det för barnen så när tredje ungen är lämnad är det KUBBA till bilen som gäller o därefter RALLY till stajjen. Alltid tjockt med bilar så man får knöka in sig på olovliga ställen. Igår stod jag på en gångväg. Idag stod jag på gräset.

Kubba till tåget.

In med svettpärlor i pannan. Hitta en skön plats. Upp m Metro. Standard.

Nä men kan inte tre stycken högljudda jävlar sätta sig preciiiiiiis i den grupp stolar där jag sitter? Johorå.

Nä men kan de inte sitta o prata högljutt om dagislämning o gråtande barn som jag gärna vill slippa höra på då jag vill förtränga Lilla Hon som börjat få spelet när jag lämnar.

Nä men kan inte alla tre se ut som stryk.

Nä men kan inte tarmen mittemot mig STINKA morningbreath.

Nä men kan inte tarmen mittemot gäspa konstant o släppa ut fuktig gäsp RAKT i min fejja.

Nä men kan inte nördbruden till vänster skratta som en häst.

Det finns bara en sak som gäller i sådana här situationer. Det är att rota frenetiskt och demonstrativt efter sin iPod. Det är att fort som FAN sätta i hörlurarna.

NÄ MEN KAN INTE FRU P FÅ BATTERITORSK!!!!!!!!!!!


Trodde helt ärligt att jag skulle avlida. Jag blev liksom tvungen att höra hästgnägg i hela 40 minuter. Kunde för fan inte läsa min Metro ordentligt för att hon hela tiden avbröt med sitt AAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!

Va fan är det som är så jävla kul, liksom???????

O tarmen hängde såklart på o gnäggade lite han också, så jag fick insupa ÄNNU mer morningbreath.

Fy fan.

Tänkte på det. Kan man räcka över en tuggummipåse till någon man inte känner? Eller vore det lite väl ohyfsat?
Tycker ju det är ohyfsat att sitta o gäspa o skratta rakt på andra när man luktar som en sopstation.

Jag har ju blivit en jävla mespropp sedan jag blev vuxen så det där med tuggummipåse lär nog aldrig bli av... tänk att man gått o fegat till så så jävligt? Hur läskigt kan det vara att räcka fram en tuggummipåse o säga "här, det här kan du behöva!". Inte så, va?

Iiii. Tarmen var helt transparant också. Lite sådär rödlätt. Tunt, flygigt långt stubb liksom. Runda brillor från tidigt 90-tal. En gammal sleten tisha, fula Dressman-jeans o så en bajsbrun manchesterjacka på det. Lade aldrig märke till dojjorna men jag kan slå vad om att det var ett par strövardojjor. Med pjäxsnörning. Säkert gröna. Eller bruna.



Roligt första inlägg efter 100 års tystnad va?

Kanske lika bra jag håller käften framöver också. Näää. Det klarar jag aldrig.

Vi hörs igen.

Kommentarer
Postat av: pangis

Kära fru Pendelilska..you are back in buissness;-) Det är såna här inlägg som vi älskar dig för:-) Du sätter ord på alla vi pendlares frustration och du har så rätt. Ungefär så här tänker jag om andra bilister och långtradare varenda j-a dag!!! Lööv you! Kram till dig!

2008-09-02 @ 20:33:14
URL: http://www.pangbruden.blogspot.ocm
Postat av: Sophia

Välkommen tillbaka! Du är grym och jag känner igen mig själv i det du skriver. Jag blir värsta mensmonstret och då får alla ut för det. Hela världen blir liksom dum i huvet och det är fel på alla andra än en själv (såklart)

2008-09-02 @ 21:41:53
URL: http://frokensoffe.blogg.se/
Postat av: Malla

På´rom ba... Skit i skälet!



Go girl!



Pok



MallaharvälPMSmördatvidbehovbralla

2008-09-02 @ 22:38:03
URL: http://despertenotwives.blogspot.com
Postat av: Tania

Slå ihjäl dem!!

2008-09-02 @ 23:45:19
Postat av: Garbo

Nä kom igen nu!

Ut med ilskan bara, för frustrationen som ligger där bak kan rätteligen få komma ut på fultåget!

Å jag mår riktigt illa när jag tänker tillbaka när jag satt där klockan 07:30 tåget trött som en gnu och skulle stå ut i en hel timma!

Enda som höll mig uppe var att jag visste jag skulle få hem o sova medans alla dunderäckliga stressiga otrevliga människor som satt o antingen luktade illa eller stank billig parfym orerade högt i mobil om sitt privata prasslade med sina gigantiska morgontidningar och gäspade gamla fimpar skulle plågas på kontoret en hel dag ;)

2008-09-03 @ 09:04:30
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Cia

Jag åker inte tåg längre

sjunger en snutt och är glad



Min favvo är bruden som går av i Kallhäll varje morgon..Superblonderad,supersolad och i otroligt skrikiga kläder och sju miljoner guldsmycken överallt..Hon lyfter på arslet sist av alla och påpekar högt och tydligt att folk är oartiga som inte väntar på att hon kliver av...

Ja men kliv av när dörrarna öppnas istället för att vänta i sista sekunden din jävla skata!



Jag är så glad över att slippa SL och äckelpäckelpendeltåg...



2008-09-03 @ 09:42:47
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Nina

Jag som är lite äckelmagad spyyyyr av det här nästan!! Fy fan så äckligt, fixa gaddarna innan man drar till plugget/jobbet/kursen.... fan vilken äcklig brud!



Tuggummi....varsågod!



PUSS

2008-09-03 @ 09:56:25
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mattias

På dem bara!!! :) Även om jag är avis på er som bor nära Stockholm på många sätt så är jag väldigt glad över att ha den lyxen att ha 13 minuters promenad till jobbet och 5 till dagis så småningom....Hatar pendeltåg, bussar och sånt...



Jaså du kör med Lördagsgodis du Fru P ;) själv har jag nu ätit choklad och annat 6-7 dagar i rad och orkar inte ha ångest heller förrän jag blir frisk från förkylningen och börjar träna igen suck



Max skickar en kram för att få dig på bättre humör!

2008-09-03 @ 10:15:22
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: A

Underbart inlägg! Och jag förstår din ilska.

I våras åkte jag mycket buss, och fy fan vad mycket jobbigt folk det finns.

Vissa dagar var jag farligt nära att förvandlas till Michael Douglas rollfigur i "Falling down".

Önskade mig i baseballträ så jag hade kunnat slå in käften på personer som tuggade tuggummi med öppen mun hela vägen hem!!! Gaaaaahhhh!

Nu för tiden åker jag bil.

Lugnare så! :)

2008-09-03 @ 13:52:13
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Mia

Oj, tusentals är gångerna när man har velat bjuda någon på ett, eller tVÅ tuggummin.

När dom står över axeln på en, med världens BAJSMUN och väser fram sitt ärende... nästan YOGA-andas...



Fortsätt skriv, lovely!

2008-09-03 @ 16:00:33
URL: http://livethosmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0