Hur mycket kan man stå ut med?

Jag blir ganska ofta nu för tiden imponerad av mig själv och hur mycket mitt psyke och kropp står pall. Det har den senaste tiden varit rätt tufft att heta Fru P må ni tro och många käpphelveten har suttit i hjulet.

Hur mycket orkar man? När tar det stopp?

Jag har verkligen fått känna på hjärtesorg och smärta de senaste dagarna. Idag var det dags igen för mig o Äldsta att ryka ihop. Jag vill inte gå in på detaljer men fyyyyyyy faaaaaan vad jag önskar att allt bara vore tipptopp och harmoniskt. Jag vill inte att hon skall gå omkring och må dåligt.

Min lilla snäcka.

Tack för allt skönt pepp och stöd ni givit mig. Det betyder OERHÖRT mycket ska ni veta. Jag är i STORT behov av allt stöd jag kan få nu känner jag. Jag har nerverna lite utanför kroppen o minsta lilla får mig att attack-gråta eller attack-skratta. Känner mig labil och helt tokig ibland.

Nåväl. Klockan är mycket och jag måste gå o försöka få lite sömn innan det är dags att gå upp igen o vara den där underbara, tålmodiga, snälla och fina mamman.

Bjuckar på några bilder från mina senaste dagar med balettligan.

Säger som jag alltid gör - Vad jag älskar er, ungjävlar!


Fredagkväll = biff, pommes o Lohmanders bea. Vi hörs!


Fredagkväll = paaaaaaaarty!


Fredagkväll = alla glada o nöjda!


Fredagkväll = som sagt, alla glada o nöjda!


Fredagkväll = Let's Dance är givet!


Fredagkväll = somna i mammas knä...

Hoppades förresten på Kitty i fredags. Men guuuuud vad jag skämdes. Vad håller hon på med? Usch usch usch. Nä hejja stora, starka Magnus eller Laila Bagge! De var grymma.


Lördag = mysmorgon! Tänk er en liten varm, len gosgurka som kryper ner under täcket med kalla små fötter. Fatta hur ljuvligt det är!!!



Den här lilla saken doftar GODIS. Jag kan sitta o lukta på henne i timmar!!!


Lördag = kalas hos min kusse i förorternas förort. Här är Lilla Hon med sin syssling Maddis.


Lördag = som sagt kalas hos kussen. Här är hon med sin sambo The Hobbysnickare.


Lördag = kvällspromenix. Fröken Mitten i sin bästa pose.


Lördag = som sagt kvällspromenix. Fru P o Lilla Hon.


Lördag kväll = "dega"


Lördag kväll = Äldsta gör bakverk o säljer dyrt. Den här bullen kostade 5 spänn!


Lördag kväll = alla bakverk. Bulle, lussekatt, ballerinakaka, marsipanorm, våffla, tårta, småkakor...


Lördag kväll = bad innan läggdags.


Söndag = baka RIKTIGA bullar!




- Hej jag heter Lilla Hon o jag bakar med ansiktet.


Tråkigt gott.


Söndag eftermiddag = bjuda granntjejen på bullfika.


Fröken Mitten i sitt esse...


... så full av jävelskap o bus...


... att ni inte kan ana...


... gudars!


Söndag kväll = gosa i mammas o pappas säng... hur tror ni det slutade? Jo, i tårar såklart.


Måndag morgon = två vi-hatar-att-vakna-på-vardagsmorgnar-tjejer! Jesus så svårväckta. Varför inte på helgerna??


- Iiiiihhhh vill inte gå uuuuuuuupp mammaaaaaaaa!


Måndag kväll = måla naglar o fläta hår.


Tisdag morgon = lockigt hår...


... som favorittjejen i plugget. Viktigt det där...!


Tisdag kväll = Fru P i skrivande stund. Mer död än levande.


Natti natti.




