What?


Vi håller ju på att sälja hus o skall snart flytta härifrån och jag har till och från känt mig lite sorgsen för vi bor ju så bra och ungarna har det ju så bra här på lugna gatan, nära kompisar, dagis och skola...

... men igår fick jag en sån där "jesus-kristus-du-måste-härifrån-snyting" när jag skulle ta mig hem på kvällskvisten.

Kom till stationen 20:00 på kvällen o skulle hoppa på bussen för att ta mig hem. Gick till hållplatsen där bussen skulle gå ifrån men det var helt öde så jag började fundera på om de där jävla lantisbussarna kanske bara gick en gång i timmen så jag kollade tabellen.

VAD FÅR JAG SE?

Jo, 19:30 gick sista rutten och efter det måste man åka... håll i jävla hatten... NATTBUSS!!!!!! Så efter halv jävla åtta på kvällen så går nattbussarna och de är bussturerna från HELVETET kan jag säga. Den går runt hela jävla bonnhålan innan man äntligen kan kliva av o komma hem.

INTE NOG MED DET!!!! Här låter det inte "pling" om bussarna när man trycker på knappen. Här låter det som ett nasalt  "yyyyyyy". Så jävla fult. Och bonnigt.

Det var en traumatisk upplevelse. Jag var helt knäckt. Men rätt så lättad ändå... för det var ju ett tecken! Ett tecken på att man inte kan bo här. Barnen måste få växa upp bland vanligt folk o inte bland bönder som går o gör NATT efter Bolibompa på kvällarna.


Weeeyyy.



Ps. Tack för så jättefina kommentarer om farfar. Det var fint o rörande på alla sätt. Ds.

Kommentarer
Postat av: anniskattis

...busturerna från HELVETET var ordet! ;-D



// Korr-Anna

2009-02-24 @ 14:14:14
Postat av: Sjuvagnsmamman

Kan bara hålla med!! Jag får värsta paniiiken av att sitta på dem. Ljudet från bussen utlöser enklare kräkreflexer inom mig. Ni vet det där pys-ljudet "pschyy" som den ger ifrån sig så fort den stannar. Har aldrig riktigt förstått varför den måste ge ifrån sig det där lätet!

2009-02-24 @ 14:56:46
URL: http://blogg.passagen.se/sjuvagnsmamman/
Postat av: Nellan

Så sorgligt. Men han verkar ha levt ett bra liv!



Kram på dig gumman

2009-02-24 @ 18:25:15
Postat av: Nellan

..och där kommenterade jag på fel inlägg så klart.



Men det där med nattbussen var ju också sorgligt.

2009-02-24 @ 18:25:58
Postat av: Fru P

Nellan, hi hi ja båda två är ju sorgligt faktiskt. Tack för omtanken söt.



7vagnsmamman, mmm o om du då kan tänka dig hur det är att åka NATTBUSS klockan 20:00 med "yyyyy" i jämförelse med att åka blåbuss i innerstan?



Anniskattis, tack för info!

2009-02-24 @ 19:46:40
Postat av: Malla

Det finns så mycket fina lägenheter i stan.. Fula också.. För den delen.. Men bussarna låter som bussarna ska iaf!



pOK



Mallahatarattåkakommunaltbralla

2009-02-25 @ 11:02:06
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0