Nu lär jag få smisk!

Detta får bli ett inlägg i form av en hyllning till alla sköna boybandzzz som får sina ballader att ge mig löjliga flin på läpparna. Jag vill liksom bli tonåring igen. Sitta på mitt flickrum o klottra ner namn o hjärtan i blädderblock samtidigt som jag lyssnar på massa smetiga kärlekssånger!

Låtarna får mig att tänka på hur okomplicerat livet egentligen var. Man var kär i var o varannan kille. Ibland kärade man ner sig i flera år äldre killar man visste att man inte hade en chans på. Ibland var man kär i grannpojken. Ibland eller jävligt ofta i mitt fall var man kär i kändisar.

Man levde i en bubbla.

Maten stod på bordet varje dag. Man hade lite läxor hängandes över sig men det var typ det enda som var jobbigt. Ja, okej då... en del finnar ställde till det också. Inga räkningar. Ingen ångest. Inget dåligt samvete. Bara en massa drömmar.

Jag hade tur som ung förortskickergirl. Det var inte ofta jag behövde drabbas av krossat hjärta (förutom när Ian Haugland träffade sin fru) så mina drömmar var liksom ljuvliga o många gånger gick önskningarna igenom.

Jo förresten. En gång hade min första kärlek en kort fling med en tjej i sin paralellklass men då kvistade jag till hans plugg, ställde till oväsen o slog sönder min hand i ett plåtskåp. Sen var det överstökat o vi kilade stadigt i fyra år till.

Peeeeter. Du var #1.

Nåväl, hur som helst. Nu lyssnar jag på alla smetiga ballader o tackar Blue, Boyz II Men, New Kids on the Block, Boyzone, Take That, Backstreet Boys m fl.





Uuuhhhhh. Skäms lite som gammal rocktjej från förorten. Tänk om jag visste då vad jag skulle tycka idag... HA HA.


Kommentarer
Postat av: Sjuvagnsmamman

Vilken boy-band ballad lyssnade du på under Carlos tiden? Räknas Bryan Adams som boy-band? "Everything I dooooooo, I do it for youuuuuuu!"

2009-02-25 @ 14:18:53
URL: http://blogg.passagen.se/sjuvagnsmamman/
Postat av: Fru P

7vagnsmamman, oj... nä då var det inte många ballader... mer Gypsy Woman. När jag hör den tänker jag på C för han har sjungit den för mig :-)

2009-02-25 @ 14:20:15
Postat av: DRC

Ljuvliga ungdom, vart tog du vägen?

Fast jag skulle aldrig vilja gå tillbaks asså, hajja om man skulle vakna upp och vara 15 år igen..... nu snackar vi ångest!

2009-02-25 @ 14:45:38
URL: http://www.rutigclown. blogg.se
Postat av: pangis

Men kära Fru P.. börjar man ana en ålderskris månne? :-)

2009-02-25 @ 15:42:55
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: pangis

BTW.. En annan börjar bli gamla för när dom där banden var poppis var jag redan vuxen!!! Ja t o m morsa.. suck.. jag var kär i Donny Osmond när jag var liten.. har ni överhuvudtaget hört talas om honom:-)

2009-02-25 @ 15:44:17
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Garbo

haha Pangis jodå Donny in my mind o Puppy Love ja jisses vad tårarna trillade fast egentligen var det annat som gällde för min del men jag var vansinnigt betuttad i denna Donny medans andra hade David cassidy på sina idolplancher...



haha ja du Fru P visst väcker vissa låtar minnen ibland ljuva...jag minns bay city rollers med sina fladderbrallor rutiga skjortor o scarfs..dans i mörka klassrum popcorn o läsk...och Björne snyggast i klassen som alla ville dansa tryckare med som körde ner sin iskalla tunga i min hals uäck! så var han inte så snygg längre...hahaha



/Pöss!

2009-02-25 @ 19:05:34
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: pangis

Garbo: Jag hörde den på radion i julas och jag kom i håg heeela texten:-) And they call it puppy loooooovvvveeee;-)

2009-02-25 @ 20:10:27
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: gävletjej

Lustigt, precis det här pratade jag med min 14 åriga son om idag, han som tror att barn bara har rättigheter och inga skyldigheter..Hur jag oxå ville "ha sportlov" bara sitta på mitt rum o göra det jag känner för, sova hela dagarna mm...Tyvärr fick jag inte det när jag var barn/tonåring heller (tror inte du heller hade fria tyglar)..Inte enkelt att vara vuxen och mamma...Hur jobbigt det är att alltid laga mat, fixa med räkningar, lyssna på ungars gnäll då "middagen är äckig", fixa, fixa fixa, hur jobbigt som helst ju, tvättstuga, storhandla, städa, vara kompetenst alert o duktigt på jobbet, snygg bra fru älskarinna mmm ..herregud, hur kan man ens klara av detta!!! Som sagt,,,min dag har varit pest..bara vägrade laga middag, men tacos kräver inte så mycket alls så jag fick det serverat (händer typ en gång på tre år!!!! nu ska jag kolla en grejj jag spelade in i dag på min enda semesterdag som startade vid kvart i sju med att köra sambon till jobbet o sen har det bara rullat på..Ska bli riktigt skönt att gå till jobbet i morgon o vila upp mig!!!! Ha en bra kväll....

2009-02-25 @ 20:39:25
Postat av: Fru P

Pangis o Garbo, hi hi jag var också vuxen när dessa band var poppis. Det är inte det jag menar. Jag gillar pojkbanden NU o inte då... då var det Mötley Crüe, Europe, Poison osv som gällde.



Gävletjej, hi hi. Du låter som mig. Jadu... ikväll hade jag en dust med min 6-åriga tjej också. Hon tror att livet är mkt enklare som vuxen - ack så feeeel hon har. Suck. Om de bara visste.

2009-02-25 @ 21:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0