Aubergine vs Per Morberg eller Facebook?

Lustigt. Att skriva om Aubergine var ingen hit. Men jävlar vilka pikar jag hade när jag skrev om Per Morberg eller när jag kastade skit på Facebooks "Vad gör du just nu-grej"! Ha ha, lustigt tycker jag.

Nåväl. Helgen har passerat. Det är söndag kväll o jag känner mig SMÄLLFET av att ha suttit still o bara ätit massa onyttigheter. Känner mig som en flottig, blekfet och illaluktande gris. Prinsesstårta, kakor, semlor, lösgodis och kaffe i MÄNGDER.

Men... det var det väl värt. Jag har haft en kanonhelg!!

Bjuckar på några bilder i vanlig ordning. Jippiiiiiieeee skriker ni av förtjusning, right?!


Det här är lillgrisen. MIN älskade systerson. En väldoftande och sockersöt liten en. Syrran, Boxer-Robban o lilleman kom på lördag förmiddag.


MIN vackra lillasyster.


MIN snygga svåger o MIN systerson.


Lika som jävla bär.

Jag o tjejerna hade bakat en prinsesstårta till syrran som fyllde år! Farsan kom förbi o grattade han också. Och åt av prinsesstårtan förstås.


MIN underbara kusse o lilleman. Kusin med familj kom förbi på kvällen o grattades syster samt klämde på liten.


Jag älskar dig lille plutt.


MITT älskade kusinbarn med MIN Äldsta. En fråga till Garbo, Pangis, Gävletjej o alla andra med tonårsbarn - ÄR DET VANLIGT ATT EN KILLE PÅ 15 ÄR SÅ HIMLA FIN MED SMÅBARN?? Mina tjejer DYRKAR marken den här killen går på och han är helt förtjusande på alla sätt... jag hade för mig att småsnubbar i den här åldern sket blankt i småbarn o bara brydde sig om snus, fest o brudar?!


Som sagt.


Som sagt. Igen.


Och så den här bedårande varelsen. MITT andra kusinbarn. 13 årig tjej som är lika vacker utanpå som inuti.


Boxer-Robban är jävligt poppis. Balettligan fightas alltid om hans knä eller famn.


Stolt kusin.


Lilleman o syster framför Melodifestivalen.

Melodifestivalen ja. Okej. Den här deltävlingen var väl klen?! Agnes sög, Anna Sahlene och patt-Lisa sög, gamm-tanten Susanne sög (gör lite ont att säga det) men när Sarah drog av sitt nummer så grät jag en skvätt. JÄVLAR I HAVET vilken pipa! Vilken power-ballad! Vilken känsla! Jag fick rysningar o jublade när hon körde sin högsta ton!

Äldsta däremot, hon tyckte att Sarah hade lite för stora "näsor". Det var alltså näsborrarna hon menade :-D Ingen hit där alltså. Gud så ytligt.

Jag är ju barnsligt förtjust i Malena-med-de-snygga-armarna också. Gillade hennes grej som fan.


UUuuuuuhhhh. Detta blev KVAR efter kvällen. Hajja hur mkt godis vi hade köpt?


Imorse hade vi monster-frulle och åt semla till efterrätt (hembakade av syrran). Här sitter Boxer-Robban med världens sötaste bebis...


... och Lilla Hon var också tvungen att gulla med sin bebis såklart. Det ska vara rättvist!


Äldsta med semla.


Jag med MIN hjärtegris. Hmmmm, märkligt att han alltid var så lugn o till och med somnade i min famn... *klappar mig själv på bröstet o tycker jag är världens bästa moster*


Lillgrisen.

Efter lunch åkte vi alla till farfars (saknar dig gubbjävel) lägenhet o kollade in alla prylar han o farmor samlat på sig genom åren. HERREGUD va med grejer. Mycket himla fint som jag o syrran skrivit upp att vi gääääärna ärver :-)

Jag har önskat en nyckelharpa (som farfar byggt) och farmors dragspel. Samt lite andra prylar. Jag dammade av "Björnen sover" direkt på nyckelharpan. Vill ha vill ha VILL HA!


Hemma igen tog jag det här kortet på mig o Äldsta. Första gången jag slänger ut en omejkad bild på mig själv tror jag. Uff va hemskt. Men.. det är Äldsta ni måste foka på här. För jag har såklart köpt en skinnpaj (typ kopia på min egen) till henne så vi kände oss lite coola när vi tog den här bilden. Två MC-brudar.

NU KOMMER ETT TIPS TILL ALLA SOM HAR SPEEDADE UNGAR I MINA TJEJERS ÅLDRAR:

Ikväll hade vi en MASSAGE-stund i sängen alla fyra. Jag masserade tjejerna, de masserade varandra samt mig. Det var först ryggmassage. Sen ansiktsmassage och handmassage. Kan tala om att de blev som FÖRBYTTA!!! Från att nästan ha slagit ihjäl varandra så blev de jättelugna och tyckte detta var helt fantastiskt.

Detta borde man göra VARJE kväll innan läggdags. Snacka om nedvarvning!!!

Sen blev det nagelmålning. Med prickar.


Lilla Hon med blå bakgrund o röda prickar.


Fröken Mitten med rosa (såklart) bakgrund o lila (såklart) prickar.


Äldsta med silver bakgrund o lila prickar.

Tre nöjda tjejer. Triss i kärlek.




Jaha. Och nu sitter jag här med prilla under läppen (det är ju helg fortfarande) och undrar hur resten av veckan kommer att se ut. Imorgon bitti tänkte jag börja med att transportera kiss till Vårdcentralen för det verkar som att Äldsta åkt på urinvägsinfektion :-(

Bra början på veckan.