Kommentarer
Postat av: Magnus

Vet ju inte alls vad som hänt mellan dig och dotra. Kan bara dela med mig hur lill-tjejen regerade när jag brejkade med hennes mamma; hon var lack ett helt år. Förbannad var bara förnamnet. Hon visste inte vad hon skulle göra av all ilksa. Jag försökte förklara att hon fick vara lack på mig, men det ville hon inte. Hon la all ilska på tandläkaren(!). så kan det gå...Poängen är att reaktioner måste komma, det är bättre att det kommer ut än att det blir kvar inom en. Kolla bara in mig...

2009-01-20 @ 23:26:34
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Garbo

Ja det kostar på tålamodet att vara förälder,fanns stunder jag velat sälja sonen på Blocket hahaha fast bara när han va liten icke nu! Han e så go och förståndig.



Tjejjer och frigörelse säger jag bara,detta är nog bara en försmak utav vad du kan vänta dig i tonåren,kanske detta tillfälle är till att härda dig för du kommer inte ens kunna pusta mellan årgångarna på dina töser i den beryktade balettligan ;)



MEN! det går över...Tack o lov.



Kram lilla Mamma P :)

2009-01-21 @ 09:15:39
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: pangis

Magnus är som vanligt klok som en bok.. Garbo med.. så jag har inget mer att tillägga mer än att det är sunt av ett barn att reagera! Friska sunda barn reagerar! Plus att din fröken närmar sig 6 årsåldern och om jag inte minns helt galet var det en period med små trotutbrott igen:-) Jag tycker du gör ett strålande mammajobb! Helt enkelt strålande..! Kram tjejen!



PS.. Macens liltleje tycker jag är en härlig jänta.. förbannad på tandläkaren ett helt år:-) Underbart!

2009-01-21 @ 09:42:09
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: jama

Vad jobbigt med sådana dispyter....men det hör ju uppväxten till liksom..man bävar lite för vad som komma skall.



Annars måsta jag säga att shit vilken energi du verkar ha med tjejerna, mkt gjort där i helgen! Nybakade bullar oxå. Mumsigt värre! Gick faktiskt förbi er i söndags (eller ja, baksidan/gaveln av huset). J skulle leka med en av dagiskillarna i Furuhäll :)



Vad kul den där leran såg ut. Vad är det för nåt?? Vi har insett att vi SUGER på att sysselsätta barnen med diverse pyssel....



Kram på dig från en annan trötter

2009-01-21 @ 12:46:21
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag läser och lider med dig, måste va tokjobbigt med såna dispyter mor och dotter emellan. Men som andra kloka själar skrivit så är det nog ett normalt sätt för barn att hantera situationen ni är i just nu och det är säkerligen bara en fas dotter din behöver gå igenom. Är ju bra att hon tar ut sin ilska istället för att hålla det inom sig, tro mig. Jag har själv hållit saker och ting inom mig alldeles för länge och tillslut kan det vara fösent att reda ut saker o ting då det bara blir jobbigare allteftersom problemen växer inom en.

Tråkigt att det är du som verkar vara den som får ta det mesta men du får ha i tankarna att det säkerligen snart är över!

Som vanligt underbara bilder på dina fina barn, ni ser ut att ha det så mysigt tillsammans och du verkar vara en riktig toppenmamma! Tänk på dom här underbara stunderna så ska du se att du tar dig igenom det här! Kram till dig FruP!

2009-01-21 @ 23:57:05
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Fru P

Åh... tack snälla ni... ni är alldeles underbara.



Stor kram från en utmattad Fru P

2009-01-22 @ 08:06:08
Postat av: Nina

Får ont i magen när jag läser här. Får först o främst dåligt samvete (för presentkortet jag bara glömmer att skicka hela tiden) för att jag inte varit här o tittat till dig. Jag har ju så jävla fullt upp med en krävande bebis....



Älskling, vi måste ses.... jag vill finnas där o lyssna på dig o allt som hänt! Jag vill finnas där och se om jag kanske varit med om samma kan stötta dig i form av "sådär var det för mig oxå men det går över o bli bra allting".



Hjärtat ska vi ses?? Orkar du? Vill Du? Hinner du? Så fixar vi till en dejt....



Vill krama dig!



Puss love Ninis

2009-01-22 @ 08:19:37
URL: http://niiinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0