jsgieorwåvm4it+o9


För en tid sedan berättade en mamma på Fröken Mittens dagis för mig att hennes barn kommit hem o berättat att Fröken Mitten skall flytta.

- Har Fröken Mitten berättat det själv? frågade mamman
- Nääää det berättade Tönt-Olle, sa barnet.

Okej måttet är så jävla rågat. Ser framför mig hur Fru Präkt dukat upp helylle middag åt sina fula söner och efter middagsbönen tittat allvarligt in i pojkarnas ögon och sagt:

- Hörni baaaaarn. Nu är det så att Fröken Mitten, Äldsta och Staaackars Lilla Hon ska flytta. Jaaaa, det kan gåååå så illaaaaa förstår ni. Alla är inte lika perfekta som oss. Det ääääär inte alla föräldrar som håller ihop som jag och er pappa göööör. Även om jag förstår att pappa knullar med andra på firmafesterna så håller jag ihop den här perfeeeekta familjen och även om jag e ful som stryk o helt saknar smak o tycke så äääär jag en perfekt mor för jag ääääär ute o grillar korv oavsett vääääder och jag ääääär så duktig som stoppar min korv själv. Jaaaaaa så äääääär det pojkar. Oj oj oj så tooookigt det kan bliiiiiiiiii...

Tönt-Olle är fyra jävla år. Klart som kristall att han går omkring med sina fula brillor på dagis o berättar för alla som en jävla skvallerkärring att Fröken Mitten skall flytta.

Vad har han sagt till Fröken Mitten då?

- Duuuuuu, du ska flyyyyyytta. Det har min perfekta mammaaaa sagt faktiiiiiiiskt.

Fröken Mitten har inte råkoll på detta. Hon vet att något håller på att hända. Hon vet att vi försöker sälja huset men hon glömmer bort det lika lätt. Hur kul är det att andras jävla snorungar uppdaterar henne om HENNES liv?


Blir så jävla förbannad.

Vad ska jag göra?

Hugga tag i Fru Präkt o fråga va i helvete som pågår uppe där i sega kolan?
Hur tänker hon? Tror hon att hennes fyraårige felknullade *ooops sorry det där var under bältet* son fattar sånt här?



Arrrrrggghhhhh!

Kommentarer
Postat av: gävletjej

Det verkar som om hon har ett betydligt tråkigare liv än du...så gläd dig för det..har själv varit i samma situation, "men för i helevete..lev ditt eget liv din j-a subba", vill man ju bara banka in i henne, men det hjälper inte..jag tror du hanterar det bättre än vad jag gjorde...jag tog åt mig så det stod härliga till och försökte kompensera mitt dåliga samvete mot mina älskade ungar, försvarade deras värdelösa far (jag hade en sån x-man) försvarade dagiskärringarnas kommentarer och grannars och släktingar och vänners ja hela j-a världen kommentarer....beskydda så bäst det går men livet är hårt och jag tror ibland att det är bäst att låta barnen ta en del smällar nu, det går inte att skydda dem..Ha det bäst /kram H

2009-01-29 @ 21:35:57
Postat av: Anonym

Fy fan (rent ut) för folks korkade kommentarer.

Hur tänker man när man pratar om sånt med sina barn.

Hoppas Fröken Mitten tog det bra. Eller blev hon ledsen?

Minns när jag var nyseparerad och en väldigt gift arbetskompis himlade med ögonen och kläckte ur sig att hon skulle minsann aaaaaldrig kunna vara utan sina barn varannan vecka.

Hallå?!?! Jag har väl för fan inte heller valt att vara utan mitt barn utan jag valde att inte leva med hennes pappa.

Om jag var du skulle jag nog fråga Fru Präkt vid tillfälle varför hon diskuterar ditt/ert privatliv med sina barn.

2009-01-29 @ 22:12:52
Postat av: A

Fy fan (rent ut) för folks korkade kommentarer.

Hur tänker man när man pratar om sånt med sina barn.

Hoppas Fröken Mitten tog det bra. Eller blev hon ledsen?

Minns när jag var nyseparerad och en väldigt gift arbetskompis himlade med ögonen och kläckte ur sig att hon skulle minsann aaaaaldrig kunna vara utan sina barn varannan vecka.

Hallå?!?! Jag har väl för fan inte heller valt att vara utan mitt barn utan jag valde att inte leva med hennes pappa.

Om jag var du skulle jag nog fråga Fru Präkt vid tillfälle varför hon diskuterar ditt/ert privatliv med sina barn.

2009-01-29 @ 22:13:05
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Det finns fan folk till allt. Vilken jäv-a su--a! Vissa saker har folk inte med att göra och vissa saker diskuterar man definitivt inte med sina barn!

Du kan ju trösta dig med att hon säkerligen är SÅ missnöjd med sitt eget liv så måste gotta sig i andras.

