Vart tog den...

... söta lilla flickan vägen? Ingen som vet, ingen som vet. Den trötta, ledsna, schletna o ihåliga kärringen är här nu istället.

Nä men kan jag inte få sjunka ner lite i dyn igen då? Varför inte liksom? Vem bryr sig? Bada i dy är jag ju van vid, det är ju vardag för mig. Jag kan det där. Är ju proffs.

Ja jaaaaa, jag vet att så många andra har det hundrafyrtiotusenmiljonersmiljarders gånger värre men helt ärligt så skiter jag i det just nu för detta är MIN vardag och MITT liv. Det är MINA barn. MINA hjärtegrisar. MIN balettliga.

Igår när jag kom hem hamnade jag i ett lyckorus man inte kan beskriva. Jag blev så fint emottagen och "jag älskar dig mammaaaa" kom från höger o vänster hela kvällen. Klängiga, kramiga, varma o gossiga. Jag var i himmelen!

Idag gick lämningen super. Det gör det oftast men idag var alla fyra extra glada o pigga på något sätt. Det var en sån härlig start på dagen! Jag bar Lilla Hon till dagis och hon pussade mig över hela ansiktet hela vägen. Fröken Mitten gick o höll mig andra handen o handpussar fick jag också gott om. Äldsta gick lite före o sprätte liksom iväg där hon gick. Glad o härlig.

Så fick jag jobba fram till efter lunch. Telefonen ringer. "Fritids" på displayen. Hjärnan hinner fatta att det är något tråkigt. Mycket riktigt.

Tror ni inte att magen spruckut upp lite o det börjat rinna vätska?? VAD I HELVETE?? KAN DETTA TA SLUT NÅGON JÄVLA GÅNG?

Bara att packa ihop o dra hemåt. Hela vägen från Östermalm till the fucking Godforgotten pisshåla. Hämta orolig o ledsen tös. Ner till charmiga vårdcentralen där vi fick *stort kors i taket* hjälp fort och både läkare o sköterskor var trevliga. WOOOOHOOOO. Alltid något.

Odling har tagits. Omplåstring och så standardfrasen "hon har ju ingen feber o verkar vara pigg o glad så vi behöver inte oroa oss - vi avvaktar svar på odling o ni blir kallade av kirurgen".

Jag köpte kompresser på Apoteket. 5-pack. Löjligt, borde ha köpt några paket för hon läcker som ett såll min lilla godis. Två av fem är redan förbrukade.

Helvetesjävlafittskit va ledsen o frusterad jag är.

Min lilla snäcka - hur mycket skall hon behöva stå ut med???? Ärret ser FÖRJÄVLIGT ut och inte för att jag e något proffs på sånt här men nog fan ser det ut som att hon kommer lida för all framtid över detta ärr. Det är inte snyggt alls.

Om hon redan idag skäms över det o inte vill duscha med sina tjejkompisar i klassen efter gympan... hur blir det då när hon är fjortis o börjar bli RIKTIGT kroppsfixerad? Hur ska jag som mamma peppa henne? Vad säger man? Hur gör man?



7vagnsmamman ringde ikväll o kollade läget. Gulligt. Urgulligt. Hon skällde lite på mig o sa att "när flickorna är lagda så varvar du ner med bad eller bara lägger dig ner till avslappningsmusik". Det lät som en dröm. En underbar dröm och jag var på väg en hundradels sekund. Men nähä. Nu sitter jag här klockan halv tio. Har jobbat lite, skall jobba lite till och efter det hänga tvätt så den inte möglar.

Måsten måsten måsten.




Kommentarer
Postat av: Alexandra

Va fan rent ut sagt, det som började ljusna för er nu!Vilket skit!



Stackars lilla skruttan, ska hon behöva lida

ännu mer över sin stackars mage. Hoppas verkligen det inte blir värre, håller tummarna för det!



Önskar er trots omständigheterna en trevlig helg o du, Glöm inte bort dig själv!

Ska man kunna finnas där alla andra gäller det att man mår bra själv! Svårt att hinna med, jag vet men försök!



