Vad är det med människor?


När man åker ful-tåg till o från jobbet varje dag (varannan vecka) så slutar man aldrig att förvånas. Det KRYLLAR av skumma typer... på t-banan, på Centralen, på perrongerna och på tågen. Den ena är värre än den andra.

Jag kan ibland bli rädd. Vad är det för fel på människor? Vad har de för bakgrund? Var kommer de ifrån? Vad har de för sociala nätverk? Familj?

I morse i Kungsängen klev han på igen. Det är tredje gången våra ögon möts. En kille runt 40, bock-skägg, ring i öronen, mörka ögon. Ser lite knutte-aktig ut. Både han o jag reagerar för det är som sagt tredje gången vi kollar på varann. Han sätter sig PRECIS på samma ställe, dvs gruppen framför mig, snett mittemot mig.

Jag märker att han stirrar o när jag tittar på han så ser han så där MÄTT o BELÅTEN ut. Det typ står "tjeeeeeeeena gullet... du kollar in mig nu vaaaa?" i hans ansikte. Han har ett leende som Jokern i Batman. Belåten helt enkelt.

Han ser rätt cool ut så jag blir inte sur o irriterad utan mest lite fnittrig.

Jag kan dock inte sluta tänka "vad är det med honom"? Och "vad tror han"?

Han kliver av i Sumpan o blicken han ger mig när han kliver av säger "vi ses igen gullet - var så säker"!


På vägen hem idag så sitter Häxan Surtant mittemot mig (ja hon var ju tvungen att sätta sig PRECIS mittemot även om det fanns huuuuur många lediga platser som helst). Jag drar ihop benen lite demonstrativt så hon skall märka att jag måste ANSTRÄNGA mig och sitta OSKÖNT för att hennes fläskiga ben skall få plats.

Hon stirrar så ögonen håller på att hoppa ur skallen hennes. Jag sitter där i godan ro, med dunjacka o mössa nerdragen så långt jag kan för att slippa se så mycket av na. Hörlurar i. Messar lite. Varje gång jag tittar upp så sitter hon där o TOKSTIRRAR på mig. Helt utan vett!!!

Jag stirrar tillbaka en massa gånger men hon viker inte blicken en sekund. Hon snörper däremot ihop munnen ÄNNU mer o ser väldigt illa berörd ut. Hon tittar upp o ner på mig. Kollar in mina svarta naglar, kollar in min mobiltelefon, kollar in mina baggy brallor, mina skor. Upp o ner. Ner o upp.

KÄRRINGJÄVEL. Vad vill du????????

Kommentarer
Postat av: Cian

Såååååå skönt att åka bil :)



Hej söt...Hur mår du?



Pöss

2009-01-16 @ 07:33:13
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Anki

Du är så jääääävla rolig... Ha,ha,ha..



Jag känner igen mig, och det är så skönt att det finns normala människor som du och jag. För från vilken planet dessa människor är undrar man ju!



Puss på dig mitt hjärta!

2009-01-16 @ 09:03:53
Postat av: Fia

Du e ju underbar....för inte kan det vara fel på oss..vi ser ju helt normala ut i andras ögon!! Men Alla andra...dom ska vi inte tala Om!!!

Trevlig helg, söta du!!!

2009-01-16 @ 09:19:26
Postat av: jama

Ha ha ha. Du slår huvudet på spiken, eller va säger man. PRECIIIIIIS sådär tänker man när man pendlar, iaf i Sthlms regionen ;)



Ser du De halvt Dolda, på SVT? Igår var det en tjej som satt på tunnelbanan och det kom fram en idiot kärring o satte sig mittemot o va sådär allmänt strange. Hi hi. Jag tänkte då att det där är så vanligt "där inne". Och så skriver du om det idag. Hi hi. Lustigt.



Och dit vill du flytta?? ;-)



Trevlig helg sötis

2009-01-16 @ 09:34:41
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Garbo

Säger igen att fy fan va skönt att slippa alla kollektivmänniskor ;)



haha snubben m bockskägget tror ju han har halva inne ju hahaha

Visst e det läbbigt att mötas med blicken gång på gång och man vill ju ingenting! men han kanske tror det...fan va jobbigt!

Det blir som en magnet sker automatiskt.



Stirriga damen kanske hade målade ögonlock och satt o blunda ;)



Hem till balettligan idag va?

Ha en fin helg!

/Kram

2009-01-16 @ 09:46:10
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: pangis

:-) Ja man upphör aldrig att förvånas! Kram o trevlig helg tjejen!

2009-01-16 @ 18:10:56
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Anonym

Tja!

Jag bara älskar din blogg, du verkar hur kul som helst...Synd att jag har flyttat från Sthlm för typ tio år sen.... vi är så lika ...keep up the good writing...helena

2009-01-16 @ 19:34:21
Postat av: gävletjej

Redan skrivit kommentar ju tre ggr, skit att det aldrig funkar..

Du är så kul, jag bara älskar att läsa din blogg!!! Jag känner igen mig i ALLT förrutom att min balettliga består av en tjej..o en kille som inte riktigt är balett grabb :) Hursom, keep up the good writing... hade jag inte flyttat från sthlm för typ tio år sen hade vi nog varit kompisar.. Ha en bra helg /helena

2009-01-16 @ 19:38:25
Postat av: Mattias

Japp, mera betraktelser från dina resor vill vi ha!!! :)

2009-01-16 @ 23:42:49
URL: http://jack71.blogg.se/
Postat av: Fru P

Mattias, det kommer... namnet Pendelilska tillkom junte bara av slumpen om man säger så...



Helena, nämen åh va roligt. Tack tack!! Synd att du inte finns kvar i krokarna för om du en lika skön tjej som jag så skulle jag gärna hänga med dig ;-) Gävle ligger junte jättelångt bort... så vi kan fortfarande vara polare :-D



Pangis, trevlig helg du med!



Garbo, ha ha ha ha ja tänk om kärringen målat ögonen som ögon. Då hade hon ju varit ÄNNU mer läbbig...



Jama, oh yes. Jag är tokfast i den serien. Tragisk jävla serie förresten, man mår ju bara pyton av att se't.



Fia & Anki, guuuuud va kul att ni läser min blogg o kommenterar. Ni känner ju mig från WAAAAY BACK.



Cian, förstår att du inte saknar fultåget. Jag saknar dig dock. Hur mår du?



2009-01-17 @ 22:17:05
URL: http://pendelilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0