Fett dålig!


När jag ikväll öppnade dörren så kom endast en liten tjej springandes till dörren. Hon var som en liten hundvalp, Lilla Hon. Jätteglad o se mig o jag henne förstås. Sen var det tyst. Ingen annan kom o tog emot mig.

Jag fick till och med ögonkontakt med Äldsta där hon satt i soffan jämte sin andra lillasyster, Fröken Mitten. De brydde sig inte... har ju för fan inte sett dom på en vecka!! Det sved kan jag säga... men jag har ju lärt mig nu... de straffar mig lite.

Kliver in i vardagsrummet med utsträckta armar o säger "heeeeeeeej mina vackra älsklingar" och tillbaka får jag från två stycken arga tjejer i kör "aaaaaaaaaaaaakta mammaaaaaaaaaa vi ser inte Mr Beeeeeaaaaan!!".

Gräns!

Det var bara att låta de titta klart på sitt favvo-program o sen låta dom komma till mig. För lite senare dög jag. Såklart.

Käkade middag alla fem som jeppe lagat o sen blev det Finns i Sjön. Jag o Fröken Mitten mot jeppe o Äldsta. Jeppe o Äldsta vann båda gångerna. Vi är inga dåliga förlorare, vare sig jag eller Fröken Mitten så stämningen var fin även efter att vi var klara. Hade det varit tvärtom däremot - ooooooj då hade två stycken surat resten av kvällen.

Jeppe åkte in till stan o ungarna dunsa i säng.

Jag hade, som vanligt, ett ganska långt godnatt-samtal med Äldsta. Vi snackar en del. Det är mysigt. Vi pratade om allt mellan himmel o jord. Bland annat om Melodifestivalen... som vi båda ÄLSKAR.

Hennes favoriter är Alcazar, Måns, Molly och Sofia. När hon sa Sofia så brast jag ut "mehh va säger du unge - har du inget smak eller tycke" och så nöp jag henne i näsan. Då fick jag tillbaka "mammaaaa, den låten är FETT bra".

När jag berättade att Carro med Snälla snälla var min favorit så brast HON ut "men mammaaaa den låten är ju FETT dålig!".

Fett dålig?




1) Sen när börjar 6-åringar säga "fett"?
2) Sen när blev Sofia med jallajalla-låten fett bra?
3) Sen när blev Carro med Snälla Snälla fett dålig?


Kommentarer
Postat av: Nina

Jag o äldsta är rörande överens... CARRO e fett dålig!! :)



Myyysigt med dina ungar igen... jag vet på pricken hur det känns, man har längtat efter dom så det nästan gör ont...o sen när man väl ses så kan man nästan börja gråta för att dom inte hoppar jämfota i hallen när man stövlar in! Hihi...



MEN... som sagt... små protester som snabbt går över!



Du e så söt gumman... love u!



puss

2009-03-11 @ 21:24:49
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: Garbo

Hänger inte med i MF längre men förstår ungarna om dom diggar dagispoppen som MF spottar ur sig,Ugglas låten är för seg o komplicerad för små öron...



Jahja så dom rusade inte emot dig hmmm kan bero på att pappa va där kanske,ungar e ju såna att dom är lojala med sina känslor och ville väl inte kramas hur som helst inför er båda,kan va nått sånt för sen hade ni ju hur mysigt som helst och det njöt ju ungarna av och sen mysigaste nattsamtalet m stora jäntan.

Fint :)



/Kram på dig

2009-03-12 @ 08:54:41
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Sjuvagnsmamman

Vet inte om det nödväntigtsvis måste vara en "bestraffning". "Hundvalpar" är dem upp till en viss ålder, sen blir liksom TVn viktigare. Min egen "minsta" blev tex hundvalpsglad igår när pappan kom hem. Sen gick pappan ut och hämtade en sak och kom sen tillbaka och då blev det "hundvalpsbeteende" igen. (Jag tror att sonen hann glömma bort att pappan faktiskt redan hade kommit hem en gång) Min "äldsta" satt däremot kvar framför Tvn bägge gångerna!



2009-03-12 @ 09:34:11
URL: http://blogg.passagen.se/sjuvagnsmamman/
Postat av: mallis in real life

Hon är fett grym din äldsta!!



Kram

2009-03-12 @ 10:42:22
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: pangis

Du kan lika gärna vänja dig med att från och med nu så har din dotter rätt och du har fel... Fett fel! :-) Just love it!!! :-)

2009-03-12 @ 20:45:52
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0