Stor KRAM

2009-04-23 @ 22:44:04
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Cian

Men gumman...

duttar om



Tänker på dej



Kram

2009-04-24 @ 07:17:56
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Garbo

Ojoj,läskigt och obehagligt för lilla frk stor men tyvärr sånt kan hända oftast e det inte helt läkt och nu gäller det att se så inga bakterier har slagit rot,bara avvakta o se...

Ärret kommer blekna med åren och blir det för jävla fult så går det ju att fixa till i värsta fall.

Men tror inte ni ska oroa er för det,jag har ett ärr efter en kille som tog tag i min arm och skar mig med ett rakblad när jag var liten,6 stygn och idag syns det knappt om man inte vet...jaja jag vet jag e 40+ men det har knappt synts även under 40+ ;)

Nu ska ni se till att ni får rätt vård och omvårdnad och du har väl gjort en anmälan till VC?



Ta ett djupt andetag och bearbeta detta med frk stor och tala om att det där ärret är väldigt fint o speciellt och kommer minna om det speciella med henne för hon kämpade tappert och klarade utav bacillerna,man får va lite påhittig och kanske göra en liten saga runt historien,du som e så duktig på att rita kan ju göra animeringar till så kan ni ha er egen lilla bok runt denna historia,bra sätt att gå igenom svåra saker med barn.



Ta hand om er/Stora Kramen

2009-04-24 @ 08:25:30
Postat av: Nina

Nämen va i helvetes jävla skit!!! :(



Lilla lilla snorpan vad det ska ta emot!



Gumman, jag förstår dig helt o fullt, livet måste va piss när det blir sådär! O man får tycka det oxå...



Jag finns här anytime, jag bor inte långt ifrån dig ifall du vill jag ska komma o göra nåt för dig! Närsomhelst.... bara o fråga gumman!



Puss

2009-04-24 @ 08:28:51
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: mallis in real life

kramar om





2009-04-24 @ 09:25:13
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: jama

Lilla stumpan då. Ska det aldrig ge sig det där!

Ovanligt snabb service på kära vårdcentralen ;-) Men det är ju helt förståligt i detta fall.



I morgon ska jag t Enköping. Men på söndag, om du vill ha nån o dricka kaffe med - hör av dig, jag är bara några fjuttig meter därifrån!



Kram på dig...o du, ANDAS! (7vagnsmamman har så rätt!)

2009-04-24 @ 10:29:59
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Pezze

usch... det e för jävligt att ärret skulle spricka upp... :S

hoppas såret kommer o läkas...

o om hon forsätter o skämmas för ärret efter ett eller två år så kanske det finn en utväg o det e plastikoperation.. eller jag e inte så värst insatt i detta o e lite emot detta plastikoperationen



MEN...

om det gäller brännskador,mkt fula ärr.m.m, då e detta mkt bra...

tror iallafall att ärret kommer att bli fin inom framtiden..

ha tålamod..

du har det mer än vad jag har iallafall :D



ta hand om varandra nu!!!

Postat av: Ankan

Det kommer inte att vara några som helst problem för henne i tonåren... Och med hennes skönhet så kommer ett ärr bara vara ett suddigt minne, och Det där ärret kommer att vara något som alla tjejer i hennes klass vill ha pga att hon kommer att vara den mest populära tjejen i klassen..



Don´t worry!

2009-04-24 @ 13:20:33
Postat av: Fru P

Åh. Tack för alla fina kommentarer...

2009-04-24 @ 14:03:28
Postat av: pangis

Jag håller med Ankan om ärret.. men jag hade ringt stora sjukhuset.. Eran VC verkar inget vidare..



Kram

2009-04-25 @ 20:05:13
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: A

Men f-n vilken otur du/ni har!

Och stackars Äldsta!

Hoppas bara att det läker fint nu, så ni slipper mer elände med såret.

Och ett ärr på magen...ja, peppa henne och säg att det bara är tufft. Att hon är en liten hårding. ;)

När hon är 14 kommer hon kunna skryta om det istället.

Hoppas ni får en skön helg, du och balettligan!

2009-04-25 @ 20:30:00
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Sjuvagnsmamman

Jag visste att du inte skulle kunna hålla dig från datorn.......

2009-04-27 @ 11:32:23
URL: http://blogg.passagen.se/sjuvagnsmamman/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0