Snusk.

Grevgatan är en jävligt glassig adress. Några meter från Strandvägen gör läget inte heller helt fel. Det känns rätt okej faktiskt. För någon morgon sedan när jag klev ut ur porten så stod jag en stund o kollade på utsikten. Vatten gör jävligt mycket faktiskt...

... men så blir man så in i helvete FÖRBANNAD när det bor sunkisar som bara låter sin bostad ruttna igen. Hur kan man göra så?? Det borde vara straffbart!! Hur kan man låta en lägenhet på Grevgatan stenkastet från Strandvägen o vattnet bli så äcklig att det inte går att bo i den?

Hur kan man snuska till en 27 kvm liten charmig lägenhet med 4 meters takhöjd på detta sätt? Hur tänker man? Vad har man för fel?


Bara en sån här grej. Jaaaa, jag ramar in en kådisjävel o hänger upp i hallen!!!! WHAT THE FUCK?

Vi anlitade såklart en städfirma som fick göra GROVJOBB idag. Tjejerna som kom blev lika äcklade som jag o sa "iiiuuuuuuu" säkert 65 ggr när jag visade runt. Så jävla pinsamt. Undra hur många gånger jag sa "this is not my mess, this is not my shit". Säkert 65 ggr också.

Jeppe ringde ikväll o sa att lägenheten känns fräsch. Så fräsch den kan bli alltså. Det luktade tydligen gott och det är ju ett gott tecken... för när jag bott där sedan i måndags så har jag varje gång jag öppnat dörren klivit rakt in i en stank av gamla matrester blandat med ingrodd rök blandat med gubbsvett och gamla svettiga dojjor. Så härligt!

Nog om Grevgatan nu.

Idag när jag hämtade mina älsklingar på dagis o fritids så möttes jag av öppna armar och gnistrande ögon!! De var lika glada att se mig som jag att se dom. Fy fan vad jag har längtat efter dom.

Hem o brassa pannkakor. Äta en som vanligt kaotisk middag fast denna gång var kaoset blandat med massa skratt o vi hade det så mysigt.

Vanligtvis brukar jag ta disk o städ o tvätt direkt efter maten för att få ta det lugnt på kvällen men inte idag. Jag tänkte "nä fan heller, nu skall jag UMGÅS med mina tjejer!!" och så blev det.

De är nog i chocktillstånd ha ha.

Läste böcker i soffan som Lilla Hon och Fröken Mitten turades om att välja. De sprang fram o tillbaka och jag fick läsa halva böcker... ja ni som har ungar i dessa åldrar vet ju att det brukar räcka med tre sidor sen tröttnar dom.

"Rut o Knut lagar mat" fick jag dock läsa tre ggr... GRÄNS på det.

Sen blev det lite utklädning och jag fick spela rädd. Det kom djävular o häxor som morrade åt mig o jag skakade som ett asplöv o skrek "hjääääälp snälla någon rädda miiiiiig"!!


En läskig djävul!!


En läskig häxa!

Efter lite gos o kittel i sängen så var det dags att lägga Lilla Hon. När hon låg i sängen så spelade jag o de större brudarna Charader-spelet. Riktigt roligt faktiskt... tänk er mig på golvet gestaltandes en tupp. Det mina vänner är underhållning på HÖG nivå.

Nu sover alla tre. Här sitter jag med disk o helvete kvar. Men inte fan har jag ångest för det. Det tar mig kanske 10 minuter att diska stekpannorna. Och kanske 20 minuter att fixa tvätten. Sen en kvart att förbereda kläder o väskor till imorrn. Sen tar det väl ca 10 minuter att platta ut håret. Plus 10 till att duscha. Jag bör således vara i säng vid elva utan problem.

Dock lär jag nog fastna här lite till då jag måste uppdatera mig om hur ni har det...


Hörs.



VÄRSTA PS:ET MAN KAN TÄNKA SIG: Igår firade vi av en snubbe på jobbet. Käkade o drack gott på Elverket. En kollega till mig ger mig en lapp med Ola Rapace på (han spelar någon teaterpjäs där) då alla vet att han står högt upp på min lista. Vi skrattar lite åt det o när vi skall ut o blossa lite jag o en kille så TROR NI INTE OLA MR GORGEOUS HIMSELF står i entrén o blossar han med??? Jag fick tuppjuck. Tänkte fler ggr under kvällen att jag skulle be honom om att få bli fotograferad med honom - men hallå??? Hur gammal e jag? Inte fjorton. Han stod dessutom o hånglade med någon 21-åring med getingmidja o värstingbomber. Är inte han gift??? Ds.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Era flickor är också grymt fina ska du veta! Även som häxor och djävulen :)



Japp Tusenbröder-Ola är gift och har barn med en skådis Noomi eller vad hon nu heter men det kanske är slut eller så fular han lite som de flesta andra kändisar gör...

