Dilemma.


En man vid åldern 50 år träffar en ny kvinna. Han har sedan tidigare vuxna barn och går i det nya förhållandet med den mycket yngre kvinnan helt ärlig o tydlig med att han inte vill ha flera barn.

Den yngre kvinnan ställer upp på det. Hon väljer att leva med mannen och väljer att leva utan barn.

De flyttar ihop, gifter sig och lever gott.

Efter ca 10 år (mannen är nu 60 år) så blir kvinnan gravid. Oj... hon glömde visst ta sitt p-piller en dag...
Hon vill behålla barnet och TÄNKER behålla barnet.

Mannen vill inte ha barnet.


Nu vill jag veta hur alla ni tänker.

Mina funderingar ser ut så här:

1) Sätt på hatten gubbfan om du VERKLIGEN, VERKLIGEN, VERKLIGEN inte vill ha barn. Om det är så viktigt att INTE skaffa barn så är det bara att köra med kondom eller sterilisera sig.

2) Visst. Jag kan köpa att man litar på sin älskade partner. Men då får man gilla läget om det uppstår en sådan här situation... vill hon behålla barnet så har han inget att säga till om.

3) Vi kvinnor har alltid det sista ordet när det gäller sånt här. Det är jääääääävligt orättvist egentligen. Man är ändå två om saken...

Kommentarer
Postat av: mallis in real life

Det där är en ständig debatt.



Jag har lite svårt att förstå att man vill behålla ett barn om inte båda är överens. Konstigt det där.



Jag har aldrig varit med barn men jag antar att allt förändras. Tankarna om att äntligen få ett barn måste ta över all annan tankeverksamhet.



Vilket barn vill komma oönskat till världen?



Kram

2009-04-21 @ 09:30:35
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Garbo

Har det hänt nått på kontoret igen ? ;)

Hahaha skämt o sido...helt klart man ska komma överens alla människor har ett val och skulle det nu råka finna sig så att det blir barn ändå så får man ju sätta sig ner o komma överens igen,det e inte rätt att pracka på ett barn till nån som inte vill ha,det har jag sett alldeles för mycket utav det blir aldrig bra i slutänden,barnet får ta smällen.

Alternativet är i så fall att kvinnan kommer överens m mannen att behålla barnet men inte ställa några krav på mannen dvs allt åligger kvinnan och hur slutar det då?

Allt för ofta med skilsmässa och inget bra alternativ.

Alternativet måste då bliva att se till att inga barn blir gjorda.

Hmmm att sätta på hatten innebär tufft jobb under 10 års äktenskap samt att sterilisera sig är oxå en stor fråga,det känns som paret inte kan lita på varann.

/Kram

2009-04-21 @ 09:33:11
Postat av: anniskattis

Jag säger bara 1) - !!!

2009-04-21 @ 09:52:51
Postat av: Mia i Gävle

Jag vill säga en blandning av alla tre.... visst borde gubben se till att gubbagegget inte borde befrukta nån....

MEN, hennes beteende är lika vidrigt..... Maktmissbruk.....

Kärleken övervinner inte allt...

Förtroendet är bränt, men hon får en slant... tycker hon att det är värt det??



Nä, knasigt, men säkert inte ovanlit... sen gör åldern egentligen ingen skillnad... vill man inte ha barn ska man ta ansavar för det... men... Ja svårt fall, som doktorn sa......



Ha en bra vecka bruden!

KjamizKjamiz

2009-04-21 @ 10:14:42
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: A

Gubben borde se till att sterilisera sig om han vill vara absolut säker på att inte bli pappa igen.

Hon har givetvis rätten att bestämma över sin kropp, men det är jävligt fel av henne att lura honom och "glömma" p-pillrena med flit (om det är så).

Sen skulle det kännas jävligt trist att få barn med någon som inte vill.

2009-04-21 @ 13:34:36
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: pangis

Jag tycker att mannen ställde et tufft villkor på henne från första början... du får mig men inte en den del av mig som kallas barn.. Det yttersta beviset på kärlek. Den delen hade han redan gett till en annan kvinna. Själviskt av honom då och kanske lika själviskt av henne nu.



Man ångrar aldrig barn och jag säger som du vill man verkligen inte så skulle han ha steriliserat sig.. P-Piller är aldrig 100% säkra..



Jag förstår att hon väljer att behålla barnet.. för om några år är det enda hon har en gammal man att vårda..



Sen är det ju så att det alltid finns två sidor av samma mynt...



på det stora hela resonerar jag som du i frågan



POK



2009-04-21 @ 14:31:58
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Cian

Har delvis gått igenom det dilemmat...



Maken är ju 10 år äldre än mej..hade barn innan och tyckte att det räckte..

Var helt överens med honom då...



Några år senare började min biologiska klocka ticka (var 27 )



Som tur var ville han också ha barn och "vi" slutade med p-piller i ett gemensamt beslut



Svårt dilemma helt klart..

Vill man verkligen inte ha barn och är såpass gammal att han menar "allvar" så ska man knipsa ledningarna

tycker då jag...

Sen är det lite fult av kvinnan att "smyga" sej till en graviditet!





PÖSS söt!

2009-04-21 @ 15:18:59
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Cian

Ljuger gör jag också...



Jag HAR det dilemmat fortfarande..



Jag har ju "bara" Vilding...

Så om jag ska ha fler barn så måste jag skaffa nån annan att skaffa det med..För nu vägrar maken fler illbattingar!



Fast jag respekterar honom i det...Så får jag akuta bebiskänslor så får jag skaffa hund!



PÖSS SÖT!

2009-04-22 @ 08:01:27
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Nina

Cian: Du får gosa på min Milobebis om längtan blir för stor!



Pandlis: Alltså... om nu den här mannen har lite panik över att få fler barn så ska ju han helt klart se till att skydda sig lite extra, antingen använda kondom/sterilisera sig. HALLÅ...jag har blivit gravid 2 ggr fast jag åt p-piller, räcker ju för fan o drabbas av diarré så funkar dom inte.



Shit, jag har själv haft massor av sånt här i min bekantskapskrets o jag är så jäkla trött på karlar som är superpigga på o pippa men inte lika pigga på o skydda sig o sin kvinna! O när katastrofen (?) är ett faktum så är man beredd på o lägga benen på ryggen, kan tycka att det e jäkligt fegt! VÄX UPP karjävlar!



Är det så att han har lite panik o absolut inte vill mer, varför steriliserar man sig inte?? Jag hajjar faktiskt inte det här.... nej det gör jag inte! Varför ska HON ha det fulla ansvaret för att det inte ska bli barn?? Då får väl han ställa larmet varje kväll oxå för att se till att hon tar sitt p-piller! Eller har jag fel??



FUCK, jag blir lite förbannad känner jag.



Inte på dig söt, men på fega karlar...



PUSS

2009-04-22 @ 09:43:41
URL: http://niiinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0