Du verkar ju vara en tjej med skinn på näsan så tycker du ska ifrågasätta hennes handlande när tillfälle ges!

Tills dess så kan du glädja dig med hur bra dina barn har det som trots omständigheterna mår bra och har superduper föräldrar som gör mer än allt för att allt ska vara som vanligt, något som hon säkerligen inte skulle sköta lika snyggt. Det sticker väl i ögonen när hon ser att ni kommer så bra överens du och exet när hon antagligen inte ens gör det som gift!



Oj oj, skulle kunna skriva en hel bok om det här. Blev så förbannad!

Aaaaagh, jävla idiot!



Men stor KRAM till dig och balettligan!

2009-01-29 @ 22:35:07
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/
Postat av: Anki

Så så gumman, tänk så här.. Det är inte hela världen. Dina barn förstår mer än vad du tror, att dom ska flytta är dom nog fullt medvetna om, kanske inte från den lilla håla som bara en massa muppar bor i men ändå. Så här har det ju varit ett tag nu... Dom kommer att tacka er en dag för att ni gjorde det här, och för att dom slipper människor som fru präkt.. Visa att du är den coola människa som du faktiskt är, och bry dig inte. Vem har det mest tragiska liv, Du eller fru Präkt? Både du och jag vet svaret på det!!



Puss på dig, Love U!

2009-01-30 @ 08:23:28
Postat av: Garbo

Jaha nu ska vi se vad jag har att komma med ;)

För det första barn pratar heeeela tiden och det kan ju faktiskt vara så att Frk Mitten har sagt på dagis att hon ska flytta och sen är orosmolnet igång och far än hit o dit och folk börjar prata,Olle kanske har frågat hemma om Frk Mitten ska flytta och Fru Präkt kanske har försökt förklara att kanske det är just så.

Man ska inte dra förhastade slutsatser är mitt råd dåra...

Även om Fru präkt retar gallfeber på dig ;)



Lugnande Kramar

2009-01-30 @ 08:29:28
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: pangis

Du ska lungt och sansat prata med fru Präkt och berätta att du hört vad hennes son sagt. Plus att du ska meddela att detta var mycket olyckligt eftersom din dotter inte är helt insatt i turerna än. du ska "fortfarande lika lungt och sansat" Be henne att inte prata om er flytt eller skillsmässa inför sina barn eftersom dina då kan fara illa och det är något du vill prata med dina barn själv om. Inget dom ska behöva få höra från andra barn. Det borde göra susen. Med lungt och sansat menar jag lungt, sansat och ISKALLT!! Mördarblick på men lugn röst.



Men du får inte nonchalera det här, hon bör få veta vilka konsekvenser det blivit av det här.



Jag tycker att hennes agerande har varit fult man pratar inte inför sina barn man tänker lite längre än vad näsan räcker! Trevlig helg gumman

2009-01-30 @ 09:46:56
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Fru P

Vad härlig ni är allesammans! Tack för kommentarer.



Undrar bara - kan man maila Fru Präkt?? Jag har inte samma tider som henne på skola o dagis så vi möts sällan (tack o lov). Jag tillhör ju dem som lämnar i grisottan o hämtar sent. Hon har sina barn på dagis en kvart för att hon är så braaaaaaa.



2009-01-30 @ 10:05:05
Postat av: pangis

Ja det går utmärkt att maila.

2009-01-30 @ 10:17:09
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Observer

Vem sa vad till vem egentligen?

Snacka om fördomar...

2009-01-30 @ 22:56:44
Postat av: Malla

Skjut käringen..



Så´nt där har jag noll tålamod med..



Pok



Mallaskrämskitenurkärringenbralla

2009-01-31 @ 15:17:36
URL: http://desperatenotwives.blogspot.se
Postat av: Fru P

Observer, guuuu va otäck du är... vad vill du?

2009-01-31 @ 16:03:48
Postat av: Mia i Gävle

Hon är skitdum.. fru Präkt, alltså.. men såna finns överallt.. den här kommentaren fick jag 1996, när jag skilde mig..

- Ja, en sak är ju positivt med aalla som skiljer sig, det är att vi som håller ihop, blir ändå starkare tillsammans...

Ja, eller hur?! Vi var i alla fall inte otrogna mot varandra som DOM varit.... Konstiga folk är

Men du...... Lilla pojken.... det är INTE hans fel, att Fru Präkt är hans mamma, kom ihåg det när du träffar honom... kanske inte lätt, men du är den kloka i detta!!!



KRAMEN

2009-02-03 @ 08:49:02
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: Fru P

Mia, SJÄLVKLART är det inte Olles fel. Jag gillar den där ungen o han gillar mig. Men hans mamma kommer jag aldrig att gilla o det ska bli såååå skönt att flytta från gatan (när det nu blir) så man slipper se det där präktiga ansiktet..



Men hon har fina barn. Det är jag som när jag blir upprörd, använder knasiga ord :-/

2009-02-03 @ 09:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0