Bra eller dåligt?

Morning y'all.

Undrar lite över träningen. Jag e ju så jäkla duktig om jag får säga det själv... men frågan är om jag är så duktig som jag tror. Kanske är mitt sätt att träna helt fel?

Det blir ju knasigt nu när man är varannan-vecka-förälder. Jag tränar STENHÅRT veckan jag är i stan, sen är det ingen träning förrän jag kommer in igen. Visst, jag tumlar runt med balettligan o städar villan istället men det blir ju ingen fokuserad träning varannan vecka.

Någon har sagt att det är BRA att kroppen får vila och att den får chockas efter vila. Men en vila på en vecka kan väl ändå inte vara bra? Jag befarar att den ihärdiga träning jag lägger en vecka helt puts väck försvinner den vecka jag inte tränar. Att den inte gör någon nytta typ.

Ahhhh jag låter som en gammal sam-tjej. Skäms.

När jag gick i gymnasiet så hatade vi sam-tjejerna. Det var de där hälsosamma, duktiga poppis-tjejerna med rosiga kinder o nya kläder. Medan vi gick ut o tjuvrökte på rasterna så satt dom o pluggade över en kaaaaaaffe i cafét.

Jag vill bestämt förklara för er att jag INTE är särskilt hälsosam, duktig eller poppis. Rosiga kinder har jag inte heller längre. De är bara fräkniga. Nya kläder????? MOOUHHHAAAHAHAHAHAAAAAA. Jo visst tjena.

Jag har bara bestämt mig för att behålla musklerna som jag äntligen fått.

Men hur gör jag det bäst?



Kommentarer
Postat av: Anki

Men lilla vän, inte behöver du oroa dig för att du tränar i onödan. Det är som sagt bra att ha vila mellan träningspassen, med du ligger ju inte på latsidan när du har balettligan, promenaderna är väl mer än tillräckligt varannan vecka..



Puss på dig min vältränade vän...

2009-01-28 @ 09:10:31
Postat av: pangis

Tur man gick ekonomisk..och rökte;-) Vad gäller träning har jag ingen aning för jag gillar bara sport..inte träning.. Men att själv ta hand om hus och tre kids är mycket träning i sig. DÄREMOT så vet jag att om man tränar mycket och vill att det ska ge resultat så måste man äta mycket. Om man inte äter massa proteiner förtvinar musklerna i stället för att växa och om man inte äter kolhydrater och fett har man ingen energi till att träna med och då blir det fel

2009-01-28 @ 09:42:16
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Fru P

Pangis, darling. Jag har varit duktig de senaste månaderna o TILL OCH MED dricker protein shakes efter varje träningspass. Och jag har faktiskt märkt resultat! Musklerna har börjat att synas :-)



Ankan, gos. Skönt att ha någon att träna med då o då!! Ser fram emot nästa gång vi kör. Puss.

2009-01-28 @ 09:47:29
Postat av: Anders Ingvar

Ingen träning är av onödig eller bortkastad!

Så det så.



2009-01-28 @ 11:59:24
Postat av: pangis

Snyyygt.. Själv konstaterade jag hängfläsk på rumpan igår..iiieeeekkk Kan man skjuta bort sånt? :-)

2009-01-28 @ 12:36:43
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Malla

Ta fram Fonda´s gamla träningsvideo och träna järnet med kidsen.. Skitkul! Ta även frm en Qi-gong video.. Så jävla roligt att träna med ungarna.. Hahha.. Vad rolig ma ser ut! Ungarna också!



Pok



Malladuärduktigbralla

2009-01-28 @ 16:34:50
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0