Nu ska jag glutta runt hos er.

Mors.

Kommentarer
Postat av: pangis

4 ljuvliga barn och en superschysst 15 årig kille! Kan det bli bättre:-) Jo det är nog vanligt att dom är sådär schysta, mina har iallafall varit det.. Jag trro dom helt enkelt får en stund när det är legalt att vara liten igen.. dom måste ju vara så stora hela tiden och det orkar dom egentligen inte.. Så när småkids kommer så kan dom "skylla" på det och få vara barn själva en liten stund igen.



En vinn vinn situation helt enkelt

2009-03-02 @ 08:21:51
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Garbo

Får ja skryta lite! :D

Min son har alltid varit mjuk o fin både emot djur o barn,alltid rättvis alltid delat med sig o till o med gett bort favvosaker för att göra nån glad.

Han e fortfarande en fin kille m hjärtat på rätta stället,visst snus flickvän o party i alla ära men mamma dvs jag får alltid kramar och han vill att jag ska pussa honom på kind när han kommer :)

Han är ca 175 lång och jag lilla mamman 163 får alltid goa tonårskramar fyllda med mammakärlek,han e min lycka i livet.

Sen har han lovat mig barnbarn om 5 år vilket jag givet ser fram emot o flickvännen säger att jodå så ska det bli så det är bara till att hoppas dom håller ihop :)



Hurru Pinglan du liknar ju Af Ugglas på bilden utan smink och ta det som en komplimang för den bruttan har utstrålning även om jag har svårt att titta på henne när hon sjunger hahaha



Dina småkottar alltså..din stora o lilla e ju fasiken kopior!

Din stora har således en egen "Minime" ;)



Jobbigt att sakna sina anhöriga o jobbigt att gå igenom sakerna men hoppas ni kan dela rättvist.

Fina kort som alltid,massa värme o kärlek ifrån en stor familj!



/Kram och hoppas kisseriet inte visar bakterier för stora tjejjen

2009-03-02 @ 08:34:23
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Nina

Vad fina härliga bilder som vanligt här på din sida! :)



Vet du, mina grabbar är oxå sådär underbara nu med sin lillrbror, det är många gågner jag suttit med tårar i ögonen o tittat när det huldar om sin lillebror! Jag älskar såna ungdomar..... han verkar va helt underbar den dära killen!



Hoppas att det är lugnt med kisset.... inte kul det dära! AJAAJ!!



Puss gumman

2009-03-02 @ 09:12:00
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja, nu vet jag ju inte om JAG är Gävletjejen, men jag svarar i alla fall! (Jag har sett att vi är TVÅ från Gävle som kommenterar här)



Min dotter är som en Nanny för alla barn, min son har aldrig varit nån naturbegåvning när det gäller barn. MEN mina syster söner har hela sitt liv varit enorma med barn. OCH är det fortfarande, barn äter upp dom...

Jag tror att det är olika....

Men alltid lika härligt att se.....



Har ni inte tänkt på att det även finns vuxna som barn dras till som magneter??



Kram

2009-03-02 @ 09:25:18
URL: http://livethosmig.blogg.se/
Postat av: DRC

Oj vilka ljuvliga bilder!

2009-03-02 @ 11:03:46
URL: http://www.rutigclown. blogg.se
Postat av: Fru P

Pangis, där har vi det :-)



Garbo, åh tack för fin kommentar! Jag har hört från FLERA håll nu att jag e lik Af Ugglas och jag blir bara glad för jag gillar ju henne till tusen :-)



Ninis, ja jag minns ju hur Tedde o Jotte gullade med mina tjejer när vi sågs :-) Det är något med stora pojkar o småbarn helt enkelt :-)



Mia, det finns en som bara kallar sig "Gävletjejen" och så är ju du också Gävletjej o ni båda har ju alltid så himla mkt bra att komma med :-) Och jo, min pappa är ett exempel på vuxen som barnen älskar utan att han gör ett skit. Alla kryper upp i hans knä utan att han behöver gulla med dom!



DRC, oj. Tack!

2009-03-02 @ 12:08:08
Postat av: Cian

Fina bilder :) som vanligt



Pöss hjärtat

2009-03-02 @ 14:30:35
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: mallis in real life

Här kan man lita på att bli varm i hjärtat när man hälsar på.



Puss

2009-03-02 @ 19:46:35
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: gävletjej

Ja det är nog lite olika huruvida en 15 åring är söt o gullig el bara förjävlig..Min sötnos kan vara både och, han har en halvsyrra som är tre år som han älskar över allt och henne är han helt underbar mot och har alltid varit, om dock lite avis ibland men de träffas inte så ofta för han bor bara med mig...Däremot har han varit taskig mot sin kusintjej vid flera tillfällen, tror mycket att det beror på att hon avgudar honom och verkligen "klänger" på honom o vi träffas och det gör vi väldigt ofta. Nu har hon blivit tolv år och lugnat sig lite men för ett par år sen var det hopplöst. Syrran och jag kunde knappt umgås för att hon var på honom...E som då mest ville vara i fred blev galen av hennes kramar och kläng. En gågn tyckte jag verkligen synd om henne.. när jag hörde hur hon pockade på uppmärksamhet o han (sonen) läste en tidning..Hon sa men E jag älskar ju dig, prata med mig o han så jaha men du jag läser faktiskt så kan du låta mig vara ....:) Men som sagt det har lugnat sig nu och jag tror att hon var för PÅ ...Annars så är han underbar mot bårde djur, gamla människor och småbarn.. (tack o lov)

2009-03-02 @ 19:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0