Uppåttjack!

Så heter en av mina playlists på Spotify btw.

Nåväl, det är inte Spotify eller playlists jag skall prata om nu. Idag vill jag dela med mig av småsaker som gör mig glad. Sedan ca en vecka tillbaka har jag noterat små, små saker som gör mig glad.

Ja ja, visst blir man helt sjukt glad av överraskningar, av att få shoppa ett par nya G-stars, av en fet skatteåterbäring eller av att ungarna säger söta saker o gulligull. Men jag snackar om småskit, saker som andra kanske inte alls tänker på men som jag blir mysglad av.


1)

Igår morse när jag gick igenom den där vidriga, skitiga gamla t-centralen i vanlig ordning så började jag dumle åt tulpan-reklamen som rullade på en sån där JCDecaux skylt ni vet.


SHIT VA JAG GILLAR TULPANER!


Jag är ingen blom-tjej egentligen men jag barnsligt förtjust i tulpaner. Helst vita. Men blandade färger är inte heller dumt. När jag var i Amsterdam förrförra gången så köpte jag hem en jävla massa lökar och satte dem lite överallt på tomten... när de börjar komma upp ur jorden år efter år så mår jag fan toppen!

Det händer rätt ofta så här års också att jag köper ett par-tre pkt tulpaner på Ica när jag ändå handlar. Sätter ihop dom i en fet vas och SCHMACK rakt upp o ner på matbordet. Så jävla snyggt.

Okej det var en gör-fru-p-glad-grej. Tulpaner asså. Makes me smile.


2)

Visst finns det en UPPSJÖ av låtar som man bara vill hoppa o studsa till. Men det finns EN låt som gör att jag dumler och som gör att det känns som att jag går på små rosa moln. Jag MÅSTE lyssna på den varje morgon på väg till jobbet för då vet jag att dagen kommer bli kanon...

... "Close to me" med The Cure. 

VI HÖÖÖÖÖÖÖRS!!



Lyssnar på den även nu i skrivande stund och jag sitter och dumler nu också. Asså hur Robban andas o har sig i låten e helt sjukt coolt. Han har små grejer för sig genom hela låten som gör att man inte kan annat än att dumle. Låten saknar junte heller rytm o ös.

Ytterligare gör-fru-p-glad-grej: "Close to me" med The Cure. Try it - you'll love it.


3)

Okej. Jag e helt sjuk i huvudet men jag blir mysglad när det ligger reklam i brevlådan. Jag har nosat i ämnet tidigare (Sverige-häftet) men gör det igen. Jag snackar inte ful-reklam i form av ihopvikt Lidl-reklam eller liknande. Nej, jag snackar om exempelvis Sverige-häftet, Ikea-/Mio-/EM-kataloger, BR Leksaker-/Toys r us-kataloger, Cervera-/Duka-reklam, Jysk-/Rusta-reklam, eller typ Guldfynd-reklam. Sånt gillar jag att bläddra i!! Då myser jag. 

Ofta görs detta på diskbänken när jag lagar mat. Det går ju rätt snabbt att bläddra igenom de flesta av dem och när man väntar på att vattnet skall koka upp så är det perfa att ha detta tidsfördriv. 

BLIR TOKIG PÅ JEPPE NÄR HAN SLÄNGT REKLAM! Då får han skäll. Eller fick iaf.

Där hade vi en till gör-fru-p-glad-grej. Reklam asså. Pssssyyyyychooooo.


4)


Något jag också gillar och som gör mig glad oavsett när o var är beröring. Jag gillar när folk tar på mig har jag märkt. Det räcker med en klapp på axeln eller bara att någon lägger handen på min arm. Vi svenskar har så svårt för att ta på varandra, många ryggar ifrån om någon håller om. Det gör inte jag. Jag myser då. Kanske dumler jag också. Jag tycker att alla borde ta mer på varandra, krama varandra och bara klappa på varandra lite oftare.



En ny tjej på mitt jobb lägger ofta handen på axeln och ger ofta bort kramar. Det är så himla mysigt. Hon kanske bara vill fråga mig något o istället för att bara gå fram o babbla så klappar hon om lite o sen frågar. Gulligt. Mysigt. Fint.

Mer sånt tack. MER VÄRME ÅT FOLKET!


5)

Sista gör-fru-p-glad-grejen för idag får bli... och varning nu för detta är verkligen något jag skäms lite över, något som jag aldrig i hela livet kunde tro om mig själv... men... att efter en storstädning sätta sig ner med en bytta glass framför tv:n. Det är fan inte dumt.

Jag har dragit ut varenda möbel, dammsugit överallt, bäddat om alla hundrafyrtio sängar, badat alla ungar, torkat av alla ytor, hängt och tvättat sextiosju tvättar och när jag tittade i frysen så hittade jag en halv Texas Pecan. Hällde upp en fet cognac och satte mig med mina värkande fötter i soffan. 



Dumlog jag? Öhh ja. Jag var så jävla nöjd med mig själv att ni inte kan ana.

Tänk att man kan njuta så av att egentligen bara vara helt slut.

Glass + cognac = belöning för hårt slit. Bra skit.






Näääää hörni. Va fan gör jag vaken 23:11 när jag e trött som ett as? Jo, jag har ju lite cognac kvar och så några bloggar att läsa. 

Sen natti natti.









 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha jag e för tokig ja! Läste DUMMLE och inte DUM LE' och trodde jag missat nått nytt coolt uttryck hahaha ;)



Visst e det skönt att man kan bli glad av så lite,idag plingade det på dörren när jag slogs som mest m symaskin o tråd och in kom grannens härliga tjejjer i 7 årsåldern och genast blev jag glad och fick skratta :) Härligt!



/Kram från garbo on the job

2009-01-18 @ 17:09:11
Postat av: Cian

Tulpaner blir jag också glad av...Har en fin bukett på köksbordet hemma just nu...



Hmm har du balettligan den här veckan eller är du i stan? Vill träffas ju..saknar också



Pöss

2009-01-19 @ 09:14:17
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Mia i G'ävle

Du är värd varenda droppe Cognac!



Själv köper jag en bukett tulpaner varje måndag och sätter på mitt rum på jobbet, det är så fint!



Ha en bra veckA!

2009-01-19 @ 11:29:42
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: jama

Jag lästa oxå först dummle..o fattade ingenting. Som GArbo skrev "trodde jag missat nåt cool uttryck" Ha ha ha. Sen trodde jag nästan du skulle ha en tävling längre ned hur många ggr du just skrivit det ordet. Ha ha ha. Jag är knäpp!



Men du har rätt i det du skriver. Och vem FAN är inte nöjd med sig själv efter en storstädning! Eller av att bara ha badat ungarna! ;)



Btw så fick jag en STOR bukett tulpaner i blandade färger med lite långa "strån" i från några tjejer på jobbet i fredags. Blev jag glad eller blev jag. Skitfina verligen!!



Nähäpp, jobba jobba jobba.

Kram

2009-01-19 @ 13:23:52
URL: http://jama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0