Hej.


Först vill jag tacka ALLA som lämnat kommentarer på mitt förra inlägg. Ni är helt ljuvliga. Vilka fina människor ni verkar vara hela bunten. Tack för allt stöd och all pepp. Ni är grymma!

I tisdags kväll kom vi hem, jag och Äldsta. Det var två stycken åkerspöken som lämnade Akademiska. Jag är så himla stolt över min dotter. Hon är tamigfan det tappraste som går i ett par skor. Hon biter ihop och gillar läget. Trots sina ynka 6 år.

Hon är knotig och mager som en tarm. Både blå och gul. Men ack så tapper. Och ack så duktig.

Det har varit ett helvete att se sin lilla älskling lida så och om jag varit orolig tidigare över saker så kan det inte mätas med hur det varit de senaste dagarna. Oron har gnagt sönder hela min själ och hela mitt hjärta.

Men hörni...

... hon mår mycket bättre nu och äter, dricker, sover, bajsar o kissar precis som man ska :-)

Hon får inte börja skolan ännu men nästa vecka får hon mjukstarta och jag tror hon längtar lite.

Min vän Jejjan tyckte hon kunde säga till folk att hon blivit biten av en haj för att det låter så tufft och när jag sa det till henne så svarade hon:

- Men mammaaaa, då ljuger jag ju!!



Hi hi, hon vet vad som är rätt och fel den flickan.


Att få gå igenom sådana här prövningar i livet gör att man får perspektiv på saker o ting. Livet är inte en rosaskimrande saga, den saken är säker. Livet är en enda stor prövning och man vet aldrig hur saker ter sig. Det finns inga estimat och det finns inga garantier.


Nyopererad med spypåse och droppställning i högsta hugg. Första "utflykten" från avdelningen.


I lekterapirummet. En dröm för många flickor men just den här dagen var det sådär... som man kan se.


Lillan...


Första frukosten. En piggelin. Den behöll hon en kvart ungefär. Sen kom den upp igen.


Paket från kompisen. Godispåse o teckning. Här har hon även fått i sig chips o festis. Gott tecken.


Tredje dagen efter operationen var bättre. Nu skulle det pysslas i lekterapirummet!


På väg hem från sjukhuset. Sov som en STOCK hela vägen hem.


Fina blommor från jobbet. De är för härliga.

Kommentarer
Postat av: Cian

Skönt att höra att det är på bättringsvägen...



Stor kram

2009-03-26 @ 10:35:46
Postat av: DRC

Skönt att hon mår bättre! Tycker hon ska köra på den där hajgrejen i alla fall!

2009-03-26 @ 10:45:44
URL: http://www.rutigclown. blogg.se
Postat av: Nina

GUD VAD SKÖNT O HÖRA!!!



Lilla tjejen så duktig hon verkar va.... skinn på näsan var det ja. Hon är otroligt lik dig nu tycker jag.... hon blir nog en stenhård fruP när hon blir stor!



Krama henne massor från oss allihop!



PS: Jotte o äldsta har likadana mössor :)

2009-03-26 @ 11:09:54
URL: http://niiinis.blogg.se/
Postat av: A

Härligt att höra att hon är piggare och att ni fått komma hem från sjukhuset! :)

Vilken tuff liten tjej du har!

2009-03-26 @ 11:13:22
URL: http://minsoffa.blogg.se/
Postat av: pangis

Så skönt att höra! Gullegumman vad duktig hon är.. men du en sak ska du veta.. Livet rä inte bara en prövning det är även hallontårta och jordgubbsglass däremellan!



När ens barn varit ordentligt sjuka får man perspektiv, man får även mycket erfarenhet och man lär sig mycket av det i slutändan. Man utvecklas som människa.



Däremot skulle jag dra till med en Lex Maria mot vårdcentralen, så fort du orkar!



Nu varmaste kramar i massor till er alla!

2009-03-26 @ 11:26:31
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: Sandra

Vad skönt att höra!

Ta hand om er!



kram

2009-03-26 @ 12:20:51
URL: http://www.familjenastrom.se
Postat av: Malla

Wow... Gud/run vad skönt att höra att allt är som det ska igen..



Ungar är värre än moralkärringar.. Min son har andranamnet "Rickard Rättrådig".. Lite ljug har väl ingen dött av? ;-)



Pok



Mallakramaomtjejenbralla

2009-03-26 @ 12:28:08
URL: http://desperatenotwives.blogspot.com
Postat av: jama

Åhhh va skönt att höra att ni är hemma nu. Lilla skruttan! Har tänkt på er MASSOR!



Vi ses.

Kram

2009-03-26 @ 13:12:53
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Ankan

Usch, jag får tårar i ögonen när jag ser lilla M så där, lilla vän..

Håller med om att hon är tapper, men tror att dom flesta barn faktiskt är sådana. En till sak vi borde lära oss av de små liven...



Puss å kram

2009-03-26 @ 13:48:08
Postat av: Pezze

skönt... att ni e hemma.. o att tösen blir bättre o bättre!! :)

"hälsa" te henne att hon ska krya på sig o bara ta`t cooolltttttt!! ;)

Postat av: sophia

Lilla skruttan. Vi tänker på er.

2009-03-26 @ 19:24:25
URL: http://frokensoffe.blogg.se/
Postat av: mallis in real life

Guuuud vad skönt å höra att lillan mår bra. Jag har allt tänkt på er. Hoppas allt går vägen och att hon tillfrisknar ordentligt.



Kram på er

2009-03-26 @ 19:37:44
URL: http://mzmalliz.blogspot.com
Postat av: Garbo

Lilla Sessan,skönt att höra ni e hemma igen och skönt att höra det gått bra.

ja dom små liven finner sig i det mesta,mycket mera tåliga än man kan tro,det svider i mammahjärtat att se sitt barn så dåligt men nu kan ni glädjas över att pärsen är över och att ni ska lämna hålan med den inkompetenta läkarkåren,lämna in en anmälan så fort som möjligt,detta är sånt som måste ses över för nästa gång kan det gå riktigt illa!



Kram och hoppas du oxå kryar på dig!

2009-03-27 @ 08:52:11
URL: http://garbo.webblogg.se/
Postat av: Alexandra

Hon verkar vara en riktig liten kämpe er fina dotter, så skönt att höra att hon mår bättre och att ni fått komma hem.





Nu hoppas jag verkligen det vänder för er och att ni blir omgivna av lycka och glädje framöver!

Det är ni så värda efter allt ni gått igenom senaste tiden!

KRAM

2009-03-27 @ 11:43:38
URL: http://nennesblogg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0