2008-09-18 @ 23:20:28
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Malla

Du... Rara... Gör det där njutnigsbara med barnen... Prioritera det... För din egna skull... Du/dina flickor är såååååååå... värda det! Jag känner så väl igen mig i "mamma/pappaflyttsyndromet... Bra/vettigt och moget av er båda... Om det funkar.





<pok



Mallafickdetaldrigattfunka,ochskämssatanfördet.Minaälsklingarvarvärdadetbralla

2008-09-18 @ 23:35:17
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Malla

Å för den delen... Ola kan dra åt helvete... Skit i att gift dig... Pucko! Om du inte kan avstå "besideorders"... Osexigt!!!



Mallafattarnadaavkukhuvvestyrningbralla

2008-09-18 @ 23:38:58
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: mumrik

De skulle kunna stoppa in den där Rapace i samma cell som Papa D...är man såååå manlig att man spöar upp fruar o flickvänner förtjänar man bara förakt... Å det brukar tydligen hänga ihop...'riktiga' män som spöar upp frugan är ofta otrogna...

2008-09-18 @ 23:47:21
URL: http://blog.punkmumrik.net/
Postat av: Nina

Eeeh... såhär på rak arm har jag helt glömt vem den där Ola var.... kasst av mig. Ska kolla upp det idag ;)



Men shit, han har verkligen hängt upp en kådis på väggen?? Det baraskriker ju att han själv aldrig får göka liksom....pinsamt äckel som har en sån lya! FAN.... blir oxå irriterad!



Myyysigt du haft med tjejerna.... Sånt där är så viktigt, o grejen är att man känner sig sååå bra efteråt, det känns så fint i själen! Jag gjorde oxå sådär ibland kommer jag ihåg... de gånger man hann o sket i allt annat!



Puss o kram hjärtat, härligt med ett inlägg från dig!

2008-09-19 @ 07:12:33
URL: http://niiinis.blogspot.com
Postat av: Cian

Blöök åt kondomtavlan..Vilka äckliga människor det finns..



Blöök åt Ola Rapace..



Ska vi säja runt 14 på söndag?

2008-09-19 @ 07:57:04
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: pangis

Fördelen med att ha barnen växelvis är att man får så mycket mer ork och energi med dom, man längtar efter dom och därmed lägger man "slitet" åt sidan, kan man fixa med när man är ensam. Nackdelarna behöver jag inte ens gå in på.



POK

2008-09-19 @ 08:33:12
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Garbo

Härlig läsning gott att läsa att flickorna blev prio 1 och det är ju så skönt att landa på nått sätt efter att man vart ifrån varann,minns tillbaka hur det var med knubbiga små armar runt min hals o en blöt puss på munnen och "mamma läsa"...L



Jo på tal om Ola så må han va snygg men han har nävar av stål precis som mumriken skriver,han har spöat sin fru antal ggr lite persbrandt över honom samt att Papa D är den som spöade flickvännen nu sist m blod i trappen och hon tog tillbaka så gumman håll dig borta! Ta 3 steg tillbaka nästa gång du möter Ola.



/Kram

2008-09-19 @ 08:47:09
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: anniskattis

Och så snygg var han inte i onsdags. Mina tankar gick klockrent till 80-talets bodybuilders. Han ska va en rocker som vanligt!

2008-09-19 @ 10:05:17
Postat av: Sophia

Skönt när snusket lagt sig. Jag kunde inte ens äta i mitt kök de första veckorna jag bodde i min lägenhet och då var det ända städat. Äckelkänslan sitter kvar ett tag.



Vad mysigt ni verkar ha haft det. Jag försöker också ta vara på tiden och göra tråk-jobbet när min unge lagt sig. När man är varannan veckas förälder så är det så mycket man ska ta igen och det tråkigaste är att man inte får vara med om precis allt som händer i deras liv. Jag önskar er en trevlig helg.

Pok

2008-09-19 @ 11:26:44
URL: http://http:frokensoffe.blogg.se
Postat av: J

Ola är ju en " Bad Boy " eller vad man ska beskriva han som. Han är en colanäsa och drar sig inte för att knapra diverse steroider. Han greps den 24/10/08 på Humlegårdsgatan, med 0,43 g kokain och 75 st tabletter Iktorivil ( Narkotikaklassade ) och vid husranskan på Dalagatan hittades 514 st tabletter Metyltestosteron som är ett dopningsmedel.





Kanske ok att se på men inget man närmar sig.

2009-02-01 @ 12:21:37
URL: http://metrobloggen.se/AJA

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0