SMS


"Fyyyyy va tidigt" tänker ni när jag nu skall berätta att min Äldsta har fått en egen mobil. Men vet ni, jag skiter lite i vad ni tycker. Det är förövrigt min kära mor som fixat det åt henne, för att hon skall ha eget nummer när hon flyttar fram o tillbaka mellan mig o farsgubben.

Istället för att kompisar o skola skall ha två olika mobilnummer att hålla reda på samt hålla reda på vilka veckor hon är här eller där så har hon ett enda eget nummer nu.

Nyhetens behag. Hon tycker det är extremt roligt förstås. Hon fotar o sms:ar för fullt men hon är mycket medveten om att det kostar pengar o tack o lov är det kontantkort. Hon vet hur hon kan kolla saldo o igår berättade hon för mig att hon har 280 kronor kvar på kortet.

Här följer alla sms jag fått. Så sött att jag storknar.

"Hej mamma hur mår du? Vad gör du kram Äldsta"
"Hej du Frk Mitten o Lilla Hon vill prata med dej kram Äldsta"
"God natt mamma"
"Puss puss"
"God morgon mamma puss puss Äldsta"
"Hej mamma ja vet inte men vi ska i alla fall till trol skogen de ska bli kul kram från Frk Mitten, Äldsta o Lilla Hon"
"Jag älskär dej"
"För låt mamma jag för låter dej kan du för låta mej kan du inte de" (vi bråkade lite igår kväll)

Jag har koppat rakt av.

Kommentarer
Postat av: Anders Ingvar

Storstilat!

När jag var liten hade vi telefonen på en sån möbel som är gjord för just en telefon.

Man fick fråga mamma om man fick ringa, och svaret blev oftast - Nej, du kan gå dit och fråga din kompis det.....

Tack gode gud för att tiderna förändras!

2009-07-31 @ 12:06:45
Postat av: Fisen

Det är med mb till barn är alltid en "het" fråga. Oliven fick sin första för ett par år sen, mycket bra!!! Vi har dock telenor-barn så att han å jag ringer gratis till varandra. Konflikterna med andra vuxna blir mest att jag är så jävla puckat som tydligen har abonnemang till honom, men har man en 11 åring som ofta är ute så vill jag INTE att han någonsin skall stå utan pengar på sin mobil om nåt händer, + att jag har gps på hans telefon och kan alltid spåra telefonen....hahahah den biten vet han inte om!!!!!!!!!

2009-07-31 @ 15:21:35
Postat av: Fru P

Fisen, MYCKET BRA!!!! Det är helt rätt tänkt. Klart ungen skall ha en mobbe!



Anders Ingvar, ja visst är det!

2009-07-31 @ 15:26:31
Postat av: Mattias

Jag har aldrig förstått varför man som vuxen ska ha åsikter om en sån sak angående en annans barn så jag har inga synpunkter alls på mobil eller inte utan det vet nog de flesta bäst själv vad som funkar bra för dem. Fast Max får vänta några år till alla fall men han är grym på att skicka mms med Tinas mobil redan nu har vi upptäckt!



Roligt att läsa messen :) HOppas sommaren varit bra! Hälsa gärna Frippo från en bloggkompis!

2009-08-02 @ 08:54:11
URL: http://jack71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0