Nu jävlar...


... är det bra jävla kyligt ute asså. OBS!!!! Jag gnäller inte, tvärtom, jag gillart. Jag gillar vinter o allt va den erbjuder. I synnerhet nu när det är massa mysig snö o när det riktigt biter i kinderna!

Imorse fick jag ta på mig min Peking-Fjällräven. Premiär för i år. Det var bra för jag frös inte ett dugg!

Tack syster o B.I.L. för den!


Har lite ångest idag... morgonen var bra. Smidig o alla flickor glada. Till en början. Men så när vi skulle ta oss till dagis o skola så började Lilla Hon att gnälla. "Jag fryyyyyyyser" och "Mammaaaaa det är kaaaallt". Till slut kom tårarna o så lilla älgbrölet från mamman.

Stressad som man ALLTID är på morgnarna gör att man liksom inte pallar med gnäll o jämmer. Så jag röt till och lillan började lipa ännu mer. Usch usch usch.

Lämnade henne sist. När hon var avklädd så tog jag upp henne i min famn o hon SKAKADE. Helt stelfrusen. Gud vilken ångest jag fick... kände mig som världens sämsta morsa :-(

Ringde från tåget o bad att få prata med henne. Sade förlåt för att jag hade gormat på na och hon var tyst... tillslut kom fröken till luren o sa att hon nickat flera gånger så det gick nog in. Hoppas jag.

Viktigt att be om ursäkt när man beter sig illa!!!!


Ikväll är mamsen barnvakt då jag ska på julfest med jobbet.

Ge dem massa kärlek mamma! Det behöver dom ;-)


Till sist, här bjuder jag på ett sjukt familjefoto. Finns på en sjuk sajt (http://awkwardfamilyphotos.com) jag fick tips om från min vän Jejjan. Har fått skratta en del här på morgonen.

TACK FÖR DET!


Kommentarer
Postat av: Nina

I know the feeling och det suuuger! Det är så värdelöst och bli osams med sina hjärtan på morgonen men vafan gör man? Ibland flippar det ju nästan så det måste få sota ut nångång ibland.



Jag och största var osams igår kväll, somnade osams.. inte alls kul men i morse kramades vi och allt var bra. Det är viktigt att bli sams och det blev ni ju nu...



Jag tror att det är bra att visa att man definitvt inte är PERFEKT fast man är mamma. Man kan handla fel då oxå....



Massa kramar och ha de så JÄTTEKUL på julfesten!

2009-12-17 @ 11:01:32
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: A

Känslan är alltför välbekant. Avskyr att lämna sonen på dagis efter en bråkig morgon. Det känns tungt.

Skönt att du kunde ringa och få prata med henne. :) Visst är det viktigt att förklara och be om förlåtelse. Tror många vuxna faktiskt glömmer det och bara tycker barnen ska be om ursäkt när de gjort något dumt.



Hoppas du får kul på julfesten. Själv ska jag iväg NU på först jullunch, sen lite jobbinfo och sen fest.

2009-12-17 @ 12:03:30
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Anders Ingvar

Fin bild!

2009-12-17 @ 13:46:40
Postat av: ´Mia i GÄvle

ETT TAG.... sorry... tänkte jag att din syster och hennes man och bebis hade gjort nåt dylikt... men sen såg man att det inte var dom..... eller???

2009-12-17 @ 14:39:53
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Hell's Bitches

haha vikket gulligt kort..jag älskar också denna kyla o snö..när man blir rödmosig om kinderna haha :)

2009-12-17 @ 15:13:03
URL: http://hellsbitches.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0