PASS PÅ!


Lite sol och vct-overaller åker på, blåbrallor likaså. Det skall tvättas bilar på garageuppfarter. Det skall krattas i häckar och varenda fläskig grannkärring rumpa sticker upp här och var.

Det tar inte slut där. Så fort solen kommer fram så skall varenda jävla grill tändas. Det skall grillas korv till lunch och biff till middag. Folk åker som tokar fram och tillbaka till brädgårdar och blomaffärer. Det skall städas i rabatter och redskapsbodar skall byggas.


Grilla???????

Varje år är det lika jävla kul. Jag skrattar åt det varje år. Grannarna blir som MANISKA. Man måste bräcka varandra i duktighet och om en granne tvättar bilen sin så skall nästa tvätta BÅDA sina bilar SAMT byta från vinter- till sommardäck.

Fruarna står o tjattrar över häckarna med varsin kratta i näven. Gubbarna i blåbrallor knäcker bira o känner sig macho. Det är så underhållande asså.

Jag blir helt tvärtom. När solen skiner så vill jag inte göra ett jävla dugg. Jag sätter på java. Tar ut en stol på altanen o sitter där som en pösmunk o jäser tills det är dags att ge barnen mat. För mat måste de ju få de små liven. Där kan jag junte lata mig direkt.


Pass på Fru P! Detta är tidig förmiddag. Sen åkte (nästan) allt av o det var linne resten av dagen :-)

Fru Präkt o jag hade en liten samtalsstund och när jag sa att jag skulle göra pannkakor till mina ungar så såg hon så belåten ut så...

- Jahaaaaa. Pannkaaaaakor? Vi ska grrrrrrrrriiiiiiiilla.

Ha ha ha ha. Jag flinade upp som en sol och sa "grilla är och har aldrig varit något för oss - grilla känns jävligt 80-tal asså". Hon snörpte lite på munnen men såg inte så illa berörd ut. Tyvärr. Nääääärrå.

På fullaste allvar så menar jag det. Jag tycker grilla går fetbort. Får nästan eksem när jag tänker på det. Stå där o vända korv liksom. I sin vct-overall o i sina Tretorn. Kom igen!

Ja ja, jag vet att de flesta av er älskar att grilla o det är egentligen inget fel i det. Det känns bara lite halvpatetiskt när grillfan bara MÅSTE fram bara för solen skiner.

Gör som morsan - grilla året runt. Det är lite ballare. Och grillat är fan så mycket godare vintertid än sommartid.

Fick idag besök av Jama o hennes "bebis". Tack för att du kom. Du är en skön tjej. Mera java åt Fru P och Jama folket!!



Nu kommer lite bilder av min helg so far.


Fredag em:



Say no more. Fröken Mitten i sitt esse.

Fredag kväll:

Talang 2009 is the shit!

Lördag - VM i kalas:



Normala flickor i den här åldern vill vara prinsessor o féer när det skall kläs ut.
Fröken Mitten är inte som normala flickor...hon ville vara en... mus??!!




This is the plätt. Jama m sin A och så min Lilla Hon.


Nu sover två av tre. Jag skall sätta mig med Äldsta i soffan o kolla på finaaaalen i Wild Kids. Visste ens inte om att det fanns ett sånt program men tydligen gör det det och ikväll är det final mellan Lejonen o Björnarna.

Jaha. Där ser man. Nu skall jag gå dit o låtsas vara lite intresserad ;-)

En prilla under läppen o kvällen e gjord.

He'på re.

Kommentarer
Postat av: gävletjej

Härliga bilder...Jag är en grilla järnet, året om..Älskar grillad mat...men annars känner jag bara som du...fram med solstolen för i h-e nu har man ju väntat i månader på detta..bara njuta o helst med kall öl också...Blomlåder i skit de fryser ju bara nu bättre o vänta o vad f-n krattar folk hela tiden..Jag lessnade o sambon byggde en kanonfin altan i olika höjder på vår gräsplätt så vi kan sitta o sola i strålande sol, i halv skugga i skugga o i gassade sol utan att hetsa för rabatter o skit..Jag planterar i krukor o ställer ut i stället, bara byta ut om man misslyckas el glömmer vattna nån dag...desstutom byggde min underbara sambo in en liten fontän i en av trätrallarna så jag hör vatten brusa o det är lycka det..ha en bra lördag..

2009-04-04 @ 22:55:49
Postat av: Sjuvagnsmamman

Ha,ha om du kommer och hälsar på oss kommer du få grillat varken du vill eller inte! Men min man är inne på din mammas linje, brukar stå iklädd dunjacka och ullmössa över en nästinitll otändbar grill!



