God fortsättning!

Jul o nyår är över. Lite skönt kan jag tycka. Nytt år, nya tag är det som gäller för Fru P nu.
Bjuckar på en liten snabbresumé av min julledighet i form av bilder.
Må solen lysa på er allihopa. Hörs snart igen.



Dagen före dopparedagen - marsipantomtar gjorda av Fru P o balettligan.


Balettligan på julaftonsmorgonen. Tomten gav dom varsina tofflor som paket i strumpan.


Mera paket.


Först lite fika när alla hade kommit.


Sen blev det Kalle men inte för alla :-( Jag, syrran o faster L svettades i köket.


Sen äntligen julmat. Det var SATANS gott allting. Fru P = mätt efter 10 minuter.



Syrran o min älskade svåger.


Farsgubben.


Min snygga kusse.


Tomten o Lilla Hon.


Lilla Hon med sina nya vingar.


Kusse med Fröken Mitten.


TP är en självklarhet på julaftonskvällen.


Två coolingar.


En helt normal faster ;-)


Min vackra höggravida syster.


Min farbror med immiga glajjer.


Pyjamas på. En trött o julglad Äldsta.


På väg till Karlskoga på juldagen. Jeppe med kaffe o ratt.


Fru P.


Hos morsan blev det julafton igen och här stoltserar Lilla Hon med en alldeles egen dockvagn mormor givit henne.


Fröken Mitten o Äldsta blev lyckligast över sina KRYPANDES My Little Ponys som även kan prata... mormor kan hon!


God jävla middag. Kalkon, potatis, sås, gele o brysselkål. Fy fan va gott. Kunde ätit ihjäl mig...


Plastsyrra S, svåger J o så min syster som gör en konstig min.


Mina plastsvågrar P o R. Fina killar.


Lilla plastis.


Mr G o morsan.


Svåger J o "blöt fis".


Berta o Torsten.


Köra traktor är ett MÅSTE när man är hos mormor o G.




En stolt mamma med världens sötaste lilla Fröken Mitten.


Puss!

TACK ALLA INBLANDADE FÖR EN HÄRLIG JUL!!!!!!

Sen blev det nyårsafton...


Tre klänninklädda fröknar i väntan på gästerna.


Jeppe, Anko o R. Förrätten avklarad.


De små fick goda spett. Här är Äldsta med sin polare L o hennes lillebrorsa M.


Fröken Mitten o Lilla Hon.


Film o godis för barnen...


... medan deras föräldrar blev allt mer vindruckna ;-) Jeppe o Anko.


R o Fru P. Mooooooogna.


Anko o hennes vackra dotter L.


Jag o min vackra dotter Fröken Mitten. Moooooogna.


Jeppe o en vacker Lilla Hon.


Dags för champagne!











GOTT NYTT ÅR!!

Tack Anko med familj för att ni förgyllde vår Nyårsafton.








Kommentarer
Postat av: Malla

Härliga, braiga Fru P & J...



Ni borde få något slags pris för allt ni fixar med varandra och för era barn...



Precis allt det ni faktiskt fixar.. Är allt jag strävat efter sen jag skilde mig... Jag fäller en tår av ren gljädje för era barns skull!



Glöm inte vad ni faktiskt gör.. Fast vem som helst kan fatta att ni båda her det tufft emellanåt!



Pok



Mallavilljuocksåmendetgickåthelvetebralla

2009-01-02 @ 13:33:12
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: Fru P

Oj oj oj Mallabralla. Nu blev jag lite tårögd. Tack va fint sagt...

2009-01-02 @ 14:51:26
Postat av: mallis in real life

Ni verkar ha haft en finfin jul och ett finfint nyår. Tänk vad lyxigt att få fira med sina nära och kära. Är lite avis faktiskt. Du och Jeppe kan vara mycket stolta över era vackra och supergulliga ungar.



Håller med Malla oxå.



Kram på dig

2009-01-02 @ 14:54:00
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Garbo

Tänkte samma här..Hur klarar ni det??

fantastiskt av er att kunna fira nyår ihop och träffas för era goa gryns skull.



Fortsätt så och ha nu detta å som en ny fräsch start på era skilda liv.



/KRAMAR!

2009-01-02 @ 17:50:10
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Alexandra

Man läser, tittar och blir berörd av er fina familj!



Många i er situation beter sig enbart egoistiskt medand den andre parten får ta d som blir över typ. Barnen,dom står med varsitt ben hos båda färäldrarna, helt ovetandes och förvirrade om vad som kommer hända!



Jag tycker ni verkar sköta det här så otroligt bra som man bara kan! Ändrar minsta möjliga så barnen får ha kvar sina normala liv sågott det går! Stor GULDSTJÄRNA till er två föräldrar som verkar ha förstått att det viktigaste i en separation är att låta barnen komma i förstahand och att aldrig låta dom se och hör föräldrarnas evetulla tjafs.

Att ni firade jul o nyår tillsammans som ni brukar är ju toppen, GULDSTJÄRNA där med!

Nu ser barnen att ni fortfarande kommer överens så då kommer situationer som; "jag vill inte bo hos mamma för mamma är ledsen" aldrig behöva diskuteras med dom små!



Oj Oj, blev invecklat skrivet det här men jag tror nog ni förstår vad det är jag vill få fram!



Jag vill även Önska er alla FEM en riktigt god fortsättning på det nya året2009. Må lycka och Glädje följa er!!!



Kram //Alexandra



Jag kan tänka mig att man är livrädd för att man ska såra någon i en sådan här separatin,allrahelst när ni verkar komma så bra överens samt har era tre töser ihop.Fortsätter ni som nu blir det nog inga som helst problem för er, tror de kommer fixa sig alldeles galant!

2009-01-03 @ 01:20:18
URL: http://Nennesblogg.webblog.se
Postat av: lillasyster

tack själva för en underbar julhelg fam. sjödin!! älskar er o saknar er redan! vill ha julafton igen.

2009-01-03 @ 11:31:24
Postat av: Fru P

Wow. Tack snälla ni för så fina ord o för sån härlig pepp... det är ta mig tusan inte enkelt detta men vi kämpar på...



Stor kram till er alla.

2009-01-03 @ 14:59:20
Postat av: pangis

Jag håller också med.. Det är tufft men det går faktiskt! Jag har själv i många år firat storhelger med vänner, familj och exmannen. På ett sätt blev det enklare för vi "slapp vara gifta" och kunde vara vänner elelr familj i stället. Man får mycket tillbaka om man gör som ni gör och som vi gjort och jag om någon vet vad tufft det kan vara ibland..



Det finns skillsmässor som faktiskt är bra och där alla går ur den som vinnare .. till slut! Kram och keep up ni båda! PS dom där tre.. wow vilka pinglor dom kommer att bli om några år.. :-)

2009-01-03 @ 20:11:33
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: A

Vilken underbar jul- och nyårsledighet du verkar ha haft.

Och vilken fin familj du har.

Döttrarna är ju söta som, jag vet inte vad. Riktiga gobitar.

Hoppas 2009 blir ett fint år för dig!

2009-01-03 @ 22:35:33
URL: http://minsoffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0