Döda!


Aaa i skrivande stund är jag kind of förbannad. NÄHÄ??!! Vad ovanligt, va? Jag är väl aaaaldrig irriterad, arg eller förbannad? Nej jag är ju jämt glad, tacksam o vän. In my ass.

Jag må gå och ilskna till på småskit som vanligt folk inte ens skulle höja på ögonbryna åt men så'n är jag! Jag är å andra sida likadan tvärtom - blir gladare än gladast åt småskit som vanligt folk inte ens skulle dra på munnen åt.

Vad kallas det nu igen? Känslomänniska tror jag det var. Jag har fått höra av någon jag känner att jag är en känslomänniska.

Bra eller dåligt?

Nåväl. Nu svävade jag ut lite för mycket känner jag...


Vad ville jag med detta inlägg då?


Jo. Jag vill härmed såga vår jävla bonnhålas läkarhus! Vilket jävla SKÄMT

1) Alla har hockeyfrillor.
2) Alla gäspar fram det de har att säga.
3) Behöver jag säga mer? 3:an känns helt onödig...

Okej, så här är det. Min lilla Äldsta har i veckor haft jobbigt att kissa. Hon har ont helt enkelt och kviiiider när de sista dropparna skall ut. Urinvägsinfektion, tänker ni. Precis så har jag också tänkt. Ty jag har haft skiten i hela mitt liv så jag om någon vet preciiiiis hur det känns. 

TRE JÄVLA URINPROV har jag behövt åka ner o lämna in. Det tredje skickades till lab för odling. Varför görs detta inte med en gång? Någon som har ett svar? Vi har även åkt ner så hon fått gjort sänkan eller va det heter. 

Hur som helst så har det visat sig att det inte är fel på hennes kiss. Alla provsvar visar "blankt". Även sänkan. Nu har Äldsta haft feber i fyra dagar. HÖG feber. Vad gör man?

Jo man försöker få någon läkarjävel att lyssna men det är fan omöjligt.

Efter hundra år ringer de upp och gäspar:

- Det är inget fel på henneeee... hon kanske torkar sig för håååårt kanskeeee... lokaaaal irritation kanskeeeee....  det är allmäntillståndet som räknaaaaas.... om hon blir jättedålig får ni åka in akut...

THAT'S IT!

Vadå KANSKE? Skall jag som inte har utbildning i sjukvård GISSA mig fram till vad som är fel? Skall jag bara låta mitt barn lida vidare? Skall jag tuta in febernedsättande hur länge som helst?

TALA TILL MIG!!!!!!!!!!

Och så HATAR jag ordet "allmäntillstånd". Vem fan har kommit på detta fula, vidriga och äckliga ord?


Nämen det var väl allt idag tror jag.

MORR!

Kommentarer
Postat av: pangis

In med henne till vc bara och kräv bättre behandling.. feber i 4 dagar har man inte..!! Men ett tips ang urinvägsinfektion..elelr blåskatarr.. Ge henne tranbärsdricka eller lingon dricka.. inte light typen men jokk går bra (Skit i sockret) tre glas om dagen..smakar som saft och hon kommer att bli bättre! Tro mig.. jag om någon har haft urinvägsinfektion..men det här fungerar bra!

2009-03-16 @ 22:06:36
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Cian

Åka någon annanstans!



Kan varmt rekommendera

Nordvästra Barnläkarmottagningen (kallhäll)



Privat-läkare och kanonbra

Går bara dit med Simon,

Vårdcentralen här suger likadant som er!



Ring och KRÄV..

Det är så man måste göra trots att man egentligen med vårdval får gå överallt..



Lilla kickan..Hopps det blir bättre snart..Feber låter inte bra..



Pöss på dej..Och du..Att vara känslomänniska är en bra sak...Tänk att vara en empatilös grå person som inte känner för något? Huh!

2009-03-17 @ 07:25:59
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Garbo

Åk iväg nånannastans även om det blir närmsta akut mottagning,sitt där till du kommer in!

feber är tecken på att det är en infektion nånstans,kisset kan vara lurigt då jag jobbat inom omsorgen och tagit otaliga stickor som inte visat något förrän man odlat, bakterier är lurigt.



Lycka till och stå på dig för som du säger du känner att något inte står rätt till då är det så oxå!



/Kram

2009-03-17 @ 09:08:37
URL: http://garbo.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0