Berättade för barnen om våra planer på att låta barnen träffas och jag berättade vad dina flickor hette. Hon föll genast för fröken mittens namn och sa att det var sååå fint. Och nu visade jag bilderna du lagt ut och hon pekade på fröken mus och sa vi är lika gamla och vi ska träffas och sen tillade hon- vilket vackert hem dem har! Hm, var det tripp-trapp stolen hon menade då eller??

2009-04-05 @ 09:28:42
Postat av: Mattias

Hmm jag är nog en blandning av dig och de där andra! Det första jag vill göra nu när solen kommit fram är nog bara att sitta och njuta av solen men sen kan jag tycka det är djävligt mysigt att grilla men jag väntar nog en månad till för då ska det vara en varm dag/kväll för att jag ska vilja det!



Har man sen som jag bott i lägenhet väldigt många år av sitt liv så kan jag tom med numera finna nöje i att kratta i vår lilla trädgård eller vara ut o rensa i förrådet mm. om det är finväder :)



Alltid roligt med dina bilder!!

2009-04-05 @ 09:44:47
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Garbo

Småfnissar igenkännade,preeeecis varenda grannjävel står o krattar gödslar klipper o plantar om och alla e hejsvejs och guuu vad myyyysigt och bräcker varann i trädgårdfascism,jag sitter på en nystädad altan och sippar vin äter grönt och väntar på att sonen ska plocka upp all hundskit som i förekommande ;) syfte gödslat tomten under hela vintern hahaha :D)))

Grannarna fnyser och kastar blickar över vårt staket,skit på er tänker jag vår tomt e hundarnas paradis själv håller vi oss på altan,min granne får säkert klåda då hon är med i trädgårdsmästarföreningen!

Sen kommer vi till grillen,alla grillar utom vi :)



Puss på dig,idag regnar det men vad gör det solen kommer imorrn igen :)

2009-04-05 @ 10:11:05
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Tania

Jag hatar när alla grillar det är exakt som du säger det är så 80-tal ,just nu så avskyr jag nästan alla människor så det är så befriande att läsa din blogg !. Jag solar också så fort det finns tilfälle .



Hoppas att det är ok att jag skriver i din blogg .

2009-04-05 @ 13:45:42
URL: http://tanaisatankar.blogspot.com/
Postat av: Fru P

Tania, klart det är OK!! Så fortsätt gärna med det :-)



Garbo, det kunde jag gissa på också vettu... jag hade gäääärna haft dig till granne :-)



Mattias, hihi... asså det är egentligen inget fel men den här gatan kryllar av präktiga vara-duktiga-människor vilket gör att jag är extra känslig. You keep klipping gräs ;-)



7vagnsmamman, ååååhhhh va gulligt :-D Jag tycker så klart också att det är ett vackert namn ;-) Det känns bara så äkta om det kommer komplimang från ett barn - de snackar ju oftast inte skit... De måste få ses snart helt enkelt! Och tripptrapp-stolar går inte av för hackor vettu ;-) Ses imorrn!



Gävletjejen, ha ha ja visst. Gör altan av hela skiten eller asfaltera o gör parkeringsplats o basketplan :-) Påååååååååååååta lämnar vi till nördarna ;-) Näääää skojar lite... eller inte... eller jo... eller........

2009-04-05 @ 19:53:06
Postat av: pangis

Jag älskar att pimpla vin under tiden man grillar.. så mer grillning åt folket tack:-)



Är det en solig dag kan man alltid åka och skjuta någonstans..:-)



Du.. en sak är säker.. Fröken Mitten rockar!!!



Kram

2009-04-05 @ 20:17:19
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Fru P

Pangis, aaa eller en god whisky ;-) Mer grillning åt folket med stil! Skjuta skall jag fan testa på någon gång kan jag lova. Brukar vara en fena i femkamp ;-) Och visst rockar hon fett!!!! Jag e stolt som en höna :-D

2009-04-05 @ 21:02:40
Postat av: A

Hahhaha! Även här har det varit "grillväder".

Igår var vi bara uuuute, hela dagen. Till slut kom vi på att "shit, vi måste ju äta". Det blev hamburgare från MAX och ingen var lyckligare än sonen.

Idag blev det pannkaka för honom och rester för oss till lunchen. Middag? Färdiga köttbullar och makaroner till junior och vi smackade i oss varma mackor. Matpolisen väntar nog runt knuten!

Fast nog gillar jag grillat, men då ska det vara så jättevarmt så det är skönt att sitta utomhus en hel kväll. :D

2009-04-05 @ 22:32:57
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Ankan

Älskar grillad mat, tycker att det smakar mycket mer helt enkelt. Men det är faktiskt något vi oxå gör året om... Och du älskar ju för övrigt 80-talet så jag vet att du gillar en och annan grillad köttbit oxå!!



Puss och skål för 80-talet!!

2009-04-11 @ 09:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0