Föräldramöten!

Skaffar man sig hundra ungar så får man räkna med att det i perioder är VM i föräldramöten. Just nu har vi en sån period. Förra veckan var det föräldramöte i plugget där Äldsta går. Igår föräldramöte för avdelningen på dagis där Lilla Hon går och ikväll stundar möte där Fröken Mitten går.

Vad tycker jag om detta då?

Jo, jag brukar inte vara mig själv när det är föräldramöten för jag tycker ofta att det är så piiiiiiiinsamt så jag håller käft o önskar att mötena skall ta slut så fort som möjligt. Vill inte ge mig in i divisionen där de där klämkäcka o skojfriska föräldrarna spelar.

Spela Allan o dra dåliga Hegerforsskämt går så jävla bort.

Förra veckan på mötet i skolan så kan ni inte AAAAAAAANA hur pinsamt allt var. Fröknar stod o sjöng o spexade. Trodde först jag kommit fel - Är detta Allsång på Skansen eller vad??? De höll upp skyltar så föräldrarna skulle hänga med i refrängerna o jag lovar att jag aldrig rodnat så mkt i hela mitt liv innan. SHIT va jag skämdes.

Men igår. Jag skrattade så tårarna rann faktiskt. Det var ett ROLIGT möte. WHAT?????? Kan det verkligen stämma? Jo faktiskt. Det var ett gäng sköna föräldrar o fröknarna var avslappnade o sköna. Jag var mig själv o satt o skämtade (obs! inte hegerforsskämt) med de andra. SKÖNT.

Ikväll tror jag det kan bli lite pinsamt igen. Detta gäng föräldrar är inte lika roliga. Det vet jag ju, för jag har ju varit med förr om man säger så.

Tror jag håller låg profil.

Tur jag har sällskap med min sköna granne, fru Bell. Hon o jag får sitta o skämmas tillsammans om det behövs ;-)


Hörs.

Kommentarer
Postat av: Frippo

Fråga vad som hänt med bokbussen...

2008-09-10 @ 15:31:29
URL: http://frippo75.blogg.se/
Postat av: Mattias

Håller de upp skyltar och tvingar mig sitta o lalla i nån djävla refräng så ska jag redan nu förhandla så att Tina får följa med Max på dessa möten :)



Föräldrarmöten är inget jag direkt längtar efter att få uppleva hur som helst...

2008-09-10 @ 16:10:51
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Fru P

Mattias, det sjuka är att barnen inte är med. Det är BARA föräldrar så då kan du hajja att det blir redigt pinsamt när fröknarna beter sig så...



Frippo, ha ha ja det kanske jag borde göra :-)

2008-09-10 @ 16:12:41
Postat av: Malla

Vafan är det frågan om? Är du säker på att det inte var öppna förskolan,, Fast ni glömt ungarna?!?



Skulle aldrig... Jag säger aldrig... Lulla med i så´nt jävla larv.. Iaf om de inte servera wisky... i halvlitersglas, samtidigt!



Pok



Mallahatarföräldrarmötenbralla

2008-09-10 @ 19:01:43
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Pangis

Som sagt..vad jag anser om föräldramöten ahr jag skrivit om i ett långt inlägg förra veckan.. ieeek

2008-09-10 @ 19:19:31
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Nina

Vi har oxå OS i föräldramöten just nu!! De sista vi var på vart riktigt turbulent, 2 pappor som inte va riktigt överens om diverse insamlingar till skolresa! Det va bara roligt.... satt o skratta inombords o hejja på o ville det skulle bli lite riktigt tjafs! :)



PUSS

2008-09-11 @ 08:46:23
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Garbo

Å tack o lov att mina möten är över för jag avskydde vartenda ett av dom!

2008-09-11 @ 09:15:56
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Cian

Och Vildings föräldramöten är riktigt behagliga att gå på då personalen är så bra..

De stoppar bestämt alla präktmammor som vill göra ditten och datten..



Kram och nu har jag ABSTINENS!!!



Träffas snart??



2008-09-11 @ 10:44:56
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Dagens Eko

Felet på Minis skola och deras föräldramöte är att dom brukar tappa fokus varför vi är där, börjar diskutera sånt som inte berör alla osv så möte som dom lovar så heligt och dyrt inte ska ta längre än max 2 timmar, kan bli både 2½,3 och 3½ timma långa

2008-09-11 @ 12:43:40
URL: http://dagenseko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0